fireshrimp Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 (edited) Merkur Progress (Polsilver) Semogue 2000 TOBS traditioneel Wimmie scheerkom Armando Noir AS Nivea ASB Toch nog maar een keer de TOBS traditionele harde zeep. Het blijft dun schuim wat snel verdwijnt tijdens de scheerbeurt. Zelfs met de Semogue 2000. Dit gebeurd mij bij geen enkele andere zeep. Deze gaat voorlopig achter slot en grendel. Regelmatig bijkwasten tijdens de scheerbeurt. Gisteren wat later geschoren waardoor het vanochtend vroeg zo rond 04:45, gelukkig alleen bijwerken was. Inmiddels een oplevering naar productie afgemaakt en kan de dag ietwat eenzaam beginnen, maar daar komt later verandering in. Edited October 17, 2016 by Guest
MeneerKrab Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 EJ DE8914bl Feather (3) BdF Distinto Proraso wit ASB Scheerbeurt ging weer lekker smooth. De Distinto er weer eens bij gepakt en verzorgde de boel gelijk. Eind resultaat voor het eerst geen bloedpuntjes en fkad bekkie. Werk ze!
Harkos Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, OSP Soaps – Orange & Patchouli, Pal_Injector, Personna_Pfte Injector 3e x, Pinaud-Clubman_Special Reserve, 444. Kwast en zeep: Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en OSP Soaps – Orange & Patchouli: De OSP levert met het paardje een mooi schuim. Stukje van het sample in de scuttle, wat water er bij en kloppen maar. Vlot mooi goed scherend schuim. De geur van de zeep blijft me intrigeren. Denk, dat het van de Patchouli komt, maar vind de zeep een mysterieuze geur hebben. De sinaasappel is ver te zoeken. Blijf het een onbestemde geur vinden. Best wel lekker, maar wat het nu precies is kan ik niet duiden. Mesje en krabber: De Personna_Pfte Injector voor de 3e x gebruikt. Daar nog wat gevoelig ben van de beurt met de AC SS de Pal Injector gepakt met een Personna Pfte mesje. Dit scheert mooi licht en is goed handelbaar. De kaaklijn en bakkebaarden glad gemaakt. Even wat onder de kin. Zo en nu maar weer eerst tot rust komen. Resultaat DFS. Special Reserve gaat wel aardig met deze OSP, 444 er op om de boel mooi vochtig en soepel te houden.
Tjebbe Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Stirling Kong, Le Père Lucien, Savon de Barbier, Barbaros TR-1, Kai (2), Tunney aluin, Antica Barbieria Colla - Tabacco Verde.
marcanon Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Jan zouthout syntheet Gilette slim Astra (groen) BFD mistero
Edsel Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Gillette Super Adjustable Gillette Wilkinson Sword (2) Plisson L'Occitane Omega Crema da Barba Madre Labs Witch Hazel De Vergulde Hand ASB
DoubleB Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Gracie 6/8 Simpson Duke 3 Silvertip two band briar Petal Pusher Fancies Oakmoss & Sage Proraso Simpson balsem
Hanskoning Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 TOBS traditioneelToch nog maar een keer de TOBS traditionele harde zeep. Het blijft dun schuim wat snel verdwijnt tijdens de scheerbeurt. Zelfs met de Semogue 2000. Dit gebeurd ij bij geen enkele andere zeep. Deze gaat voorlopig achter slot en grendel. Regelmatig bijkwasten tijdens de scheerbeurt Soms help het om voor het scheren de zeep even onder het warme water te zetten. Met deze zeep heb ik geen opschuimproblemen ondervonden en naast het onderwater zetten en als je vervolgens met, een paar keer rustig uitgeschudde, borstel minimaal een halve minuut gaat laden moet het lukken om een mooi schuim te krijgen. Gelet op wat je beschrijft lijkt me de verhouding water/zeep uit balans dus probeer eens de borstel wat langer te laden.
