mezzin Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 MÜHLE R89 Krabber (muhle mesjes) TOBS Sandalwood zeep MÜHLE silvertip badger kwast TOBS aftershave Sandalwood lotion Aluin Het maken van een lather gaat wel iets beter moet nog een goede kom/mok kopen en misschien een kleine wasbakje onze nieuwe wastafel is niet heel erg scheer vriendelijk (wel mooi) maar je kan er geen water in laten staan. Krijg je een beetje met een nieuw huis en je niet alles heb aangepast. Maar goed een wasbakje en kom op de lijst. Voor nu geen andere zepen en aftershave even duur genoeg geweest. Maar alles nu eindelijk alles gehad nog niet zo glad als ik zou willen om sommige plekken. Nog een beetje meer oefenen en dat gaat het een stuk makkelijker. Beetje aluin gebruikt was alleen een paar kleine wondjes. Vandaag nog even langs de scheerwinkel om de hoek om even nog wat op te halen. Maar een prima resultaat en een mega verbetering
peto Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Toch maar weer geschoren vandaag...normaal om de dag. Merkur Progress Feather(2) Whipped Dog 24mm syntheet La Saponeria Artigiana Amandel zeep Pinaud Clubman SR Vanochtend een zeepruil gedaan met Tjebbe. Onder andere bovenstaande zeep gekregen. Lijkt wel op TFS zeep in de pot...een heerlijk dik en romig schuim geklopt. Goed beschermend ook en glijd lekker. De geur bevalt me wel. Weer lekker glad! Tjebbe bedankt voor deze heerlijke zeep!
efsk Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Het maken van een lather gaat wel iets beter Je zult merken dat het nog veel beter gaat als je schuim probeert te maken.
HiFuMi Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Omega S-brush DVH zeep Gilette G1000 Rapira super stainless (8) Speick AS lotion L" Occitane ASB Ik vermoedde al dat de 8e keer met dit mesje te veel was , maar wilde het toch proberen. Desondanks toch nog lekker geschoren, al moest ik sommige plekjes nog even nabewerken. De Gilette G1000 , die ik al sinds militaire dienst in bezit heb , en waarmee ik me nooit kon scheren , blijkt nu toch eigenlijk een hele fijne en probleemloze krabber. Als het met dit mesje na zo veel keer nog steeds glad wordt , valt me reuze mee, lekker geschoren.
Harkos Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 20160927 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Lider, Ikon_Shavecraft 101, Baili_Platinum Super Stainless steel blade 2e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Semogue SOC Bristle Cherrywood en Lider: Iets te veel Lider in de kom en meteen een kwast vol en bak vol schuim. Het varken blijft zwabberen. Jammer van de Semogue. Nu niets aan te doen. Mesje en krabber: De Baili_Platinum Super Stainless steel blade voor de 2e x gebruikt. De Baili geeft voor de 2e x een prima beurt. Moest even iets bijwerken op de kaaklijn, maar verder prima glad geschoren. In de Ikon #101 doet het mesje het goed, zowel aan de gesloten, als aan de open kant kam. Valt me absoluut niet tegen, wat dit Chinese mesjes laat zien. Resultaat BBS. Gezien de frisse nachten hier, overdag 20º en 's nachts 7º, maar weer de Bay Rum ter hand genomen. Dat verzorgt goed met deze omstandigheden. Zit wel mooi met een strak blauwe hemel over een mooi meer uit te kijken van boven af van een terrassencamping. Kan minder. Luie dag, korte rit, boodschapje, genieten. 20160926 J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng, Mama Bear_Bear Ice, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Baili_Platinum Super Stainless steel blade 1e x, Alcolado Glacial, Hema_Sheabutter ASB. Kwast en zeep: J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Mama Bear_Bear Ice: Het is vanmorgen 8° met een stralend zonnetje buiten. Wat past dan beter dan Bear Ice. Dus even lekker de J&T door het doosje en klop klop, prachtig glycerine schuim. Vind wel dat deze snel droogt op de huid, maar daar houd ik al rekening mee door wat meer schuim te maken, zodat ik tussendoor nog even een keer de kwast kan pakken. Mesje en krabber: De Baili_Platinum Super Stainless steel blade voor de 1e x gebruikt. Een nieuw mesje uit China. Baili, nooit van gehoord, maar Big Jean deed die bij een paar andere samples. Moet zeggen, dat ik erg gereserveerd ben over Chinese mesjes, maar deze deed behoorlijk goed zijn werk. Direct een goed scheergevoel en geen rare bijverschijnselen. In de Black Beauty was 6 te tam, dus een klik hoger op 7 en scheren maar. Dat mesje is behoorlijk bruikbaar. Eens zien wat zijn standtijd wordt, maar voor een Chinees mesje was ik duidelijk verrast bij de 1e kennismaking. Resultaat BBS. Om in de frisse sfeer te blijven, de koelte van de Bear Ice verlengd met een goede scheut Alcolado. Wat Hema ASB om het velletje wat te beschermen. Zo en nu op naar openluchtmuseum over de Kasubische cultuur.
Harkos Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng, Pino Sivestre_Extra Gentle Shaving Soap, Ikon_X3, Baili_Platinum Super Stainless steel blade 3e x, Pino Sivestre_Aftershave Vapo Naturel, Pino Sivestre_Moisturizing & Lenitiv After Shave Balm. Kwast en zeep: J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Pino Sivestre_Extra Gentle Shaving Soap: J&T + Pino = veel en mooi schuim. Ruim voldoende voor 3 rondes en wat bijwerken. Mesje en krabber: De Baili_Platinum Super Stainless steel blade voor de 3e x gebruikt. Baili is voor de 3e x geslaagd. Nu 17.20 uur nog redelijk toonbaar. Geen neveneffecten, gewoon gladde snit. Het mesje in de X3 was voor mij een groot vraagteken. Welnu, de X3 is met de Baili effectiever, dan tot nu toe ervaren met deze slant. Resultaat BBS. Pino zeep = Pino afwerking. AS en ASB er op. Heerlijk fris dennengeurtje. Op naar de volgende camping. Torun, stad met een mooie oude stadskern. Morgen bekijken.
Skoebidoe Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Scheerbeurt van de dag: Mühle krabber Personna super mesje Dassenharen kwast van Mühle Proraso pre-shave Proraso scheerzeep (witte pot) Aluin blokje Kruidvat Proraso after shave balsem (wit) Een lekkere scheerbeurt gehad. Mijn stoppels waren 2 dagen oud. Kwast een 5-tal minuten laten weken. Aangezicht nat gemaakt met lauw water. Pre-shave Proraso aangebracht en lichtjes ingemasseerd. Scheerschuim aangebracht met de kwast gedurende een 5-tal minuten In 3 passes mij behoorlijk glad kunnen scheren. Het perfect glad willen krijgen, werd wel afgestraft met enkele kleine sneetjes. Vooral de overgang kaak-hals heeft het moeten ontgelden. Na het scheren mijn gezicht gespoeld met lauw water. Aluin aangebracht. Opnieuw gespoeld met koud water. Droog gedept en een beetje after-shave balsem aangebracht. Het personna super mesje bevalt me enorm. Het is echt vergevingsgezind! Ik denk dat het mijn favoriete mesje zal worden.
Loei Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Cowboy 5/8 Jan Zoethout custom syntheet Aquagena Cien X-bolt De eerste gang was een beetje trekkerig, de rest ging prima. Een teken dat ik de Cowboy een keer over een strop met crox moet halen? Verder een prima scheerbeurt dus. Sent from my P85HD双核(K6N2) using Tapatalk
Hanskoning Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Wolfman Titanium op iKon Bulldog greep, Wow, heerlijke scheerbeurt! Het wordt tijd de roedel weer terug te brengen, anders kan ik dadelijk geen afstand meer doen... Oeiiiiiiii dan wordt het zeker hoog tijd dat ze naar het baasje komen Tjebbe en ook hier begint de Timeless zich af te vragen wat hij misdaan heeft
efsk Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet Meissner-Tremonia Lavender DeLuxe Stirling Long Handle Slant Head (t) Voskhod (2) Tunney aluin Een prima beurt met goeie zeep en een iets anders uitgevoerde Merkur 39.
efsk Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 hier begint de Timeless zich af te vragen wat hij misdaan heeft Is het zo'n straf dan, voor een krabber, een tijdje bij jou logeren? Dan kom ik per direct een drietal ophalen!
