Jump to content

Thuringer

daverenaldo

Recommended Posts

Goedenavond heren,

Ik heb deze mooie slijpsteen op de kop getikt op marktplaats. Mijn vraag is kent iemand dit soort stenen in deze verpakking?

Verder moet ik de steen nog vlakken voor gebruik. Thuringer slijpstenen worden volgens mij vaak met slurry gebruikt, deze heeft echter geen slurrysteen. Is een dmt d3c geschikt om een slurry hiermee te creëren? Ik ben bang dat de dmt een te ruw oppervlakte achterlaat om op te finishen.

Alvast bedankt voor de antwoorden op de vele vragen. f132d2e595d0895981e8050eb512a0ba.jpg

f2233686074710658b47aba431f572ba.jpg

08026d87534b231663bc26cf46992b1a.jpg

De enige verwijzing met deze naam die ik kan vinden gaat om een hone in een houten kistje. Dit zou heel goed een thuringer kunnen zijn maar uitsluitsel hierover zal je op een ander forum moeten halen, bv Razor and Stone. Mijn Thüringer wetstenen gebruik ik meestal als finisher met enkel water. Voor slurrie gebruik heb ik een klein stukje thuringer.

Op basis waarvan is die bevestiging? De afbeelding kan vrij veel zijn, en de enige andere indicatie is Germany, waar verschillende soorten stenen vandaan komen. Nit om iets af te doen aan je steen, maar ik vraag het me gewoon af.

Hoe diep zijn die krassen? Die zou je er misschien eerst uit willen werken voor je m gaat gebruiken.

Fatwade op B&B is ook bekend als Doorsch van Razor & Stone. Als hij zegt dat het een Thuringer is dan is dat hoogst waarschijnlijk ook zo. Doorsch is ook bekend van Razor loves Stones.

Ik heb 5 thuringer wetstenen die allen verschillend in hardheid zijn. Ik kies meestal een minder harde, in mijn geval lichtgroen of blauw, omdat dan die snede ook ook zachter is.

Ik zou die Dmt 3c alleen gebruiken als die al behoorlijk gebruikt is en minder diep krast.

Edited by Guest

ik heb hem nog niet gevlakt efsk. De steen komt van een barbier De bevestiging heb ik van iemand van badgerandblade. Deze persoon heeft een website opgericht genaamd razorlovestones.com. Diegene heeft deze stenen vaker gezien en verkocht vandaar de bevestiging Efsk.

Dan blijft mijn vraag staan: op basis waarvan stelt hij dat? Is het merk Crest bekend als leverancier van Thüringers? Op basis van alleen deze foto's lijkt het mij onmogelijk te determineren.

Mijn vraag is niet om afbreuk te doen aan je steen, ik vraag me alleen af waar je dit aan herkent.

Nee ik begrijp je volkomen. Ik heb werkelijk waar geen idee, ik heb zelf helemaal geen ervaring met duitse stenen en dit is dan (mogelijk) mijn eerste Thüringer.

Verder had ik na wat zoekwerk op google een draadje gevonden op straightrazorplace http://straightrazorplace.com/hones/85068-water-hone-penknives-ect.html. Hier gaat het over een soort gelijk doosje waarin de steen zit.

Bedankt voor de link Dave. Peter Buhlmann aka Hatzicho is de grote kenner van Thuringer stenen. Dat van de oude thuringer stenen de zijkanten veelal gepolijst werden en van de latere niet was nieuw voor mij.

Ik geloof dat ik ook een kleine Thuringer heb, 2,5 X 10 cm is ie ongeveer. In een fraai houten doosje. Tijd om hem eens op te graven.

Kan je gelijk ook die CVH Mk 31 eens opgraven, zonde dat zo een geweldig mes ergens ligt te verstoffen. Ik wil hem eventueel wel tegen een Thüringen aanhouden.