Kole Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Sinds enige tijd scheer ik mij nu met een shavette. Het 'klassieke' scheren bevalt mij heel erg goed! Op den duur wil ik de overstap maken naar een straight, maar ik zie mij nu nog niet het extra werk steken in stroppen e.d. Ondanks dat ik geniet van het scheren met een open mes, neem ik zo'n half uurtje voor het hele ritueel. Sinds kort ben ik beginnen met een stage, waar zij het waarderen als ik 's morgens vroeg gladgeschoren binnen loop. Omdat ik vroeg begin en niet echt een ochtendmens ben, scheer ik mij de avond ervoor. Aangezien ik flinke baardgroei heb is dit ook niet helemaal ideaal. Nu vroeg ik mij af of het scheren met een safety razor sneller gaat dan met een open mes. Als ik in het forum zoek op krabber, en soort gelijke termen, dan komt er een veelvoud aan info naar boven. Hierdoor zie ik tussen de bomen het bos niet meer. Daarom hoop ik dat iemand mij kan beantwoorden of het scheren met een safety razor sneller gaat dan met een open mes. Ik realiseer mij dat oefening kunst baart, daarom zal het open mes zeker niet weggeschoven worden. Maar voor nu zoek ik een snellere manier, totdat mijn open mes vaardigheden dusdanig zijn dat dit in de ochtend snel kan. Nu worden op dit forum vaak krabbers aangeboden en door mijn gebrek aan kennis, is hier ook weer spraken van het bomen en bos verhaal. Het liefst zou ik op deze 'markt' een aankoop doen, kunnen jullie mij hier een (onafhankelijk ) advies kunnen geven, wat voor mijn situatie een wijze beslissing zou zijn? Dank is groot!
HiFuMi Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Mij kost het open mes 10 minuten meer dan met de krabber. Plus dat ik met het open mes echt alle rust nodig heb om geen brokken te maken. Daarom door de week met de krabber en in het weekend open mes.
HiFuMi Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Ja. Dat scheelt ook weer natuurlijk. Ik ben nog niet lang bezig
Harkos Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Daarom hoop ik dat iemand mij kan beantwoorden of het scheren met een safety razor sneller gaat dan met een open mes. Ik realiseer mij dat oefening kunst baart, daarom zal het open mes zeker niet weggeschoven worden. Maar voor nu zoek ik een snellere manier, totdat mijn open mes vaardigheden dusdanig zijn dat dit in de ochtend snel kan. Nu worden op dit forum vaak krabbers aangeboden en door mijn gebrek aan kennis, is hier ook weer spraken van het bomen en bos verhaal. Het liefst zou ik op deze 'markt' een aankoop doen, kunnen jullie mij hier een (onafhankelijk ) advies kunnen geven, wat voor mijn situatie een wijze beslissing zou zijn? Dank is groot! Indien je voor je werk er strak uit moet zien, zou ik het mes werk voor de vrije dagen bewaren en de rest van de week met een goede DE en dito mesje scheren. Ik ben bezig om met een Feather AC SS handig te worden en moet er niet aan denken, dat ik daarna naar mijn werk moet. Gelukkig ben ik dat station gepasseerd, maar begrijp je druk. Vanmorgen sneed ik nog net niet mijn strot door en liep een halve dag met een bebloede pleister.
Snuff Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Je wil snelheid nu? Dan een krabber. Ondertussen blijven oefenen dan ben je over een jaartje net zo snel met een open mes. Scheelt bij mij echt niks het een bij het ander.
Kole Posted October 14, 2016 Author Posted October 14, 2016 Het gaat mij er inderdaad om nu wat sneller geschoren te zijn in de ochtend. In de vrije dagen blijf ik zeker in de weer met het open mes zodat ik hier ook wat vlugger mee word. En omdat het ik het ook een genot blijf vinden om te doen. Nu weet ik vrij weinig over de krabbers en doe daarom graag een beroep op jullie kennis. Wat zou een goede krabber zijn? Door het grote aanbod ben ik een beetje spoorloos. Wat betreft vintage of nieuw maakt het mij in het geval van de krabber wat minder uit. Al houd ik wel van kwaliteit en mooi spul. Hierom zat ik te denken aan een budget onder de 30,- euro voor de krabber en een proefsetje mesjes.
Snuff Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Neem eens contact op met merwtje op het forum, die heeft vaak mooie vintage krabbers te koop mocht er verder niks in het marktgedeelte staan. Of iemand anders die wat heeft wat ie van de hand wil doen zal wellicht contact met je zoeken.
efsk Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Nu op de markt een parchtige SE bij kalerolf, die echt goed scheert en aan te raden is.Tjebbe heeft een Gillette binnen je budget te koop. Merwtje heeft nu een mooi Helvetica staan en zoals Snuff al aangeeft vaak goed en mooi vintage spul.
Kole Posted October 14, 2016 Author Posted October 14, 2016 Met vooruitziend oog inderdaad al een pm gestuurd naar merwtje wat betreft de Helvetica, vlak na het aanmaken van dit draadje.
merwtje Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Ik heb je een mailtje gestuurd want ik heb geen PM ontvangen.
Edsel Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Scheren met de krabber kost mij elke ochtend maximaal 10 tot 15 minuten, inclusief de voorbereiding om de baardharen zachter te maken en het opruimen van de spullen na het scheren.
Kole Posted October 14, 2016 Author Posted October 14, 2016 Ben met Merwtje tot een mooie verkoop gekomen. Dank voor alle inbreng!
QuantumCat Posted October 15, 2016 Posted October 15, 2016 Ik gebruik mijn SE krabber als het snel moet. Ik snij mij gewoon sneller met een straight dan met een krabber als ik haast heb
Johan Posted November 5, 2016 Posted November 5, 2016 Scheren met de krabber kost mij elke ochtend maximaal 10 tot 15 minuten, inclusief de voorbereiding om de baardharen zachter te maken en het opruimen van de spullen na het scheren. Zelfde voor mij met een krabber. Met een open mes heb ik geen ervaring.
raycar20 Posted December 8, 2016 Posted December 8, 2016 krabber merkur 39c met polsilver mesje binnen 5 minuten en als de schedel ook moet met dezelfde krabber 10 minuten
Recommended Posts