Jump to content

SOTD 10 oktober - 16 oktober 2016

fireshrimp

Recommended Posts

Slim Adjustable (Feather)

RazoRock Plissoft

TOBS Eton

Wimmie scheerkom

Floid Suave AS

Hema ASB

Kon gisteren toch niet goed overweg met de Tobs harde zeep, met de Semogue 2000 ging het wat beter dan met de Razorock Plissoft. Vanochtend een vroege dienst en was al om 04:00 voorzichtig aan het scheren. Om het toch soepel te laten verlopen maar een altijd goed presterende zeep gepakt. 3 gangen en een prima scheerbeurt.

Muhle r41 Grande

Lord Classic super stainless (3)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

De Vergulde Hand ASB

Fijne en soepele scheerbeurt met een DFS+ als resultaat. In elk geval een goed begin van deze nieuwe werkweek. Straks op de fiets de kou in om de 15 km naar mijn werk te overbruggen. Fijne maandag allemaal!

Straks op de fiets de kou in om de 15 km naar mijn werk te overbruggen.

Je moet het maar zo zien: Niet iedereen krijgt de kans om zijn cardio in te voegen alvorens te beginnen werken! ;)

ATT Bronze set M1 met iridium mesje

Baume scheercreme

RazoRock Plissoft borstel

Baume aftershave creme

Savon de Marseille,

Stirling Kong,

Mama Bear's Iceberg Ice,

Timeless OC,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

De Timeless is terug!

Met deze van Hans gekregen zeep is elke vorm van scheerbrand al bij voorbaat geblust! :-)

Heerlijk fris, heerlijk geurend!

Heeerlijkkkkk het gedierte is weer bij hun baasje en vanmorgen mocht het WR1 Wolfje het baasje weer vertroetelen samen met het Voshkod mesje en de eerste gang weer geprobeerd met de shavette maar na twee kleine wondjes opgelopen te hebben gestopt. Komt ook door de tijdsdruk daar een bezoek aan het ziekenhuis in verschiet lag.

Me voorgenomen de IColoniali op te maken zodat het bakje voor een andere zeep gebruikt kan gaan worden. Geen straf want elke keer weer genieten van de heerlijke geur van deze zeep.

Weer eens strak glad en geen stoppel meer te voelen.

De uitslag van de MRI scan helaas minder en a.s. donderdag reeds een afspraak met de neuroloog.

IMG_0932.thumb.JPG.78e7093f568853bdf52a42078a4103bd.JPG

G&F OC

Polsilver super iridium

Razo Rock Plissoft

Baume preshave

Baume Crème

Baume asb

Goede crème met goede glij eigenschappen, enkel mag er wat meer geur zijn voor mij.

Perfecte scheerbeurt in 3 gangen. Wel was hier en daar nog wat bijwerken nodig.

De uitslag van de MRI scan helaas minder en a.s. donderdag reeds een afspraak met de neuroloog.

Geen goed nieuws dus, wat jammer dat het in Nederland bijna een maand duurt voor je na de scan de uitslag krijgt. Verdorie man het zit je echt niet mee, sterkte!

Balen Hans, had echt gehoopt dat je goed nieuws te horen zou krijgen. Had ik niet meer iedere dag aan je hoeven denken....

Zit echt niet mee, hé allemaal...

Sterkte.

Maarten, je hebt het Italiaans Amandel zeepje gebruikt. Bevalt die wat eigenschappen en geur betreft?

De geur is even wennen Wim, maar staat me niet tegen. Opgeschuimd is ie iets minder sterk dan met de neus in het potje. De scheereigenschappen vind ik uitstekend; maakt makkelijk schuim, droogt niet uit, glijdt goed en spoelt makkelijk van het mes.

ik heb trouwens een vingertopje zeep in de ribbels in de bowl gewreven, drupje heet water erop, en daarna met de varkenskwast schuim geklopt. fluitje van een cent. Er zit genoeg in het potje om nog een paar keer van je monstertje te genieten!

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Lider,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Gillette-Wilkinson Sword_Stainless Steel (India) 3e x,

Pinaud-Clubman_After shave lotion Original,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Bristle Cherrywood en Lider:

Het varken was vanmorgen weer goed bruikbaar. Lijkt of hij weer wat steviger is. Met de Lider zo een mooi vol schuim. Prima voorbereiding voor de scheerbeurt.

Mesje en krabber:

De Gillette-Wilkinson Sword_Stainless Steel (India) voor de 3e x gebruikt. Het mesje deed weer moeiteloos zijn ding. In 3 rondes gladde bakkes. De Black Beauty kon op 8 met dit mesje en maakt in 3 rondes een mooi diep uitgeschoren baard mogelijk. Nu inmiddels begin van de avond, voelt het nog redelijk glad. Niet bijzonder stoppelig. Geen rare bijkomstigheden, gewoon mooi strak scheerwerk. Resultaat BBS.

Met de Pinaud en de Hema ASB de boel afgewerkt.

Toen was het tijd om de caravan naar huis te slepen, waar we inmiddels weer zijn gearriveerd.

Cowboy 5/8

Razorock Plissoft

TOBS Eton College

Davidoff Cool Water ASB

Davidoff Cool Water AS

Beetje bang dat de scheerbeurt wat oncomfortabel zou zijn zoals de vorige keer begon ik aan de scheerbeurt.

Gelukkig was niets minder waar, het mes ging makkelijk over de stoppels van 1 dag, misschien waren die toch te lang de vorige keer.

Prettige scheerbeurt, ATG op de hals ging best goed, echter was met de aftershave wel te voelen dat dat toch nog steeds irritatie oplevert.

Nu ook een klein sneetje direct onder de neus, het moest er toch een keer van komen. :roll:

Verder DFS. 8-)

IMG_20161010_204055760.thumb.jpg.8a8bbb7fcfe77821016626873e5191e0.jpg

Cowboy 5/8

Razorock Plissoft

TOBS Eton College

Davidoff Cool Water ASB

Davidoff Cool

Nu ook een klein sneetje direct onder de neus, het moest er toch een keer van komen. :roll: Verder DFS. 8-)

Je moet er wat voor over hebben Laurens, maar je had wel lekker scheerspul vandaag!

Vandaag de Valet met Feather FHS-10 SS SE mesje.

Deze krabber lijkt aanzienlijk aggressiever dan de STAR 1912 met Personna GEM SE mesjes.

Beetje veel meer scheerbrand en ook een aantal wondjes.

Wellicht ook te fanatiek op zoek gegaan naar een BBS resultaat.

Verder:

Geen pre-shave

Haslinger Schafmilch Zeep

Aluin

ToOBS ASB

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Cowboy 5/8

Razorock Plissoft

TOBS Eton College

Davidoff Cool Water ASB

Davidoff Cool

Nu ook een klein sneetje direct onder de neus, het moest er toch een keer van komen. :roll: Verder DFS. 8-)

Je moet er wat voor over hebben Laurens, maar je had wel lekker scheerspul vandaag!

Jazeker, kan verder niet mis gaan met die spullen. :)

Vanuit hier ook nog sterkte gewenst!