iwan073 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Dag heren, Binnen nu en enkele weken wil ik mijn eerste échte Safety Razor gaan kopen. Ik twijfel echter tussen de Mühle R89 en de R89 Grande. Welke raden jullie mij aan en waarom? En welke mesjes kan ik het beste, als beginner, er bij kopen? Ik heb best een stevige baard... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Ik kan je niet adviseren over welk handvat je moet nemen, heb zelf de Barley (van EJ, maar is dezelde scheerkop met ook een ander handvat) en het is een prima krabber. Ik zou verschillende mesjes kopen. Je krijgt er wat Derby's bij maar voor een stevige baard denk ik dat die niet fijn zijn. Begin met een samplepack of koop van wat populaire mesjes een pakje. Shark, Astra en Feather ben ik zelf tevreden mee maar het is bij iedereen verschillend. Ook bij HEMA verkopen ze nog DE-mesjes die niet heel slecht zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Voorkeur voor mesjes is heel persoonlijk, wat de een fijn vindt, vindt de ander weer helemaal niks. Dus je zou er gewoon eens een paar moeten proberen om te kijken welke jij zelf het fijnste vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Koop een klein sample pack met mesjes, een suk of 50 mesjes moet voldoende zijn om je keuze te bepalen. De één zweert bij een Feather, de ander vind een Derby het einde... Gillette maakt trouwens ook nog best goede mesjes. Connaught Shaving heeft best een ruim assortiment DE mesjes. Welke R89? Tsja, ik heb ook de gewone EJ DE89 Barley. Bevalt me uitstekend i.c.m. een Feather of een Gillette 7 o'clock Super Platinum! handvat is zeker niet te kort en/of te dun. Ik lees net op The Shaving Room dat het verschil tussen de Mühle R89 en de Edwin Jagger DE89 hem zit in het handvat. De Mühle is hol en de Edwin Jagger massief. Misschien onbelangrijk maar het beïnvloedt wèl de balans van de krabber. De Mühle zou kopzwaar zijn en de Edwin Jagger meer uitgebalanceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Ik stelde me dezelfde vraag toen ik begon met DE-scheren 2 maanden geleden . Welk model de R89 of de R89 grande ? Ik koos voor de R89 en scheer me daar nu heel fijn mee, maar ik moest in het begin wel wennen aan het handvat dat ik erg kort vond. Toen had ik dus spijt dat ik niet voor de Grande had gekozen. Het is echter gewoon een kwestie van wennen denk ik en dat heb je aan de R89 een heel fijn scheermes. Ik zou er ook die houder van Mühle bijkopen, je hebt dan een hele mooie combinatie. Wat scheermesjes betreft, inderdaad en sample pack kopen bij bijvoorbeeld Barbiere di Figaro en dan gewoon proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Ik heb zelf blijkbaar de R89 Grande, en een normale R41. Ik merk dat de het handvat van de Grande toch wat fijner is omdat ik grotere handen heb. Ik weet niet hoeveel het scheelt in gewicht, ik dacht iets van 20 gram, waar de R89 Grande bij mij circa 88 gram weegt. (Zo uit mijn hoofd, hem een tijdje geleden gewogen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Het nadeel van de Grande zou kunnen zijn dat je door het grotere handvat toch meer druk uitoefent. En aan een kort handvat wen je snel, is mijn ervaring. Hoewel ik me de laatste 5 weken exclusief met mijn spotgoedkope Feather Popular krabber heb geschoren (ook een aanrader, wat mij betreft) ... dat is tot nu toe de fijnste krabber die ik heb gebruikt! Heeft wel een lange en lichte steel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan79 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Het nadeel van de Grande zou kunnen zijn dat je door het grotere handvat toch meer druk uitoefent. En aan een kort handvat wen je snel, is mijn ervaring. Hoewel ik me de laatste 5 weken exclusief met mijn spotgoedkope Feather Popular krabber heb geschoren (ook een aanrader, wat mij betreft) ... dat is tot nu toe de fijnste krabber die ik heb gebruikt! Heeft wel een lange en lichte steel Ik heb zelf precies het omgekeerde. Ik hou juist van DE scheermeshouders met een groter en zwaarder handvat omdat je juist geen druk meer hoeft te zetten en het gewicht vd Muhle R89 grande het werk doet. Ligt inderdaad aan je scheertechniek welke vd 2 het meest geschikt voor je is Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Welke is het geworden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts