Ga naar inhoud
Wimmie

car detailing

Aanbevolen reacties

@Maarten

Hahahaha klopt een beetje.

Caravan is inderdaad aanzienlijk kleiner als de auto maar wel heel knus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een auto die Volvo. Dagelijks rijd ik in een v70 uit 1999 2,5 TDI .

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afspraak die voor vandaag stond werd op het laatste moment afgezegd dus alle tijd voor de long overdue detail beurt voor de auto.

Gewoon even lekker verstand op nul en ontspannen het ijzeren ros verwennen.

Wassen , drogen, laagje wax en lekker poetsen. Raampjes met dodojuice chroom wat extra aandacht en het resultaat mag er weer zijn.

Kom ik op mijn vraag; zijn er eigenlijk nog meer scheerders die detailen?

En zo ja wat gebruiken jullie.

Jep, hier nog zo'n detailfreak :mrgreen: ik kan me echt heerlijk ontspannen door de wagen(s) hier thuis of van anderen te detailen !

Iedereen die hier roept: "de wasstraat is er voor om je auto schoon te krijgen" WRONG :evil: het wordt niet voor niets, de KRASSTRAAT genoemd en waarom: nou hierom... :o

CobwebSwirls001.jpg

Iedereen die zijn of haar auto door de wasstraat knalt denkt dat hij schoon is, maar forget it, ga er eens met een blokje clay omheen en zie wat er afkomt...

Als je de auto gaat detailen, krijg je er zoveel voor terug. Het resultaat is echt geweldig !

13407002_1616279392019595_7636853872217515458_n.jpg?oh=db350a87caf4a8034064bdf2d2a3e77f&oe=58918F4B

13344524_1616279415352926_7697218731313003629_n.jpg?oh=db6ef8ae74fea691e359059ea9d85b5f&oe=5895078C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja maar gast ... ik ga toch niet met klei over mn auto wrijven. Net de auto een beetje gewassen, ga ik m weer vies maken :cry:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja maar gast ... ik ga toch niet met klei over mn auto wrijven. Net de auto een beetje gewassen, ga ik m weer vies maken :cry:

mijn gedachte precies Richard, die 2 of 3 x per jaar dat hij daar door heen gaat ga ik hem echt niet weer vies maken!! :roll::D:lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met klei haal je juist verontreiniging van je lak, die er na het wassen nog achterblijft..

Als je je scheert doe je dit toch ook uitgebreid..wasstraat staat voor mij gelijk aan het scheerapparaat

DetailClayWheels

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je je scheert doe je dit toch ook uitgebreid..wasstraat staat voor mij gelijk aan het scheerapparaat

Mmmmm ik ben niet zo gek van een Philipsshave met drie roterende koppen :lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

quincy, begrijp je nu dat ik vaak het gevoel heb hier dat ik mij niet kan ontplooien!!!!!

Maar gezegend zijn de onwetende is ook hier van toepassing.

Mooi resultaat trouwens, welke spullen gebruik je?

Gebruik zelf mequiars gold glass, mequiars nxt tech wax 2.0, collinite no 845 en poorboys world QD+

De volgende detailbeurt staat hier gepland gelijk de banden wissel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar natuurlijk mag jij jezelf ontplooien Wimmie en als dit het beste tot uiting komt door je auto met een beetje water en wat klei te bepotelen wel jongen ga je gang.

Ik neem aan dat de buren in de straat ook een voiture hebben dus doe je korte broekje aan en bel aan met weet je nog heitje voor een karweitje moet je eens zien bij hoeveel auto's jij met klei mag spelen.

Kunnen die eigenaren zich verder ontplooien door de courant tot zich te nemen of een goed boek uit te lezen, leuke dingen doen met hun gezin, een rustige scheerbeurt etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Wimmie, niet iedereen zal de passie voor detailen delen, laten we daar eerlijk in zijn. Je zult ook niet veel begrip kweken met deze passie / hobby, maar wat ik hier wel een beetje lees is dat ze neerbuigend doen. Laat elkaar allemaal lekker in de waarde en laat een iederen zijn of haar ding doen.

Ik gebruik als polijstmiddel meestal MagicOne, maar ook Meguiars professional..zelf ben ik meer van de coatings tegenwoordig, op de Megane heb ik Nanolex SI3D zitten, maar de Dodo Purple Haze Pro is wel mijn favoriete wax, maar ook de Fusso van Soft99 is een topproduct ;)

Zoveel keuze....haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ho Ho. ..hoezo neerbuigend.

Nou, ik wel hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo is het Johan! een wasstraat detailt je car, zoals 90 % van de mannen zich ook heerlijk scheert met mach3 en de spuitbus van de ah, jumbo of welke supermarkt het maar in de aanbieding heeft.

