Tony Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 De J. A. Henckels Friodur 472 geslepen op mijn nieuwe Kiita. Dit Leverde een zeer comfortabele snede, ik miste wel iets van scherpte die ik de laatste tijd van mijn Thuringer finishers krijg. Deze keer dan ook geen enkel bloedend sneetje te vinden.
Barbiere di Figaro Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Vanmorgen de 5e keer met de super iridium. Nog geen moeite met een 2-dagen-baardje. Overige hard en software, de santa maria novella, Pearl, Lijun & 1980 silvertip en proraso preshave voor na.
Harkos Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Mühle Silvertip Fibre® 21mm, Wars, Ikon_X3, Baili_Platinum Super Stainless steel blade 6e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Wars: De Fibre met de Wars leverde een goed gevulde kom en kwast zeep. Mesje en krabber: De Baili_Platinum Super Stainless steel blade voor de 6e x gebruikt. De Baili heeft me vandaag wat teleurgesteld. Moeizaam scheren, althans bleef steeds wat stoppelgevoel over. Op zich stoorde het mesje niet, maar moet wel voldoende resultaat leveren. Dat is dus einde na 6 x. Wel aardig goede scheerbeurten, maar deze keer dus net niet voldoende. Derhalve verdwijnt deze in de spaarpot. Overigens is dit dus, eventueel voor niet te veel, een best aardige keus voor een keer of 5 à 6. Resultaat DFS. Afwerking met de eigen AS en ASB. Weer een zonnige dag zo te zien. Wat rondneuzen in de omgeving van Torun.
Wimmie Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 (edited) Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword(5x) Proraso Pre shave Arko crème Scuttle Razorock Plissoft Hema Balm Duru cologne Eenmaal weer de scuttle gebruikt ben ik weer helemaal om. Oké, oké ik heb express het raam vannacht Open laten staan maar het was écht frisjes in de badkamer... Terwijl de Proraso pre shave zijn intrek mam de scuttle gevuld met heet water, toefje van een centimeter Arko crème erin en binnen no Time opgeklopt met de Razorock plissoft tot, u raad het al, een lekkere dikke volle warme zeep. Vandaag voor de vijfde maal het Gillette Wilkinson Sword mesje in de Progress een heerlijke scheerbeurt in drie passes glad. Door waarschijnlijk een perfecte beheersing van de scheertechniek No nic or cuts zoals ze dat op buitenlandse fora zeggen dus het aluin gaat echt in de verkoop!!! De resterende zeep op gemaakt door nogmaals in te zepen gevolgd door een warm watersplash. Hema Balm voor de verzorging en Duru cologne voor de finish. Een nieuwe Arabica boon in de molen dus eens kijken hoe de cappuccino smaakt. San Fransico kaakje erbij, moet lukken. Fijne dag allemaal. Edited October 1, 2016 by Guest
Hanskoning Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Ik vind Mr. Taylor van TOBS een van de mooiste klassieke geuren en na de scheerbeurt van hedenmorgen schroom ik niet om ook de St. James van TOBS deze kwalificatie te geven. Het schuim is van de beproefde TOBS kwaliteit dus zeer goed en de geur blijft mooi aanwezig hierin. Toch wel aardig dat je van een bekend merk dus nog steeds een geur kan ontdekken die je direct ontzettend pleziert. De iKon X3 krijgt helaas geen topvermelding, het is absoluut een goede slant daar niet van maar het wel wat effectiever gemogen. Het is een comfortabele milde scheerder maar in vergelijk met een andere allemansvriend de Merkur 39C vind ik hem toch de mindere. En dan praten we nog niet eens over een Apollo of Lutz slant. Laat onverlet dat hij wel in mijn optiek de ideale slant kan zijn voor beginnende scheerders. Nu had ik vandaag een Lord Classic mesje 2x in de krabber en dus morgen eens zien wat het oordeel is als er een Feather meedoet. In drie gangen en wat nabewerkingen zijn de stoppels verdwenen en bleef de aluinprik achterwege. En omdat het gisteren zo goed bevallen was nogmaals de Irisch Moos opgebracht en dit nu tikkende hier opnieuw geen spijt van.
Marcel Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Semogue SOC 2 band DR Harris Lavender Gillette Sheraton Polsilver stainless Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem
efsk Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 De iKon X3 krijgt helaas geen topvermelding, het is absoluut een goede slant daar niet van maar het wel wat effectiever gemogen. Het is een comfortabele milde scheerder maar in vergelijk met een andere allemansvriend de Merkur 39C vind ik hem toch de mindere. En dan praten we nog niet eens over een Apollo of Lutz slant.Laat onverlet dat hij wel in mijn optiek de ideale slant kan zijn voor beginnende scheerders. Geheel mee eens.
peto Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword (1) Whipped Dog 24mm syntheet Bon Berger Mint Rozemarijn Aluin Pitralon Classic aftershave Vandaag een envelop van Wimmie ontvangen met daarin een doosje Gillette Wilkinson Sword mesjes en een sample van de Bon Berger zeep. Erg fijn om op deze manier kennis te maken met deze zeep en het mesje. Zeep schuimt makkelijk op, heeft een sublieme geur en heeft een lichtelijk verkoelende werking...erg lekker! Ook het mesje gleed makkelijk over de huid. Het mesje en de zeep heeft een prima ervaring bij mij achtergelaten. Zonder irritatie of wondjes lekker glad geschoren. Wimmie bedankt voor dit heerlijke scheergerief!