ArieMaiden Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Warme scuttle Whipped dog silvertip 24mm Bath House Spanish fig & nutmeg Merkur 37C Voskhod (1) Old Spice AS Hema sensitive ASB Na het scheerdrama met het Lord Platinum mesje van de afgelopen 2 dagen, vandaag 'op zeker' gegaan met als resultaat weer een heerlijke scheerbeurt.
fireshrimp Posted October 17, 2016 Author Posted October 17, 2016 TOBS traditioneelToch nog maar een keer de TOBS traditionele harde zeep. Het blijft dun schuim wat snel verdwijnt tijdens de scheerbeurt. Zelfs met de Semogue 2000. Dit gebeurd ij bij geen enkele andere zeep. Deze gaat voorlopig achter slot en grendel. Regelmatig bijkwasten tijdens de scheerbeurt Soms help het om voor het scheren de zeep even onder het warme water te zetten. Met deze zeep heb ik geen opschuimproblemen ondervonden en naast het onderwater zetten en als je vervolgens met, een paar keer rustig uitgeschudde, borstel minimaal een halve minuut gaat laden moet het lukken om een mooi schuim te krijgen. Gelet op wat je beschrijft lijkt me de verhouding water/zeep uit balans dus probeer eens de borstel wat langer te laden. Vanochtend al onder water gezet, maar ga het binnenkort nog eens proberen. Laat me niet kisten door een zeep
Wimmie Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Vroeg de deur uit dus een snelle scheerbeurt en geen tijd voor een foto. Nu even tussen door de post. Fijne dag allemaal. Merkur Progress Lord Classic mesje Omega boar Scuttle Haslinger schapenmelkzeep Arko crème Davidoff Coolwater
Loei Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Hey Wim, vervliegt die aftershave bij jou ook zo snel? Het is een heerlijke geur maar echt lang geniet kan ik er niet van.
Hanskoning Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Heee Wimmie zit ik te wachten op de dagelijkse lekkernij, geen foto en geen lekkernij je bent de week wel eens beter gestart. Hopen dat de afspraak wel succes mag brengen.
Hanskoning Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Vandaag een meer dan voortreffelijke scheerbeurt. Gestart met de shavette dit één gang met de haren mee en nu ook getracht het linkergedeelte van het gezicht met de linkerhand te scheren. Wel laatst gelezen dat het ongeveer 100 scheerbeurten vraagt om je de techniek eigen te maken dit was de 4e keer dus nog een lange weg te gaan maar vandaag geen grote verwondingen opgelopen slechts 1 bloedpuntje. De Mulcato Needlepoint welke ik van Richard ter leen heb is een fantastische slant die je niet lichtvaardig of zonder respect moet behandelen. Maar met een Personna Lab Blau USA mesje 2x gaat hij als de spreekwoordelijke brandweer door de stoppels en wat scheert hij diep uit zeg Kortom deze slant maakt hebberig, en misschien ervaart onze professor dat ook, en hij scheert zelfs dieper uit als de Lutz slant. En het was menthol maandag, ik ben nog steeds blij met mijn eigen creatie van de ijskoude Chiseled, Proraso groen en DR. Harris welke door elkander zijn geroerd. Mooi geurend en kwalitatief goed schuim. De aluin liet zich voelen maar gelukkig steeds iets minder, de Osage Rub deed dit nog eens over en de afwerking en verzorging was in handen van de Prep balm. Wens ik iedereen een goede werkweek.
HiFuMi Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Razorock Plissoft Haslinger Schafmilch G&F / Timor 1354 Voskhod (1) Nivea ASB voor de beurt eerst even aan 1 kant nog de Jaguar 5/8" getest , en het blijkt dat ik hem met de slijppoging in elk geval niet helemaal verkloot heb daarna lekker met de krabber afgemaakt de Haslinger heeft toch een fantastische glijdende werking en houd de huid ook lekker verzorgd , heerlijk
efsk Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 De Mulcato Needlepoint welke ik van Richard ter leen heb is een fantastische slant die je niet lichtvaardig of zonder respect moet behandelen. Maar met een Personna Lab Blau USA mesje 2x gaat hij als de spreekwoordelijke brandweer door de stoppels en wat scheert hij diep uit zeg Kortom deze slant maakt hebberig, en misschien ervaart onze professor dat ook, en hij scheert zelfs dieper uit als de Lutz slant. Hans: ik schreef in de post over deze slant inderdaad al dat je je geconcentreerd moet scheren met dit ding, en dat als je dat doet de krabber diep uitscheert. Ondertussen ben ik van mening dat dit één van de leukst scherende zo niet de leukst scherende slant is die ik bezit.
Wimmie Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Hey Wim, vervliegt die aftershave bij jou ook zo snel?Het is een heerlijke geur maar echt lang geniet kan ik er niet van. Ja de geur is helemaal goed alleen het vervliegt heeeeel snel. Reden dat ik in de auto een klein flesje heb liggen om even snel bij te spuiten. Heee Wimmie zit ik te wachten op de dagelijkse lekkernij, geen foto en geen lekkernij je bent de week wel eens beter gestart.Hopen dat de afspraak wel succes mag brengen. Vandaag in den Landen, dus vroeg op pad. De gehele dag Automaat koffie, niet slecht maar wat kijk ik nu alweer uit naar een cappuccino morgen!
