Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Iwan

Tips voor agressieve muhle R41 grande.

Aanbevolen reacties

Hallo allemaal.

Hebben jullie nog tips om razor buren te elimineren bij de R41?

Heb nu verschillende mesjes geprobeerd, maar heb sterk het vermoeden dat het ligt aan de open kam.

Ik heb veschillende hoeken geprobeerd. Maar altijd met hetzelfde resultaat.

Om deze reden heb ik maar de kop van een R89 gekocht. Kan ik in ieder geval uitsluiten of bevestigen dat het aan de kam ligt.

Grtz Iwan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hangt een beetje af van of het een model 2011 of 2013 is. De 2011 is redelijk agressief, de andere een stuk minder. Zie hieronder om dat te bepalen:

Muhle_top_zps86dfbb32.jpg

Sowieso zijn beiden niet echt aanraders voor beginners. Je techniek van scheren moet echt op punt staan (dwz in staat om totaal zonder druk te kunnen scheren) om van deze krabbers te genieten. Je zult een enorm verschil merken met de R89, ik stel voor dat je daar een tijdje mee aan de slag gaat en dan terugkeert naar je R41, dan zul je merken dat je er beter mee overweg kan. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals ik uit je starters topic begreep, scheer je jezelf nog niet zo lang met een DE en is deze R41 je eerste krabber, wel voor de gemiddelde scheerder is de R41 al een mooie uitdaging.

Dus het zou wel eens aan een tekort aan scheertechniek kunnen zijn en dan met name de verkeerde hoek aanhouden en helemaal bij de R41 -en alle krabbers- absoluut geen druk zetten op de krabber maar hem gewoon over de huid laten glijden.

Het is altijd aan te raden om in de opstartfase slechts met de haarrichting mee en er dwars op te scheren en nog niet voor het hele gladde te gaan dus kan je het scheren tegen de haarrichting in beter achterwege te laten.

Echter wees gerust het is een bekend verschijnsel bij zo'n beetje alle scheerders die het DE scheren oppakken, irritatie en scheerbrand, de huid moet eraan wennen, de techniek verbeteren en vaak komen we vanaf de schuimbus en zijn nog niet in staat om een goed beschermend schuim te slaan en we zijn niet gewoon om de zeep even een paar minuten de kans te geven om de haren goed te verzachten.

En bezuinig niet op mesjes dus vervang ze op tijd, botte mesjes snijden niet maar trekken de haren eruit wat ook veel irritatie geeft.

En voor de rest volhouden en geduld er komt een moment dat alles klopt en de scheerbeurten een genot worden, maar laat die R41 nog even in de kast liggen en ga door met de 89.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook beginnend. Heb een De89 kop van Edwin Jagger. Bij mij waren de eerste keren ook rode hals en jeuk. Nu ik de hoek te pakken heb moet ik me nog afleren om toch te drukken. Schrijf dat op je spiegel. Aaien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb mij R41 opgemeten en heb dus één van 2013.

Ik zal jullie raad ter harte nemen en de komende tijd alleen de 89 gebruiken. Dan maar hopen dat ik de juiste tactiek kan vinden om een BBS te krijgen zonder razor burn.

Grtz Iwan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan maar hopen dat ik de juiste tactiek kan vinden om een BBS te krijgen zonder razor burn.

Ik zal deze zin even voor je verbeteren:

Dan maar hopen dat ik de juiste techniek kan leren om een plezierige scheerbeurt te krijgen zonder scheerbrand.

Het BBS moet je je niet op blindstaren, dat duurt toch maar een half uurtje. Je baardhaar groeit de hele dag door namelijk. Veel belangrijker is een fijne scheerbeurt. De juiste techniek helpt daar bijzonder bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

efsk heeft helemaal gelijk, bij mij is het zo dat ik echt later op de dag duidelijk ongeschoren lijk dus maak je niet te druk. Ga in het begin niet teveel aan je gezicht voelen of het superglad is, kijk gewoon in de spiegel en als je op zicht goed en netjes geschoren lijkt dan is het helemaal ok, je gezicht zal je er dankbaar voor zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het... Genieten van de scheerbeurt! Iedereen op zijn eigen manier, en de ervaringen delen. Eigenlijk is dit forum daarvoor toch opgezet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.