MeneerKrab Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Edwin Jagger DEL8914bl Voskhod BdF Distinto Proraso Wit ASB Vandaag de voskhod maar eens geprobeerd. Ik ga hem nog eens proberen. Redelijk rode huid na de scheerbeurt. Aluin gaf niet heel veel prik. Als mijn sample Distinto op is dan ga ik toch een volle bak halen. Ruikt lekker en verzorgt goed.
Kingjack Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Gillette new improved Rapira platinum lux Plisson Dr Harris Windsor Dr Harris Windsor balsem Snel en glad. Fijne krabber toch deze New.
Skoebidoe Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Ik heb me deze avond voor de eerste maal ook super glad kunnen scheren. Van irritatie of scheerbrand was absoluut niks te merken. Ik denk dat ik de truc nu wel beet heb. Mijn avondscheerbeurt zag er als volgt uit: Mühle krabber geladen met een Polsilver super iridium mesje Goedkoop varkenshaar scheerkwastje (dat ik ooit eens in de supermarkt gekocht had) vooraf 10 minuten in heet water laten weken Warme, vochtige handdoek op het aangezicht gedurende een 3-tal minuten. Aangezicht gewassen met warm water. Vingers in over mijn pot zeep (Proraso wit) gewreven en dan als preshave een laagje zeep gemasseerd over mijn stoppelbaard van 2 dagen. Kwast geladen met Proraso wit en gedurende een 3-tal minuten kwistig gekwast! Badkamer was mee gekwast Geschoren in 2 passes en de plekjes die nog niet glad waren nog wat extra bijgewerkt. Gezicht afgespoeld met warm water en daarna met koud water. Aluin aangebracht (wat amper prikte!). Gezicht opnieuw afgespoeld met koud water. Proraso after shave balsem aangebracht. YES, ik heb voor de eerste maal mijn kaaklijn ook mooi glad kunnen scheren. Wat heb ik vandaag geleerd? 1. Proraso preshave is niet strikt noodzakelijk. Een beetje met de vingers in de zeep wrijven en in masseren als preshave lukt ook 2. Met het mesje absoluut geen druk gezet. Nog minder dan de vorige keren. Als het ware met het mesje aaien over je gezicht. 3. Mijn gezicht houdt naast de Personna Super mesjes ook van de Polsilver super Iridium mesjes! Nu begin ik te begrijpen waarom mensen zo lovend zijn over hun scheerbeurt!
Hanskoning Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Wel gefeleciteerd, mooi dat de scheerbeurt goed verliep.
Wimmie Posted October 1, 2016 Posted October 1, 2016 Ik heb me deze avond voor de eerste maal ook super glad kunnen scheren. Van irritatie of scheerbrand was absoluut niks te merken. Ik denk dat ik de truc nu wel beet heb.Mijn avondscheerbeurt zag er als volgt uit: Mühle krabber geladen met een Polsilver super iridium mesje Goedkoop varkenshaar scheerkwastje (dat ik ooit eens in de supermarkt gekocht had) vooraf 10 minuten in heet water laten weken Warme, vochtige handdoek op het aangezicht gedurende een 3-tal minuten. Aangezicht gewassen met warm water. Vingers in over mijn pot zeep (Proraso wit) gewreven en dan als preshave een laagje zeep gemasseerd over mijn stoppelbaard van 2 dagen. Kwast geladen met Proraso wit en gedurende een 3-tal minuten kwistig gekwast! Badkamer was mee gekwast Geschoren in 2 passes en de plekjes die nog niet glad waren nog wat extra bijgewerkt. Gezicht afgespoeld met warm water en daarna met koud water. Aluin aangebracht (wat amper prikte!). Gezicht opnieuw afgespoeld met koud water. Proraso after shave balsem aangebracht. YES, ik heb voor de eerste maal mijn kaaklijn ook mooi glad kunnen scheren. Wat heb ik vandaag geleerd? 1. Proraso preshave is niet strikt noodzakelijk. Een beetje met de vingers in de zeep wrijven en in masseren als preshave lukt ook 2. Met het mesje absoluut geen druk gezet. Nog minder dan de vorige keren. Als het ware met het mesje aaien over je gezicht. 3. Mijn gezicht houdt naast de Personna Super mesjes ook van de Polsilver super Iridium mesjes! Nu begin ik te begrijpen waarom mensen zo lovend zijn over hun scheerbeurt! Over zo'n enthousiast geschreven SOTD kan ik ook lovend zijn...
