Jump to content

Fitjar

Shaving-Fritz

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Waren inderdaad goed, dank voor de info!

Wat ik er van begreep was dat ze wat mot hadden met de Noorse equivalent van de Voedsel en Waren Autoriteit omdat ze niet voldeden aan de Cosmeticarichtlijn. Waarschijnlijk hebben ze de productiefaciliteit aangepast en proberen ze het nu opnieuw. Ik ben benieuwd of het van de grond komt. Ik hoop het wel, want sinds mijn haf-Noorse ex heb ik een zwak voor Noorwegen.

Uit SOTD 13-10-2016:

Vol verwachting de Folgefonn in de kwast. Gezien de beschrijving van Fitjar, verwachtte ik een Blizard van ijskristallen op de bakkes. Nou nee. Met de J&T een hoeveelheid crème opgenomen en mooi opgeklopt. Dat gaat prima en met niet al te veel crème kreeg ik een mooi en rijk schuim. Bij de eerste streken met de kwast over de bakkes lijkt het, alsof je met wat muffe spar staat te smeren, maar dan komt langzaam de menthol op en levert een duidelijk aanwezige koude onderstroom. Echter uit ervaring weet ik, dat het veel kouder kan. Dan kan ik net zo goed wat kristalletjes in de Proraso prakken en heb ik voor 1/5 van de prijs een vergelijkbaar effect. Je begrijpt het al, deze krijgt geen vervolg, onderscheidt zich onvoldoende van de rest en dan zijn er betere.

Hoe is de zeep zelf? Stand-alone.

Ik begrijp je review niet helemaal: het lijkt erop dat je hem enkel vergelijkt met menthol-houdende zepen.

Het betreft hier een zachte crème. Het schuim ontstaat makkelijk en goed. Technisch gezien valt er niets op de zeep aan te merken. Echter gezien de prijs, vind ik veel alternatieven die zeker zo goed zijn, te beginnen met bv Proraso. Daarbij wordt het aangeprezen als een verfrissende zeep, dus vergelijk ik deze daar ook mee en in die zin is er voor mij betere.