Hanskoning Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Door Robbin werd in het draadje "groepsaankoop Stirling" geopperd dat het wel leuk zou zijn als we bij Stirling een speciale voor dit forum ontwikkelde zeep zouden kunnen bestellen. Nu is dit idee opperen denkelijk goed voor een hoos aan vele meningen over welke geur deze zeep zou moeten hebben en het heerlijk met elkaar daarmee eens of oneens zijn Als jullie maar beloven om me niet uit te schelden Dus waar begin ik aan zou je denken maar ach de dagen worden kouder dus zit je meer binnen, wat moet je met je tijd doen om de dag door te komen, ik heb een brede ietwat pijnlijke rug dus dacht: waarom zou ik dat idee van Robbin niet kapen en kijken of we van een idee tot werkelijkheid kunnen geraken. Dus beste forumleden graag jullie input over de geur en wel of geen menthol? Om de discussie enigzins beheersbaar te houden wil ik verzoeken om alleen dan aan deze post mee te doen als je daadwerkelijk geinteresseerd ben om uiteindelijk aan deze actie mee te doen. Ik zal het bal openen met mijn idee: als eerste natuurlijk geen menthol in de zeep om zoveel medestanders te krijgen Daarnaast zoek ik een typische Nederlandse geur en waar staan we redelijk bekend om in de wereld ja onze bloemen, tulpen, fresiaas en zo nog wat meer, of kunnen we de frisheid van de zeelucht in het waddengebied in geuren vangen en als laatste we staan bekend als een zeer proper volkje dus iets in de geest van buitenhangend wasgoed?? Dit laatste trouwens niet in Utrecht want ingesloten door alle snelwegen heb je een toch wat mindere odeur in het wasgoed
KugelFanger Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 (edited) Kaas ook nederlands . Maar als je ze nu zou bestellen zou ik zelf voor de wat warmere winter geuren gaan. Edited October 11, 2016 by Guest
DoubleB Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Een uitstekend idee, Hans. Mss wel even door een mod laten goedkeuren als we het in naam van het forum doen (Marcel)? Geen menthol ben ik voor. Buitenhangend wasgoed hoeft voor mij niet direct, de bloemen en zeelucht vind ik wel een machtig idee. Iets van gemaaid gras erbij?
Hanskoning Posted October 11, 2016 Author Posted October 11, 2016 (edited) Oooh dat van Marcel is me onbekend dus als ik op de troepen vooruit loop sorry. Aan de andere kant nog niets met Rod van Stirling over dit idee besproken ik dacht eerst maar eens kijken of het wat wordt en dan kan ik altijd nog naar Rod en misschien vind hij het wel helemaal niets. Maar je hebt gelijk nu kwam het net over of Stirling hier al bij betrokken is en het antwoord is dus Nee. Edited October 11, 2016 by Guest
Manfred Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 DoubleB was me voor met geur van gemaaid gras. Appelbloesemgeur lijkt me ook wel passend. Iets minder nostalgisch is een sterk ruikende wietzeep. In het buitenland wordt Nederland inmiddels sterk met wiet geassocieerd. Die zal ik echter niet kopen.
roland Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Iets minder nostalgisch is een sterk ruikende wietzeep. In het buitenland wordt Nederland inmiddels sterk met wiet geassocieerd. Die zal ik echter niet kopen. Nou, als we de zeep kunnen roken of kunnen gebruiken om cake te bakken...
fireshrimp Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Iets kruidigheid met een frisse geur erdoor heen, manderijn of zoiets. Doet me gelijk denken aan de TFS Farinik, kruidig met mandarijn. Ik vond deze niet verkeerd.
Kamp Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Heb zeker wel interesse. Welke geur?Zomaar een idee. Iets kruidigheid met een frisse geur erdoor heen, manderijn of zoiets. lekker idee Rolf!
Loei Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Eton College van TOBS heeft ook aardig wat mandarijn in de geur zitten vind ik zelf. Qua Hollandse geur, ik zou niet zo gauw wat kunnen bedenken. Tulpjes?
roland Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Moet 't persé een "Nederlandse" geur zijn? Er zijn toch wel wat spannendere geur composities te bedenken, zoals die van Rolf...
DoubleB Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 En als we Rod nou is vragen waar hij aan denkt als we vragen om een geur voor een nederlandstalig scheerforum?
MeneerKrab Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Lekker maar dat kennen ze niet in Amerika. Moet eerst iemand het voor hem koken daar.
Kamp Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Stoofpeertjes Krijg er gelijk trek in.... lekkere lucht met de kaneel enzo.
altarf Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Lijkt me een leuke actie en ben zeker wel geïnteresseerd. Typisch Nederlands en vaak bekend bij buitenlanders zijn stroopwafels en natuurlijk de eerder genoemde tulpen. Misschien kunnen wij een aantal Nederlandse geuren als suggestie sturen, waarna Rod iets samen stelt naar zijn eigen ervaring en goeddunken. Sent from my E5823 using Tapatalk
wimbouman Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Ik zou geranium overwegen. Geranium, dat is briljant in zeep. Queen Charlotte maakte er al eens een voor me: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/197791-My-bespoke-QCS-soaps-arrived!?p=2944582#post2944582 Daar zat lavendel bij in, misschien voor deze editie iets met thee? Sent from my iPad using Tapatalk
efsk Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Geranium/Lavendel is ook de combi in de meissner lavender deluxe. Lekker wel, hoewel de geranium daar voornamelijk ondersteunt en niet heel aanwezig is.
Hanskoning Posted October 11, 2016 Author Posted October 11, 2016 De St James roos en geranium vind ik door de toevoeging van geranium juist iets minder fris ruiken.
Tjebbe Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Oei, een zeep met de geur van pas gemaaid gras, dat zou ik wel tof vinden! Mag er ook een veldboeket voorbij komen.
moxie66 Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 super idee! zolang het maar geen haring geur wordt oid. Iets in de richting die Rolf noemt klinkt geweldig en (achter de) geraniums ook.
Hanskoning Posted October 11, 2016 Author Posted October 11, 2016 Oei, een zeep met de geur van pas gemaaid gras, dat zou ik wel tof vinden! Mag er ook een veldboeket voorbij komen. +1
Hanskoning Posted October 11, 2016 Author Posted October 11, 2016 Heren even off topic maar er kunnen nog twee zepen besteld worden voor doos 2 zie topic inkoopactie Stirling. Ik weet niet waarom maar die Wintergreen is zo populair, half het forum loopt binnenkort na de scheerbeurt met ijspegels aan de wangen Hoort wel bij die tv reclame van RTL7: Stirling Wintergreen alléén voor echte mannen Heeee Snuffie als je bij de club wil horen...............zal ik hem vast noteren
Recommended Posts