mhharsta Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 (edited) Manufrance Omega 11126 W. Bowl Derby scheerzeep Aluin Brut Oceans AS Edited October 2, 2016 by Guest
Snuff Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Zonet na het slijpen van de World Master Diva een test scheerbeurt gedaan een fijne scheerbeurt zonder enig probleem. Heel mooie aanwinst, met de opdruk nog helemaal intact! Ik heb me deze avond voor de eerste maal ook super glad kunnen scheren. Van irritatie of scheerbrand was absoluut niks te merken. Ik denk dat ik de truc nu wel beet heb. Moge je nog vele jaren hetzelfde genot ervaren! Een opsteker wellicht ook voor andere mensen die pas beginnen en momenteel met problemen kampen, niet opgeven! Timeless Scalloped 0,95 met Blue Lab mesje EJ XL synthetische borstel Cyril R Salter Wild Rose creme Floid Black aftershave
Edsel Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Muhle r41 Grande Shark Super Stainless (2) Plisson L'Occitane Monsavon scheerzeep Madre Labs Witch Hazel Pitralon Original ASL Nivea Sensitive ASB
onno Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 ATT S1 met polsilvrr(1) Penhaligon endymion Cream en asb Muhle syntheet Een luxe zondagochtend scheerbeurt met voor de eerste keer de slant. Wat kan ik me hier snel mee scheren zeg
Wimmie Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Merkur Progress Super Gillette Blue Blade Gillette Wilkinson Sword (6) Scuttle Razorock Plissoft Le Père Lucien Le Savon du Barbier Thayers Witch Hazel Arko Classic Alain Delon PLUS Ja ,ja ik weet het, het is pas koud als ijsberen om handschoenen komen vragen(!) Maar het was echt weer 'frisjes' hedenochtend in onze badkamer, écht waar! Het beetje Le Père Lucien, vandaag de Le Savon du Barbier, in de voor verwarmde scuttle liet zich zonder moeite opkloppen door de Plissoft van Razorock. Menigeen heeft deze scheerkwast ook wel een zeepkanon genoemd, helemaal mee eens. In de Progress het Super Gillette Blue Blade(Chinees) van Maarten (mhharsta). Maar bij het eerste contact voelde dit (voor mij) niet goed. De tweede haal bevestigde dat dit niet mijn mesje is, dus snel de Gillette Wilkinson Sword voor de zesde maal erin en een scheerbeurt zonder problemen en in drie passes heerlijk glad. Voor de verzorging Thayers Witch Hazel en Arko classic crème, Alain Delon PLUS voor de finish. Belooft dat ik vandaag mijn in Monster 'wereldberoemde' wentelteefjes zou maken dus aan de slag met de; boter, eitjes, vanille en bruine basterd suiker, melk, kaneelpoeder, melk en witte boterhammen ...... Fijne dag allemaal.
Frog Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 G&F 1350 Rapira platinum lux Stirling Kong D.R. Harris Windsor Scheercreme D.R. Harris Windsor aftershave D.R. Harris Windsor aftershave milk D.R. Harris Windsor EdT
mhharsta Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 (edited) In de Progress het Super Gillette Blue Blade(Chinees) van Maarten (mhharsta).Maar bij het eerste contact voelde dit (voor mij) niet goed. De tweede haal bevestigde dat dit niet mijn mesje is Ik was er al bang voor....... Snel vergeten dat mesje Wim, en geniet van de wentelteefjes! Waar komt dat mooie kurkje trouwens vandaan wat daar in je scuttle steekt? Is die ook verkrijgbaar met blauw dopje? Edited October 2, 2016 by Guest
Frank Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Dit weekend voor het eerst mijn nieuwe "Puma" High Class- mes gebruikt.Zoals met veel dingen maken ook hier kleine details het verschil. Op de eerste plaats is dit de goede balans tussen het blad en de scales. Daarnaast ligt het door de dikke tang muurvast in de hand. Door deze twee dingen laat het mes zich heel makkelijk hanteren. Gisteren merkte ik dat ik nog een beetje scherpte miste. Een paar slagen over een Crox-plankje leverde vanmorgen een vlijmscherp mes op waarmee ik me zonder irritatie of maar enig bloedpuntje heerlijk glad heb geschoren. Als de "Puma" zo blijft presteren komt hij hoog in mijn favorietenlijst te staan.
Tjebbe Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, Lider, Wolfman Titanium op iKon Bulldog greep, Kai (5), Nivea Sensitive aftershave balsem Lekker fris, lekker glad. Fijne zondag!
Recommended Posts