Hanskoning Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Je bent altijd welkom Richard blief je een wolkje melk in de koffie en wat prefereert u een zoetje of een klontje suiker of niets van deze twee? Echter de krabbers weigeren zich mee te laten nemen in een dergelijk vroeg stadium zo heb ik zojuist democratisch besloten en in een democratie geldt het principe van de meeste stemmen en in dit geval gaf die ené stem van mij de doorslag
efsk Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Overtuigd republikein trek ik de legitimiteit van een ongekozen staatshoofd sterk in twijfel Hans. Dat geldt ook voor de door betreffende persoon genomen besluiten.
Hanskoning Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Ja natuurlijk helemaal gelijk maar hoe doen we dat nu met een "eerlijk" gekozen president als Poetin of die joker van Wit-Rusland en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen?
efsk Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Zin twee en drie uit het door mij gelinkte: Breder gedefinieerd refereert republicanisme aan een politiek systeem dat de vrijheid waarborgt door het instellen van een rechtsstaat die niet arbitrair genegeerd kan worden door de uitvoerende macht. Binnen een republiek ligt de nadruk op het betrekken van alle burgers bij de macht en de strijd tegen corruptie. Gezien hoe de door jou genoemden, en bepaalde Haagse types bovendien, de rechtsstaat arbitrair genegeerd wordt is wel duidelijk dat deze lieden niet tot republikeinen gerekend mogen worden.
Frank Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 F. von Brossy Steinberg 7/8 Prachtig mes Tony. Waar zijn die scales van gemaakt?
Tony Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Frank, die heb ik destijds van G10 gefabriceerd.
Frank Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Ok Mooi stuk werk. Dat G10 schijnt moeilijk te bewerken te zijn. Op de eerste foto had ik de indruk dat ze van Grenadil- hout waren...
GladJakker Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Omega 80067 Palmolive scheercrème Parker 90R Mühle (1x) Proraso groen AS Proraso groen ASB Ik had lage verwachtingen van dit mesje. Hoewel het een knisperend geluid maakte bij het scheren, was het toch effectief en comfortabel. Niet super, maar toch verrassend goed. Nu maar eens kijken hoe lang het mesje meegaat.
QuantumCat Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 PRORASO - Pre Barba anti irritazione TFS Barbe Rosse Aluin HEMA shea butter ASB Koraat 8/8 Schorkopf TAS Best Badger Brush De Koraat gestropt op mijn nieuwe strop. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
cutthroat Posted September 29, 2016 Author Posted September 29, 2016 - Gem Damaskeene - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TFS bergamotto neroli forte - Aluin - Floid suave - The Shave Doctor aftershave gel Ondanks dat het mesje (zeker tegen de vleug in) merkbaar aan vervanging toe is, toch in twee gangen een comfortabele beurt en een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, de Floid gaf een enkel prikje. Afgemaakt met de aftershave gel.
Frog Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Standard Rapira platinum lux Omega S-brush Saponificio Varesino Dolomiti Aqua Velva
Edsel Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Muhle r41 Grande Wilkinson Gillette stainless (4) Omega 10019 Omega Crema da Barba Madre Labs Witch Hazel Pitralon Original Nivea sensitive ASB Wat is de r41 toch een fijne krabber. Moeiteloos worden de stoppels weggemaaid. Lekker glad resultaat zonder bloed of irritaties.
onno Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Merkur 39c Martin de Candre unscented Muhle syntheet Castle Forbes 1445 asb Glad! Nu een keer of 10 met Zeep geschoren en zie nog steeds geen afname. Gaat zo'n pot eeuwig mee? Een mooie dag!
Recommended Posts