Jump to content

BIC mesje

Skoebidoe

Recommended Posts

Vandaag mijn krabbertje geladen met een BIC mesje. Na een uitgebreide inzeepbeurt gestart met scheren.

Mijn eerste indruk was dat het een veelbelovend mesje was. Heel erg vergevingsgezind en een aanvaardbaar glad resultaat.

Waarschijnlijk net iets teveel passes gedaan want de aluin nadien was geen prettige ervaring. Mijn hals lijkt wel een kolenkachel.

Ik twijfel dus sterk of die BIC-mesjes wel iets voor mij zijn.

Ik raak wel heel benieuwd naar het BIC mesje, omdat het Grieks is, dus niet te ver weg zou je zeggen, en omdat ik het een merkwaardig concern vindt: balpennen, surfplanken (nog steeds?) en scheermesjes. BIC heeft het in Frankrijk voor elkaar gekregen dat het het woord is voor balpen, men vraagt om een bic als men een balpen bedoelt.

In een review van een Amerikaan noemt hij ze Derby achtig, dan praat ik over de gele variant. Minder scherp zelfs. Als dat ook maar een beetje waar is, kan het mesje voor mij alweer de prullenbak in. Maar er is ook een rode Bic.

Ik vergat ook de Bic aansteker, die we allemaal wel kennen. Maar ik krijg het schaamrood op mijn wangen van de Bic wegwerp mobiele telefoon, die nog bestaan heeft. Voor 45 euro had je er een. Als je weet dat je voor 31 euro een Nokia 103 hebt...en die hoef je niet weg te gooien.