Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mooi ding ! Maar is de kop niet betreft ontwerp net als een goedkopere Mühle R89 of een EJ DE89 ?

Het lijkt mij dat ie hetzelfde scheert. :D

Posted
Mooi ding ! Maar is de kop niet betreft ontwerp net als een goedkopere Mühle R89 of een EJ DE89 ?

Ik kan mij voorstellen dat de balans anders is, of de geometrie van de kop.

Posted

Op de Facebook pagina van Muhle ziet de kop er toch wel anders uit. Maar die foto's zijn nog wat onduidelijk. Ik gok erop dat Muhle de tijd heeft genomen om de langverwachte stainless steel maar gelijk in een new design uit te voeren. Maar we weten het pas als 'ie geintroduceerd wordt.

Sent from my iPad using Tapatalk

• 2 weeks later...
Posted

Dat zou mooi zijn. Zodra er staal in het spel komt heeft de prijs de neiging tot grote hoogte te stijgen.

Maar wellicht valt dat bij Muhle mee, die zijn groot genoeg om wat schaalvoordelen te hebben lijkt me.

Sent from my iPad using Tapatalk

Posted

Ik verwacht dat ze in de buurt van de Feather AS-D2 gaan zitten qua prijs. Ver daarboven lijkt me minder waarschijnlijk, en ver daaronder geloof ik ook niet.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Ik heb prijzen gezien op TSR, en op Nassrasur werd bevestigd dat die prijzen (omgerekend naar €) ongeveer correct waren.

Veelbelovend!

Posted
En dan vertel je gewoon niet hoeveel dat dan is?!

Dat weet ik ook nog om middernacht :P

Met een forse slag om de arm, £95 voor de berkenhouten variant.

• 2 months later...
Posted

De kop heeft volgens mij wel iets weg van de R89 inderdaad. Maar omdat ik geen R89 heb kan ik het niet echt vergelijken.

Ik vind de binnenkant van de bodemplaat wel een beetje "industrieel". Daarentegen is de buitenkant wel netjes afgewerkt, en ligt het handvat lekker in de hand.

Mijn inschatting is dat het een redelijk milde krabber is. Ik heb er een Personna Platinum Chrome mesje in gedaan, en morgenvroeg zal ik wel zien hoe dat scheert.

Posted

Vanmorgen heb ik me met de Rocca geschoren, dus het is tijd voor een eerste impressie.

Ik had er gisteren al een Personna Platinum Chrome mesje in gedaan, een soort "middle of the road" mesje voor mij, Het mesje laden gaat uitstekend, en het zit meteen 100% uitgelijnd (ik ben een Fatip krabber gewend, die je soms een handje moet helpen ;) ).

De Rocca is 80gr en dus een beetje zwaarder dan ik gewend ben. De balans is goed voor mij; ik hou niet van zware handvatten. De kop blijft als vanzelf op mijn gezicht rusten. Het zwart geribbelde oppervlak van het handvat bevalt goed. Het biedt voldoende grip en houdt makkelijk vast, ook tijdens het scheren.

Qua scheren kan ik hem eigenlijk alleen met de Fatip open kam krabbers (Grande en Wood), en met de Schick Krona krabber vergelijken, omdat dat mijn dagelijkse krabbers zijn. De Mühle Rocca is een stuk milder dan de Fatips, maar niet zo mild als de Krona. Ten opzichte van de Krona valt op dat de Rocca minder hoekvast is. Ik moet de Rocca meer bijsturen, terwijl de Krona als vanzelf in de juiste hoek op mijn gezicht blijft liggen.

Wat effectiviteit en scheergemak betreft ben ik positief; de Rocca voelt weliswaar mild aan, maar na twee scheergangen is mijn gezicht net zo glad als met de Fatip. Zoals ik al zei; de balans is goed, en dat blijkt ook tijdens het scheren. Het handvat is wat dikker dan van de andere krabbers die ik heb, en dat is eigenlijk wel prettig. Na het scheren spoelt de krabber makkelijk schoon. Ik heb het mesje niet verwijderd, dus ik weet nog niet hoeveel zeepresten zich in de kop verzamelen.

Samenvattend; geen "Wauw-ervaring" zoals de eerste keer scheren met de Fatip Grande. Ik zou het meer Deutsche Gründlichkeit noemen; een krabber als een VW Passat Stationcar. Hij gaat deze week mee op reis, dus aan het eind van de week zal ik wel een meer afgewogen oordeel hebben.

Ook in de SOTD:

Mühle Rocca krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TOBS Coconut scheercrème

TOBS Jermyn Street aftershave

Posted

Dan wachten we het einde van de week af Johan, trouwens terecht pas na enige keren scheren is een weloverwegen oordeel te maken.

Maar de eerste indruk is zo te lezen positief en als hij even effectief is als de nieuwe Fatip dan scheert hij op zeker goed.

Posted

Ik dacht eerst dat de grip een kunststof laagje was. Maar ik begin me af te vragen of het geen zwarte coating op het metaal is.

Posted

Na een week scheren blijkt dat de Mühle Rocca toch niet de allemansvriend is waar ik hem in eerste instantie voor hield. Met een (voor mij) soepel mesje als de Personna Platinum Chrome scheert het allemaal supermakkelijk. Maar met mesjes die bij mij wat ruwer of scherper aanvoelen is de Rocca wat minder vergevingsgezind. Ik denk dat het gewicht van de RVS kop daar ook wel mee te maken heeft.

Wat ik enorm waardeer in de Rocca is het gevoel van degelijkheid. Dat begint al bij het plaatsen van het mesje, en het gevoel blijft tijdens het scheren. Het handvat draagt daar ook aan bij; het heeft nog geen een keer glibberig of te dun aangevoeld.

Samenvattend; een goede krabber die überdegelijk aanvoelt, en die door zijn gewicht een tikje agressief is.

• Thanks! 1
Posted
Mooie krabber op zeker, maar gelet op de beschrijving niet echt onderscheidend genoeg voor een aankoop.

In jouw geval denk ik dat hij niet veel toevoegt aan de RVS krabbers die je al hebt.

Je mag hem wel een keer lenen natuurlijk.

Posted
Ik verwacht dat ze in de buurt van de Feather AS-D2 gaan zitten qua prijs. Ver daarboven lijkt me minder waarschijnlijk, en ver daaronder geloof ik ook niet.

Dat had ik dus faliekant mis trouwens.

Posted

Ze lijken overal inmiddels uitverkocht. Balen, zal moeten wachten. Heeft iemand trouwens de berken variant? Is die de meerprijs waard?