DannyVG Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Timeless 0.68 Stork titanium handle Razo rock plissoft Feather mesje Baume pre Salter sandalwood Aluin Dr harris sandalwood asl Baume asb Terug spiegelglad, na het scheren voelde de huid heel schraal aan, en daariom gaf de aluin weer een stevige prik, ik denk dat dit veroorzaakt wordt door het mesje. De baume asb liet wel een heel verzorgend gevoel achter
Loei Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 St. Etienne Proraso wit Razorock Plissoft Proraso groen AS Nou de St. Etienne vandaag ontvangen. Het mes hapt op de scales, het mes zit heel erg los tussen de scales en het mes is heen en weer te schuiven op de pin. Een slecht begin. Dan de scheerbeurt: 2 dagen niet geschoren, dus flinke stoppels. Dit gepaard met een beetje droog Proraso schuim resulteerde in een wat trekkerige eerste gang. Dit heb ik vaker gehad, dus het mes kreeg nog het voordeel van de twijfel. De tweede (XTG) gang, met goed nat schuim: Wauw, wat een makkie zeg! Het mes gleed met het grootste gemak over het gezicht. Dat er haren afgesneden werden was bijna niet te voelen, maar prima te horen. Geweldig! Meteen een derde (ATG) gang op de hals gedaan, ook comfortabel, zelfs op de probleem stukjes. Ondanks de nadelen van dit mes toch erg dubbele gevoelens erover. Hij scheert werkelijk geweldig, alleen dus wel wat afwerkings minpunten... Als het mes nog goed te herstellen is ben ik helemaal om, maar dat valt nog te bezien.. Om het scheren zou ik hem in ieder geval al houden, dat doet hij echt heerlijk. DFS.
efsk Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Los in de scales is een kwestie van lekker timmeren, of een pin vervangen. Niet te hard timmeren, dan moet je de pin en de scales vervangen.
efsk Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet Maggard Orange Menthol Fasan 121/141 (t) Voskhod (1) Tunney aluin Tkkie teveel zeep, en dus veel water wat teveel water werd dus nog iets extra geladen dus net effe de deuren langs of iemand nog schuim nodig had want ik had voor een week over. Deze Doppelschräge Fasan, in het engels double slant genoemd, is nog veel kromer dan een gewone slant. Dat maakt het onder de neus wat lastig, maar wel glad. Tunney deed niks.
Hanskoning Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 De Mulcato Needlepoint welke ik van Richard ter leen heb is een fantastische slant die je niet lichtvaardig of zonder respect moet behandelen. Maar met een Personna Lab Blau USA mesje 2x gaat hij als de spreekwoordelijke brandweer door de stoppels en wat scheert hij diep uit zeg Kortom deze slant maakt hebberig, en misschien ervaart onze professor dat ook, en hij scheert zelfs dieper uit als de Lutz slant. Hans: ik schreef in de post over deze slant inderdaad al dat je je geconcentreerd moet scheren met dit ding, en dat als je dat doet de krabber diep uitscheert. Ondertussen ben ik van mening dat dit één van de leukst scherende zo niet de leukst scherende slant is die ik bezit. Zoals ik al schreef Richard deze maakt hebberig en daarmee onderschrijf ik je mening dat dit echt een topper is. Qua diepte van uitscheren zit hij in het rijtje Wolfje en Blackbird ongelooflijk glad scheer je hiermee. Beginnende slant scheerders zou ik deze in ieder geval absoluut niet aanraden, daarvoor is hij echt te effectief eerst de techniek dan pas deze krabber. De iKon heeft hier naast gelegen maar is echt een zeer vriendelijk kopietje. Komen deze nog wel eens tegen een redelijke prijs te koop Richard?
efsk Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 De rechte variant, die ik recent van Merwtje overnam maar nog niet heb geprobeerd, zie je regelmatig. De slant zelden, de plastic versie van de slant al een tijdje maar voor 300 euro wat ik wat duur acht. De metalen variant is er in drie of zo versies, die op miniem detail van elkaar afwijken (patentnummers wel/niet op kop, dat soort detail) en dan is de prijs afhankelijk wie m ziet, die kan wild uiteenlopen.
Recommended Posts