Jump to content

Single Edge Scheren

DoubleB

Recommended Posts

Een nieuwe aanwinst is onderweg. Een zogenaamde Ever-Ready 1924 Shovelhead. Heeft iemand weleens met een Single Edge razor geschoren? Heb wel ervaring met een Single Edge Injector (die overigens is ingepikt door mijn vriendin..), maar nog nooit geschoren met een SE safety razor. Ze schijnen een hele kleine hoek te moeten hebben en je schijnt je redelijk makkelijk open te halen..dat wordt nog wat =)

Natuurlijk ben ik ondertussen alweer aan het kijken naar andere messen, zoals een Gem Featherweight en een Gem 1912, dus als iemand die heeft liggen...=)

Zo af en toe gebruik ik er een. Ik vind het niet gevaarlijker dan een DE hoor, al heb ik ook een open comb Micromatic. Deze heb ik nog nooit geprobeerd, maar dit model heeft een gevaarlijke reputatie als ik de verhalen mag geloven.

Vorig jaar heb ik wel een Streamline weggedaan. Achteraf gezien had ik dat niet moeten doen :(

Dank voor de verheldering, heren. Ik ben benieuwd! De OCMM heeft idd een behoorlijke reputatie. Al schijnt het wel mee te vallen als je er eenmaal mee aan de slag gaat.

Heb mesjes besteld via Connaught (jeetje die hebben goedkope verzendkosten zeg!), dus moet nog even wachten tot die binnen zijn.

Als je er nog is één wegdoet, Marcel... ;)

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Vind het prachtige messen, zelf nog nooit geprobeerd. Je weet hoe het gaat hé, eentje uitproberen, bevalt wel, mesjes kopen, nog eentje erbij, etc.... (dan praat ik over mezelf). Connaught is inderdaad goedkoop, voor UK en USA hebben ze gratis verzending boven bepaald bedrag, kan je vanuit belgie of nederland ook krijgen, je moet er alleen specifiek om vragen in een mailtje. ook snelle service, 2 dagen naar Belgie meestal.

Ik heb er een aantal (Junior, G-bar, Star 1912 en een Micromatic Clogpruf (geen spelfout!)) en vind ze heerlijk scheren. Het is wel even wennen aan een andere scheerhoek en waar je die grote scheerkop moet laten maar dat gaat snel genoeg. Echt anders is het geluid; de SE maakt veel meer herrie tijdens het scheren dan een DE.

Mesjes van Connaught zijn prima en hun prijs volgens mij niet te kloppen.

Dank voor het warme welkom.

Ik zal me wel vaker gaan vertonen als ik mijn weg hier een beetje gevonden heb.

Voor degenen die me nog niet kennen, ik houd me alweer een jaar of 6 bezig met nat scheren en het is een beetje uitgegroeid tot een hobby handeltje. Dus als je iets zoekt op het gebied van krabbertjes (Gillette of andere merken) schroom niet te vragen.

• 3 weeks later...