Jump to content

SOTD 26 september - 2 oktober 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

In drie gangen weer praktisch zo glad als een aal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Fatip Testina Gentile

Rainbow super stainless (1)

Omega 10019

Monsavon scheerzeep

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Dit mesje uit de Lord stal vind ik persoonlijk een stuk minder dan de Shark super stainless. Verder een milde scheerbeurt en glad in twee gangen met de nodige bewerking langs de kaaklijn en de hals. Prettige maandag allemaal.

Taylor of Old Bond Street (TOBS) Sandalwood pre-shave olie

MÜHLE R89 DE

Taylor of Old Bond Street Sandalwood zeep

MÜHLE silvertip badger (091M89) kwast

Taylor of Old Bond Street (TOBS) Sandalwood lotion

Begin het nu eindelijk een beetje door te krijgen had nog even wat ingeslagen naast de zeep nu even wat pre-shave gebruikt en lotion er na. Wel iets wondjes maar gelukkig snel weg. Maar het resultaat is een mega verschil met wat het was eerst had ik na een dag al last van mijn baard. Nu niet meer de volgende dag een beetje voelbaar maar niet prikkend (kids happy). Perfect. En nu ik om de dag scheer en s'avonds de tijd neem in plaats van even snel onder de douche stukken beter en geen vergeten stukjes. Maar even vergeten dat de lotion toch aardig wat alcohol bevat dus dat was even wennen. Op naar de volgende ronde morgen!

Vrouw lief ook even geholpen ze was nog niet overtuigd met het mesje. Ging net zo makkelijk als met de fusion en het resultaat met mijn zeep was gelijk vond ze maar goed de eerste stap gezet om die dure zooi het huis uit te zetten. Wat haar op viel dat het wel langer resultaat had en de huid een stuk zachter was.

Wel even snel wat extra's van TOBS besteld om de lijn compleet te maken de geur was super van de zeep dus de rest ook maar gehaald en met goedkeuring van mij en de dames.

Dr Harris Sandelwood soap

ATT R1 met polsilver (3)

Muhle syntheet

Arran Aromatics Driftwood ASB

Deze zeep al enige tijd door een ruil in bezit. Met het mooie warme weer maar steeds niet gebruikt. Ik weet nog niet of deze geur me bevalt, maar de kwaliteit is als beschreven op diverse fora: zeer verzorgend, goed glijdend en de geur blijft ook nog wat hangen. Het mesje was wat bijterig vanochtend. Wellicht had een mildere scheerkop mij vanochtend geholpen.

Een mooie dag!

Een uiterst comfortabele scheerbeurt hedenmorgen die vanaf het begin tot einde plezierde.

De WSP das schuimde de heerlijk geurende Strop Shoppe Barbershop scheerzeep op tot een mooie volle laag op het gezicht.

De iKon B1 slant met het Stork Aristrocat greepje en een Personna USA mesje 3x verzorgde daarna een soepele stoppel reductie.

In drie gangen en wat nabewerkingen weer voldoende glad.

De Aluin gaf geen enkele prik en de Pitralon sloot de scheerbeurt heerlijk ruikend af.

IMG_0880.thumb.JPG.e068b1c5710eb4d1e631ff492a7bcc6e.JPG

Wel even snel wat extra's van TOBS besteld om de lijn compleet te maken de geur was super van de zeep dus de rest ook maar gehaald en met goedkeuring van mij en de dames.

Zie je wel dat het steeds beter wordt, volhouden!

Zie je wel dat het steeds beter wordt, volhouden!

Ja precies, denk dat het meer mijn huid was die oneffenheden had :shock: Kost wel nog veel tijd maar die neem ik gewoon. Is het waard. Wel een hobby met een verslavingsgehalte..... Maar ik hou me even in 1 geur is prima voor nu de rest links laten liggen. Moet nog sparen voor de rest (en misschien de final upgrade 8-) )

mI9uczu.jpg

Zojuist Hans z'n S1 voor 't gelaat gebruikt, nu weet ik 't zeker 'n S1 móét er in huis komen!! Dus probeer ik 't hier voor de laatste keer, wie wil z'n S1 kop/onderplaat verkopen of ruilen tegen mijn S2? Anders bestel ik 'n onderplaat bij abovethetie.com.

De proraso groen van de zomer in Italië voor 'n habbekrats gekocht, de geur en eigenschappen zijn voor zo'n budget zeep toch stiekem wel erg goed!!

Wel een hobby met een verslavingsgehalte..... Maar ik hou me even in 1 geur is prima voor nu de rest links laten liggen.

Ik ben benieuwd hoe lang je dit volhoudt!! ;)

Niet lang vrees ik het forum help niet echt daarbij 8-)

Gelukkig te druk thuis om echt helemaal in door te gaan. Genoeg moeite om om de dag even rustig te gaan scheren. Laat staan uitgebreid spullen te kopen testen en uitproberen. :roll:

Dus probeer ik 't hier voor de laatste keer, wie wil z'n S1 kop/onderplaat verkopen of ruilen tegen mijn S2? Anders bestel ik 'n onderplaat bij abovethetie.com.

Als je nog enige dagen geduld hebt kan ik je wellicht helpen aan een S1 kop met onderplaat.

Dus probeer ik 't hier voor de laatste keer, wie wil z'n S1 kop/onderplaat verkopen of ruilen tegen mijn S2? Anders bestel ik 'n onderplaat bij abovethetie.com.

Als je nog enige dagen geduld hebt kan ik je wellicht helpen aan een S1 kop met onderplaat.

Dat geduld kan ik nog wel opbrengen Ron!! Weet je misschien al wat ongeveer zou de prijs zijn?

Want als ik bij ATT 'n S1 onderplaat koop kom ik op ongeveer €65 incl. verzending uit...

En ik heb nog een S2 nodig, mocht je die kwijt willen :-)

Ik wacht even af wat Ron kan regelen! Als dat gunstig is voor ons beide, dan zou je mijn S2 voor 't zelfde bedrag over kunnen nemen. Win win situatie!! ;)

Fijn dat hij zo bevalt Roland, de open kam S2 beviel mij in het geheel niet en daar waar ik laatst in een zwak moment een verkoop van de S1 overdacht deed een scheerbeurt na lange tijd deze gedachte direct weer als zon voor de sneeuw verdwijnen.

Pas na diverse malen excuses aangeboden te hebben aan de S1 was ze weer aanspreekbaar :lol:

Fijn dat hij zo bevalt Roland, de open kam S2 beviel mij in het geheel niet en daar waar ik laatst in een zwak moment een verkoop van de S1 overdacht deed een scheerbeurt na lange tijd deze gedachte direct weer als zon voor de sneeuw verdwijnen.

Pas na diverse malen excuses aangeboden te hebben aan de S1 was ze weer aanspreekbaar :lol:

Nou, ze is nog steeds 'n beetje gepikeerd daarover! Dat heeft ze gelijk door laten schemeren... ;)

Dat geduld kan ik nog wel opbrengen Ron!! Weet je misschien al wat ongeveer zou de prijs zijn?

Want als ik bij ATT 'n S1 onderplaat koop kom ik op ongeveer €65 incl. verzending uit...

Dan ben je goedkoper uit maar moet je natuurlijk ook de S2 onderplaat houden of verkopen. De prijs voor de volledige S1 kop zou op €120 aangetekende verzending inbegrepen komen.