Heerlijk je baard wegschrapen en dat zo lang mogelijk volhouden, want nieuwe mesjes kosten een vermogen, net als de rollen van de wasstraat, zodat je auto ook fijn het vuil en zand van de vorige auto's meekrijgt. Het maakt ook niet zo veel uit, bij inruil bedenkt de garage dat er een polijstbeurt van € 250 aan moet gebeuren en houdt daar rekening mee. Of, beter nog, je hebt een leasebak en dan maakt het sowieso niet uit.

Maar, voor wie het poetsen van auto's wel als hobby heeft, die herkent de overeenkomsten wel degelijk. Even iets voor jezelf doen, de juiste producten, veel aandacht voor detail en een mooi glad resultaat.

Voor wie dat zo gek vindt, klei op een auto, die zou voor de aardigheid eens een keer het verschil moeten voelen tussen een motorkap van een auto, zo uit de wasstraat en een auto die met de hand gewassen en dan gekleid is. Dat is ook weer volledig vergelijkbaar met een scheerbeurt van de mach 3 en wat we hier allemaal voorbij zien komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben wij het hier over een vervoersmiddel welke ons zo goedkoop mogelijk van A naar B moet brengen en welke in massaproductie geproduceerd is. Die een verwachte levensduur kent van zeg 12 jaar die fossiele brandstoffen omzet in CO2, aantrekkelijkwerkt op de meeuwen in Rolf zijn woonplaats :o

Maar vooruit ieder zijn ding, bij ons in Utrecht is het trouwens verboden om je car of liever gewoon gezegd auto nog op straat te wassen/detailen schijnt nogal vervuilend te zijn of veel water te kosten wat natuurlijk niet hergebruikt wordt zoals in een moderne wasstraat :lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo is het Johan! een wasstraat detailt je car, zoals 90 % van de mannen zich ook heerlijk scheert met mach3 en de spuitbus van de ah, jumbo of welke supermarkt het maar in de aanbieding heeft.

Heerlijk je baard wegschrapen en dat zo lang mogelijk volhouden, want nieuwe mesjes kosten een vermogen, net als de rollen van de wasstraat, zodat je auto ook fijn het vuil en zand van de vorige auto's meekrijgt. Het maakt ook niet zo veel uit, bij inruil bedenkt de garage dat er een polijstbeurt van € 250 aan moet gebeuren en houdt daar rekening mee. Of, beter nog, je hebt een leasebak en dan maakt het sowieso niet uit.

Maar, voor wie het poetsen van auto's wel als hobby heeft, die herkent de overeenkomsten wel degelijk. Even iets voor jezelf doen, de juiste producten, veel aandacht voor detail en een mooi glad resultaat.

Voor wie dat zo gek vindt, klei op een auto, die zou voor de aardigheid eens een keer het verschil moeten voelen tussen een motorkap van een auto, zo uit de wasstraat en een auto die met de hand gewassen en dan gekleid is. Dat is ook weer volledig vergelijkbaar met een scheerbeurt van de mach 3 en wat we hier allemaal voorbij zien komen.

Eric, jij snapt het!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog nooit van gehoord klei op de auto. Wat voor klei gebruik je daarvoor en waar koop je zoiets. Moet mijn motor nog even voor de winter opleuken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk Harrie, hier een video over kleien en het effect op een hele oude motorkap:

Het is ook het bewijs dat scheren en detailen niet altijd hoeven samen te gaan, maar dat wisten we hier al.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ho Ho. ..hoezo neerbuigend

in plaats van altijd zo interessant te doen

puhhhh ..... pannenkoek. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijk Harrie, hier een video over kleien en het effect op een hele oude motorkap:

Het is ook het bewijs dat scheren en detailen niet altijd hoeven samen te gaan, maar dat wisten we hier al.....

Interessant. Even wat gegoogeld en blijkt hier vlakbij een bedrijf te zitten, die alles verkoopt van Meguiar's. Me maar even verder in verdiepen. Bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Harkos, vergaap je niet op Meguiars, het is de Coca Cola onder de poetsmerken. Sommige producten zijn echt dik "overpriced" let wel dat een NXT wax van Meguairs, mits goede voorbereiding als kleien b.v. slechts een week of 6-8 blijft zitten! Als je b.v. een Fusso pakt van Soft99 heb je een bescherming van +6 maanden en ook nog eens voor minder geld !

Ik kom van oorsprong uit Haaksbergen en er zijn diverse zaken die Meguiars verkopen, maar je zou Carclean.com eens moeten bezoeken als ik je mag adviseren, dan gaat er een wereld voor je open!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor de tip! Zie ook vaak Meguiars met overal hun displays en dure aankleding, maar heb zelf al eens een 5 liter blik polijstmiddel gekocht van een Engelse shop. Werkt erg goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog nooit iets gekocht van megiers, maar heeft zo zijn naam. Ga me verder oriënteren. Dank.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een merk dat veel value for money geeft is Poorboys World...geen dure marketing of fancy verpakkingen, maar no nonsence producten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.