Ga naar inhoud
Harkos

7 a.m. Platinum HI Stainless

Aanbevolen reacties

P_M_7am.jpg.c92ea536adf7f3426d8f4bafd39ea14f.jpg

De 7 a.m. is uit Bangladesh afkomstig maar ik kreeg deze van Big Jean uit Maastricht om te proberen. Het mesje is me goed bevallen. Een gemiddeld goed mesje, die me 7 beurten leverde van ruim voldoende kwaliteit. Hij scoort veel beter dan mijn Derby norm en is zeker voor mensen, die niet meer dan 4 tot 5 beurten met een mesje doen het overwegen waard. Zeker geen Rapira Platinum Lux etc., maar zeer bruikbaar.

Mijn oordeel: ruim voldoend. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig.

1- Krabber: Ikon_X3

Een nieuw mesje vandaag. Wat kan je de 1e beurt over een onbekend mesje zeggen? Van deze in elk geval, dat ik me er goed glad mee heb geschoren, zonder irritatie of wat dan ook. in 3 rondes glad, maar moest nog wel even de kaaklijn wat bijwerken. Het is echter een ongecompliceerd mesje.

In de Ikon X3 een prima samenspel. Door de soepelheid van deze krabber, je merkt bijna niet, dat je je scheert met deze slant, merk ik weinig van de eigenschappen van het mesje. Behalve zoals gezegd, dat de baard er prima mee werd gereduceerd. Morgen maar eens even in de Black Beauty, dan is duidelijker merkbaar hoe het mesje zich gedraagt. In elk geval een prima scheerbeurt.

2- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

Het mesje is niet onaardig. Ook geen hoogvlieger, maar dat had ik ook niet verwacht. Als deze echter op dit niveau meer dan 5 beurten kan leveren, hetgeen me niet onwaarschijnlijk lijkt, is het een aardig gemiddeld mesje.

In de Black Beauty eerst op 5, maar dat was te zacht, vervolgens op 6 en dat was voldoende effectiviteit, in 3 rondes glad. Geen irritatie, geen hoekgevoeligheid, dus best aardig.

3- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De 7 a.m. blijft goed zijn werk doen. Vlot normaal scheerwerk. Geen rauwheid of bijterigheid.

In de Ikon #101 een goede combi. De open kant scheert iets effectiever, terwijl de gesloten kant een wat comfortabeler gevoel geeft, maar met de 7 a.m. net de diepgang mist. In rondes prima glad, maar hoofdzakelijk dus met de open kant.

4- Krabber: Ikon_X3

Het mesje scheert vrolijk verder. Vlot glad. Moet wel goed tegen de vleug in, want er stond nog voldoende stoppel.

Of dat aan het mesje of de X3 ligt heb ik niet duidelijk. De X3 is wel een zachte slant, niet bijzonder effectief, maar wel erg goed scherend. Misschien komt daardoor wel het gevoel, dat na WTG en XTG er nog veel stoppel op het veld staat. Na de 3e ronde is de zaak echter spekglad.

5- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

De 7 a.m. blijft goed zijn werk doen. Mijn 5 norm gehaald en voor mij qua scheercomfort ruimschoots boven de Derby, maar ook niet bijzonder goed. Gewoon ruim voldoende. Vlot normaal scheerwerk. Geen rauwheid of bijterigheid. Het mesje vraagt geen extra aandacht, De gemiddelde hoek doet het prima.

De Black Beauty moest wel op 7 om het gewenste resultaat te bereiken, maar daarmee was ik dan ook in 3 rondes prima glad. Denk dat het mesje in de wat effectievere krabber goed zou combineren, maar dat kan ik nu niet testen, omdat ik die thuis heb liggen.

6- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Het mesje is wat mij betreft geslaagd. Morgen mag deze weer en vandaag ben ik gewoon prima glad geschoren. Het is net geen Rapira enz., maar het is voor mij een goed bruikbaar mesje. Kreeg er 3 van toegestuurd, kan dus thuis nog wat andere krabbers proberen.

In de Ikon #101 geef ik met de 7 a.m. de voorkeur aan de open kam kant. Gisteren had ik ook al het gevoel, dat dit mesje goed presteert in een wat effectievere krabber. Helaas heb ik geen Fatip etc. bij me, maar kan me voorstellen, dt dat prima combineert.

7- Krabber: Ikon_X3

De 7 a.m. liet me vanmorgen wat in de steek. De wangen gingen nog aardig, maar de hals bood meer weerstand, dan de snit van het mesje aankon. Grappig, in 1x over en uit, spaarpot. Toch wel 7 goede beurten. Wat mij betreft een ruim voldoende resultaat.

Mogelijk was de X3 er ook wel wat debet aan, want die krabber is echt een doetje. Soms moet ik even kijken of er wel een mesje in zit. Toch was die 7e beurt niet echt belabberd, maar trek in de hals is voor mij echt het einde. Voor de 7 a.m. einde inzet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor de review, mij onbekend dus weer wat bijgeleerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer zo'n lekker gek exotisch mesje. Doet me denken aan Gilette 7 o'clock, maar het schijnt toch kwaliteit te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.