Jump to content

even voorstellen dan maar

Eric

Recommended Posts

Goede middag,

Mijn naam is Eric ,49 jaar

woonachtig in Kudelstaart, nabij Aalsmeer

Na vele jaren rondgelopen te hebben met een zeer, rode, branderige, vlekkerige en soms ook

zelfs ontstoken huid (puisten en ontstekingen) ben ik uiteindelijk bij de huisarts beland!, ik schaamde me erg voor mijn voorkomen en rode vlekken en ontstekingen in mijn gezicht.

Hij vroeg mij direct hoe ik mij scheerde, het antwoord was uhhh hoezo?, ik scheerde mij inderdaad met zo`n

cartridge met 3 of zelfs 5 mesjes, de diagnose was: een heftig gëiriteerde huid door beschadigingen en ingegroeide baardhaartjes, de huisarts zei me eens naar andere manieren van scheren te kijken, maar het liefst niet electrisch!

Op internet vond ik de oplossing!!! minder irritatie en veel minder kans op ingegroeide baardhaartjes met het klassieke krabbertje (safety razor) mijn interesse was direct gewekt en ik ging verder lezen en zoeken, en las ervaringen van anderen, ik herkende direct de verhalen van mensen die ook last hadden van huid irritatie door scheren met zo`n (veel te duur)systeem met zelfs 3 of 5 mesjes.

2 dagen later had ik een Parker R98 en een lekkere pot proraso wit, en een mooie dassenharen kwast in huis en begon met klassiek scheren, na enige oefening lukte het me al aardig en geloof het of niet maar de uitslag in mijn gezicht verdween binnen enkele dagen en ondertussen had ik er een hobby bij, nu inmiddels bijna 2 jaar later puilt m`n toiletkast uit van de zepen en de mesjes, in 1 woord GEWELDIG!!!

Welkom Eric. Weer iemand die bewijst dat klassiek scheren zoveel beter is voor de huid dan die moderne zooi. Een foto van je uitpuilende toiletkast wordt zeer op prijs gesteld.:)

Welkom Eric. Alhoewel ik zeker niet de problemen had als jij, herken ik het verhaal en mijn huid is ook beter dan het in jaren geweest is. Blij dat het jou ook uitkomst bracht, en een hobby erbij.