Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

In twee gangen weer zo glad als een aal. Geen prik van de aluin, een enkel prikje van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Wolfman SB

Super Iridium mesje

Plisson synthetische borstel

Salter Wild Rose creme

Floid aftershave

Posted

Muhle r41 Grande

Shark super stainless (3)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

Nivea sensitive ASB

Lekker glad in twee gangen en geen enkele vorm van irritatie. Een goed begin van deze nieuwe werkweek.

Posted

Slim Adjustable(Voshkod)

RazoRock Plissoft

Palmolive tube

Speick AS

Nivea cool ASB

Vandaag alweer de derde dag van mijn standaard 4 daagse cyclus. Kwam deze Palmolive tegen in een Duitse supermarkt op de weg terug van vakantie. Zo'n anderhalf jaar geleden, voordat het scheer virus echt toegeslagen had, was dit mijn standaard scheerzeep voor op vakantie of als ik voor werk op reis was. Inmiddels zijn er betere keuzes. Toch maar weer een tube gekocht, nostalgie dus. Niet slecht maar ook niet geweldig. De tube zal wel opgaan maar daar blijft het dan ook bij.

De Slim Adjustable op standje 9 voor de eerste gang met de vleug mee en daarna op stand 7 voor de resterende 2 gangen. Kortom een prima scheerbeurt.

Posted

Stirling Kong,

Dr. Harris - Windsor,

Blackbird v2,

Kai (6),

Tunney aluin,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

Posted

Merkur Progress

Lord Classic (4)

Omega

Wimmie Bowl

Proraso pre shave

Tcheon Fung Sing Ambassador

Nivea Balm

Pacco Rabanne Pour Homme

Damita Jo De Blanc, I'll Save the Last Dance for You

Terwijl de pre shave zijn werk deed en luisterend naar Damita Jo De Blanc een 'toefje' Ambassador van Tcheon Fung Sing in de bowl welke zich met enkele slagen liet opkloppen tot een lekkere dikke volle zeep. De geur van deze zeep blijft mij telkens weer tegenvallen en toch gebruik ik hem niet met tegenzin. Laten we het voor nu een "Haat, liefde verhouding' noemen. De eigenschappen zijn gewoon goed.

Zo ik weg ben van de Gillette Wilkinson Sword mesjes ben ik dit ook voor de Lord Classics. Comfortabel, Scherp en geen irritatie ook nu dit mesje voor de vierde maal is gebruikt.

Eigenlijk in twee passes maar aangezien er weer behoorlijk wat zeep over was, drie passes Baby Billetjes Glad.

Nivea balm voor de verzorging en vandaag Pour Homme van Paco Rabanne voor de finish.

Vandaag geen cappuccino maar een kopje thee met een postcode loterij koekje, wij zijn benieuwd....

Fijne dag allemaal.

IcjrBMb.jpg

Posted

ERN Crown & Sword

Omega 11126 varkenskwast

W. Bowl

Hasslinger Schafsmilch

Aluin

Brut Oceans AS

De gisteren geslepen ERN Crown & Sword heeft weer een fijne zachte snede en vandaag leverde dat een uitstekende scheerbeurt op.

f0655521a442b3e4fc7ca46d03025617.jpg

Posted

Als een iKon X3 met een Feather mesje er qua scheergedrag zo op vooruit gaat zou dat dan ook opgaan voor de Barbaros TR1?? Het antwoord hierop is een volmondig ja.

Moeiteloos en zeer comfortabel maait deze combinatie de baardharen af, kortom een wel zeer plezierige ervaring.

Daar deden de Prep pre-shave en I Coloniali dan ook vol enthousiasme aan mee. De Razorock Monster sloeg een heerlijk iets verfrissend schuim en vooral die geur zo heerlijk.

Het zonnetje schijnt volop en is zelfs nog warm dus de scheerbeurt afgerond met aluin welke zich niet liet voelen en vervolgens de, van die heerlijke frisse kristalletje voorziene, Pinaud Citrus Musk opgebracht die ook bij mevrouw Koning zeer in de smaak valt

IMG_0901.thumb.JPG.004100828d1185c195c1738b4779a306.JPG

Posted

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

Lider,

Above The Tie_SE1,

Feather_Professional 13e x,

Floïd_Mentolado Suave,

Floïd_Aftershave Balsem.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Lider:

Vanmorgen met een net aan vochtige kwast begonnen 2 cm Lider op te kloppen in de Poolse kom. Eerst langzaam stevig crème en vervolgens rustig nadruppelen. De crème ging van frisse kaas, quark naar mooie Bulgaarse yoghurt. Langzaam kwamen er fijne bubbeltjes in. Nog geen veeg over de bakkes en dan al plezier. Hoezo hoelang duurt de scheerbeurt. Altijd te kort. Goed uiteindelijk een kwast vol mooi schuim en nog een hoeveelheid in de kom, die ruim voldoende was.

Mesje en krabber:

De Feather_Professional voor de 13e x gebruikt. Het mesje voor de 13e x. Oei dat 13, sta met de caravan ook al op nr 13, dat kon niet goed gaan. Inderdaad, in de 3e ronde een haal in mijn hals door het mesje even onnadachtzaam te snel er op te zetten. De SE1 even te scheef, licht zijdelingse beweging en raak. Ach er vooraf gingen 2,5 prima rondes met een hoge snit en absoluut geen irritatie. Het mesje blijft zich gedragen als een nieuwe DE. Hoe kan het. Resultaat BBS.

Goed aluin op de bakkes, maar plekje in de hals blijft bloeden. Daar moest zelfs een pleister op. Toch weer een prima scheerbeurt.

Posted

Merkur Progress

Gillette Wilkinson Sword(2)

WD 24mm syntheet

La Saponeria Artigiana alla mandorla

Pitralon Classic aftershave

Heerlijk glad!

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Lea

Upsal "Globusmann-kop/Italian Barber" (t)

Voskhod (4, weg)

Tunney aluin

De subtiele geur van de Lea bevalt me wel. Schuim is ook goed, nu ja, dan ben je klaar.

De krabber begon wat moeizaam vandaag: de driedagenbaard, ook al was deze minder lang wegens het goed diep uitscheren door deze krabber afgelopen vrijdag, leverde toch een bescheiden uitdaging. Toen de eerste gang geklaard was echter bleken gang twee en drie weer net zo vlot en fijn te gaan als de eerste keer gebruiken, dus ik blijf blij dat ik er nog wat heb in andere kleuren, want dat betekent dat ik me, terwijl ik me uit naam van de wetenschap en ter wille van jelui dr lering door al die scheve dingen heen worstel, weer met dit model kan scheren erder dan dat deze "Upsal" aan de beurt is.

Iets meer aluingevoel dan vorige keer, maar het mag allemaal geen naam hebben. Dit in tegenstelling tot het resultaat: superb.

Posted

En anders koop je een verzameling waterverf Richard geef je ze gewoon elke scheerbeurt een ander kleurtje :idea:

Kan je nog even doorgaan met deze krabber :lol:

Posted

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

In twee gangen weer nagenoeg spekglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Muhle r41 Grande

Lord Classic super stainless

Plisson L'Occitane

TFS Tobacco Verde forte

Madre Labs Witch Hazel

Nivea Sensitive ASB

Posted

DEL8914bl

Voskhod

Astra superior platinum

BdF distinto

Proraso wit asb

Bij de eerste 3 halen met de voskhod deze er maar uitgehaald. Mesje kan niet overweg met mijn haar/huid. Bij de eerste halen niet glad genoeg en gelijk voelde ik mijn huid al branden. De Astra heeft alles weer goed gemaakt. Bbs wangetjes en de hals in 2 gangen ook gladder dan dat het was.

Nu FF ontbijten en straks lekker aan het werk. In de pauze schuimles geven want 2 collega's lukt het niet goed.

Posted

Semogue Barbear Classico Cerda

Speick Active zeep

Gillette Aristocrat Junior

Polsilver stainless

Pinaud Citrus Musk en 444 balsem

Posted

Stirling Kong,

Lider,

Wolfman WR1 op aluminium greepje,

Feather (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Het begon als een fijne scheerbeurt, maar de zeep stortte een beetje in en daardoor werd het toch wat schraperig.

Het afscheid van de wolven en de zwarte vogel komt dichterbij, gelukkig komt ook de terugkeer van het tijdloze dichterbij, dat compenseert hopelijk..

Posted

Standard

Rapira platinum lux

Omega S-brush

Wilkinson Sword Classic

Aqua Velva e8376287b8ec0940a0b32933dfffc6f0.jpg

Posted

Weber

Voskhod (1)

Morris & Forndran Polo Blonde Badger

Petal Pusher Fancies Black Tea

St Johns Bay Rum

Geo F Trumper Sandalwood skin food

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Posted

Het afscheid van de wolven en de zwarte vogel komt dichterbij, gelukkig komt ook de terugkeer van het tijdloze dichterbij, dat compenseert hopelijk..

Ik betwijfel het in hoge mate Fedde :lol:

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Pino Silvestre_Extra Gentle Shaving Soap,

Above The Tie_SE1,

Feather_Professional 14e x,

Pino Silvestre_Aftershave Vapo Naturel,

Pino Silvestre_Moisturizing & Lenitiv After Shave Balm.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Bristle Cherrywood en Pino Silvestre_Extra Gentle Shaving Soap:

Lijkt wel of de SOC varken wat steviger weer begint aan te voelen. Vond de kwast de laatste tijd wat slap en had ook last van hangende haren., maar na een paar dagen goed drogen en luchten, lijkt hij weer lekker stevig. In elk geval genoeg om met de Pino een mooi schuim te kloppen.

Mesje en krabber:

De Feather_Professional voor de 14e x gebruikt. Wat kan ik zeggen over dit mesje. Heb 1 krabber waar die inpast, gebruik geen alcohol, ook geen smeerolie en toch is hij de 14e x weer gewoon vlijmscherp inzetbaar. Dit mesje gebruikte ik 27-7 dus de 1e x en blijft wel in de krabber na schoonspoelen. De ATT SE1 is een gewichtig apparaat, maar dat vind ik wel lekker. Nu 14 x gebruikt en wordt het steeds makkelijker om met de brede kop in een paar halen glad te worden. Wel 3 rondes, omdat het anders te snel gaat, maar de ATG is eigenlijk maar op een paar plekjes nodig. Wat een goede combi. Resultaat BBS.

Pino ter afwerking natuurlijk en weer lekker fris koppie.