Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste scheerlieden;

Ik ben op zoek naar een lekkere vette zeep met goede glij eigenschappen en die ook nog een lekker schuim oplevert.

Liefst een zeep die gewoon in Nederland te krijgen is.

Mag ook een scheercreme zijn.

Wie weet er een goede??

Edited by Guest
Posted

iets van haslinger,of een hardde navulling zeep van het merk Tobs

de scheersaloon zit vlak bij je in brabant en heeft in ieder geval de Tobs lime /de sandelwood maar ook de muthle zeepjes=made bij haslinger,meneer jansen kan je der alles over vertellen.

Posted

Ach, zijn die Muhles van Haslinger. Weer wat geleerd.

Ook een optie, maar dan moet je geen lanoline-allergie hebben, is Mitchells Woolfat

Posted

Niet ieders favoriet vanwege de geur, maar de Arko stick geeft een lekkere vettige schuimlaag. En hij is machtig goedkoop.

Posted

Dank beste scheerlieden.

Denk dat ik voor de Dr. Harris ga. Ik heb best goede zepen en crèmes, maar ik zocht gewoon iets beters voor mijn gevoel.

Misschien nog St.James of London er bij of Hasslinger.

Bedankt voor de tips!

Posted
maar ook de muthle zeepjes=made bij haslinger,meneer jansen kan je der alles over vertellen.

Dit is compleet nieuw voor mij :o

Dat betekend dus dat de zepen van Edwin & Jager en Muhle, die gelijk zijn aan elkaar, door Haslinger geproduceerd worden?

Wel dat verrast me compleet daar de zepen van Haslinger een heel andere compositie en vastheid kennen dan die van Muhle en Edwin & Jager.

Eigenlijk vind ik ze qua opschuimen, vetheid, bescherming en verzorging in het geheel niet op elkaar lijken, curieus dus, ik ben nu zeer benieuwd naar een eventuele link die deze informatie bevestigd :!:

Posted

deze info heb ik, hans, uit een andere discussie.

muthle en ej doen zo wel meer gezamenlijke inkoop dingen

denk hier bij aan knotjes ,DE kopjes, porseleinen kommen en schaaltjes waar der een eigen look aan gegeven wordt,zo kwam ook de zeep toen ter sprake,ze hebben gewoon der 4 scheerzepen tussen uit gehaald en de tablet zwaarte iets groter gemaakt

haslinger heeft veel meer keus op dat gebied,kijk maar de volgende keer bij paul kox in de kast.

de engelse hebben bijna altijd een tablet van 100 gram zo als je weet.

Posted (edited)

Het spijt me maar ik ben absoluut niet overtuigd. Zoals eerder al gemeld zijn het compleet andere zepen (Haslinger is kneedbaar en Muhle zo hard als triple mild) en dan "gewoon" 4 zepen eruit gehaald dat is raar omdat ook de geuren bijvoorbeeld absoluut niet overeen komen. En de zwaarte van het tablet is ook zeer discutabel daar is deze bewering toch niet op gestoeld want dan komt ook een zeepmaler als Calani in beeld, nee gewicht is ook te ver gezocht.

Dus ik blijf op zoek naar herkomst van deze wetenschap.

Daarnaast heeft Haslinger geen scheercrème in haar portfolio en het lijkt me niet dat er twee toeleveranciers zijn die in staat zijn om precies dezelfde geurlijnen aan te bieden, plus bijvoorbeeld de menthol zeep die heeft Haslinger ook niet.

Edited by Guest
Posted

Volgens het Gut-Rasiert forum zijn Mühle zepen tot begin 2008 door Haslinger gefabriceerd. Wie sindsdien de fabrikant is wordt er niet bij vermeld.

Posted

Nogmaals dan moet er ergens bewijs voor deze bewering te vinden zijn.

Ik heb in de vorige post ook nog aangegeven dat puur overeenkomst op basis van een bijna gelijk gewicht ook andere zeepmakers als bijvoorbeeld een Calani in beeld komen maar hier geldt hetzelfde voor als Haslinger compleet andere zeep geen scheercreme in het programma en ook niet triple mild.

Ik blijf de bewering dus uiterst discutabel vinden.

Posted

Tot 2008 Hans, dus je kunt de Mühles van nu niet vergelijken met de Haslingers van nu. Wellicht heeft iemand nog een pot compleet met verpakking staan van een Mühle zeep uit 2007. Kunnen we kijken wat erop staat.

Posted

Mijn reactie was gestoeld op de bewering van pagina 1 en dat de huidige Muhle zepen bij Haslinger geproduceerd worden.

Net navraag gedaan bij Paul Kox en die bevestigde dat vroeger Haslinger produceerde voor Muhle, ook hij heeft echter geen idee wie thans de zepen voor hen produceert.