Ga naar inhoud
Harkos

Baili Platinum Super Stainless steel blade

Aanbevolen reacties

P_M_Baili_PlatinumSuperStainless.jpg.24de8409bd2eeed09e9928f0faa02bbb.jpg

Baili, nooit van gehoord, maar Big Jean deed die bij een paar andere samples om te proberen. Hoewel ik wat gereserveerd ben betreffende Chinese mesjes om mee te scheren, is deze me niet tegengevallen. Eigenlijk 5 ruim voldoende scheerbeurten en de 6e net niet. Het mesje voelt probleemloos, geen irritatie, geen wondjes, gewoon gemiddeld goed scheerwerk.

Mijn oordeel: Voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig(?). Er zijn betere mesjes voor minder geld, als je ze van ver laat komen.

1- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

Een nieuw mesje uit China. Moet zeggen, dat ik erg gereserveerd ben over Chinese mesjes, maar deze deed behoorlijk goed zijn werk. Direct een goed scheergevoel en geen rare bijverschijnselen.

In de Black Beauty was 6 te tam, dus een klikje hoger op 7 en scheren maar. Dat mesje is behoorlijk bruikbaar. Eens zien wat zijn standtijd wordt, maar voor een Chinees mesje was ik duidelijk verrast bij de 1e kennismaking.

2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Baili geeft voor de 2e x een prima beurt. Moest even iets bijwerken op de kaaklijn, maar verder prima glad geschoren.

In de Ikon #101 doet het mesje het goed, zowel aan de gesloten, als aan de open kant kam. Valt me absoluut niet tegen, wat dit Chinese mesjes laat zien.

3- Krabber: Ikon_X3

Baili is voor de 3e x geslaagd. Nu 17.20 uur nog redelijk toonbaar. Geen neveneffecten, gewoon gladde snit.

Het mesje in de X3 was voor mij een groot vraagteken. Welnu, de X3 is met de Baili effectiever, dan tot nu toe ervaren met deze slant.

4- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

Begin een beetje onder de indruk te komen van deze Chinees. Levert alweer een prima beurt. Wat letten op de juiste hoek doet net even iets extra, maar is niet kritisch. Ik kan me goed redden met dit mesje. Er zijn beteren, maar dit is zeker in de midden moot een goede speler.

De Black Beauty kon op 7, wat een effectieve beurt opleverde. In 3 ronden glad. Nog even wat schuim op het strotje nog eens dwars er over en geheel glad. Mijn 5 norm haalt dit mesje zat en laat een Derby met een grote lach achter. Voelt als een middelmatige Rapira, geen Platinum Lux en sommige Lords. Nu is alleen nog de vraag hoe vaak nog.

5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Baili blijft aardig in conditie. Mijn 5 norm gehaald. Heb eens even gekeken op internet, wat die dingen kosten. Dan rijst de vraag of het het geld waard is. Gezien de lage roebel vind ik dan de Rapira Platinum Lux veruit meer koopwaardig. Dat heeft dus niets met de kwaliteit van het mesje te maken. Echter blijft de Baili net even achter voor mijn gevoel, ofschoon de kosten uit China ongeveer opwegen tegen de kosten van Rapira uit Moskou.

In de 101 weer strak scheerwerk, netjes glad zonder irritatie of wat dan ook. 3 rondes, bijwerken niet nodig. Een ruime voldoende.

6- Krabber: Ikon_X3

De Baili heeft me vandaag wat teleurgesteld. Moeizaam scheren, althans bleef steeds wat stoppelgevoel over. Op zich stoorde het mesje niet, maar moet wel voldoende resultaat leveren.

Dat is dus einde na 6 x. Wel aardig goede scheerbeurten, maar deze keer dus onvoldoende. Derhalve verdwijnt deze in de spaarpot. Overigens is dit dus eventueel een best aardige keus voor een keer of 5 á 6.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nogmaals bedankt om voor ons al je bevindingen neer te pennen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel als er betere mesjes voor minder geld te vinden zijn dan is deze dus kansloos, is het niveau Derby Harrie?

Natuurlijk wel mooi om zo mesjes uit alle windstreken in de krabber te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hans, de Baili is zeker beter dan de Derby, maar vergelijkbaar met elk ander goed gemiddeld mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Harry mooi zo als je er een bevinding van schrijf zo kan iedereen er wat van opsteken zal zodra ik thuis ben je wel weer een pakketje met mesjes toe laten komen die nog niet bij jouw op de lijst staan

Groetjes van de lachende zwerver alias Big Jean

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo Harry mooi zo als je er een bevinding van schrijf zo kan iedereen er wat van opsteken zal zodra ik thuis ben je wel weer een pakketje met mesjes toe laten komen die nog niet bij jouw op de lijst staan

Wat dat zwerven betreft kunnen we elkaar een handje schudden. De Baili heb ik gebruikt, terwijl ik in Polen zit 8-) Waar hang jij uit :?:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat dat zwerven betreft kunnen we elkaar een handje schudden. De Baili heb ik gebruikt, terwijl ik in Polen zit 8-) Waar hang jij uit :?:

Hoi nu in stokholm en vertrek om middernacht richting Z Afrika met een konvooi van 5 wagens voor een groot transport naar Engeland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi nu in stokholm en vertrek om middernacht richting Z Afrika met een konvooi van 5 wagens voor een groot transport naar Engeland

Wat een leven, als ik 15 jaar jonger was, zou ik je zo willen vervangen. Weet dat je veel zal afzien en hard moet werken om de beesten goed te verzorgen, maar jaloers!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.