Wimmie Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 De afspraak die voor vandaag stond werd op het laatste moment afgezegd dus alle tijd voor de long overdue detail beurt voor de auto. Gewoon even lekker verstand op nul en ontspannen het ijzeren ros verwennen. Wassen , drogen, laagje wax en lekker poetsen. Raampjes met dodojuice chroom wat extra aandacht en het resultaat mag er weer zijn. Kom ik op mijn vraag; zijn er eigenlijk nog meer scheerders die detailen? En zo ja wat gebruiken jullie.
QuantumCat Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 dodo's zijn toch al lang uitgestorven? Ik heb er het geduld niet voor. Mijn broertje wel. Maar die scheert dan weer niet. Ik heb nog dozen poetslappen, wat flessen Meguiars en andere merken, gum, shampoo, wax en weet ik veel wat allemaal niet van 'm staan. Mag ie best mijn Auto mee doen, zal eens vragen wanneer die zijn auto gaat doen, zet ik de mijne er bijna tegenaan
efsk Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Alemaal curieuze kreten als detailen en overdue etc en dan lees je het stuk en dan is de vraag: zijn er meer mensen die hun auto wel eens in de was zetten. Vraag dat dan gewoon in plaats van altijd zo interessant te doen. En nee, de mijne mag gewoon vies worden.
Snuff Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Oei, dat moet hier nodig ook eens gebeuren, spullen genoeg daarvoor maar goesting?
mhharsta Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Bij mijn favoriete tankstation krijg ik bij iedere tankbeurt rond pasen een paasbroodje, rond de kerstdagen een kerststolletje, en er staat in de berm een paspop met geel regenpak om het lijf met in de hand een bord "gratis autowassen bij volle tank". Dat geldt dan voor de wasstraat, en dat is het wel zo'n beetje waarvan de auto moet glimmen. Van de wasstraat dan, niet van de broodjes.
Hanskoning Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Voordeel van een leaseauto, tegen de tijd dat iedereen vond dat hij wel eens een waxje kon gebruiken moest hij ingeleverd worden en daarnaast nooit begrepen dat je je auto zelf gaat wassen en poetsen als een wasstraat dit voor je kan doen.
Wimmie Posted September 23, 2016 Author Posted September 23, 2016 Alemaal curieuze kreten als detailen en overdue etc en dan lees je het stuk en dan is de vraag: zijn er meer mensen die hun auto wel eens in de was zetten. Vraag dat dan gewoon in plaats van altijd zo interessant te doen.En nee, de mijne mag gewoon vies worden. Lezen Richard, Lezen! De vraag was: [bzijn er eigenlijk nog meer scheerders die detailen? En zo ja wat gebruiken jullie.][/b] Detailen is niet in de was zetten! En het is wax geen was. Als ik had willen vragen: zijn er eigenlijk nog meer scheerders die hun auto in de wax zetten? En zo ja wat gebruiken jullie? had ik geschreven: zijn er eigenlijk nog meer scheerders die hun auto in de wax zetten? En zo ja wat gebruiken jullie? Zo jammer weer, Soms heb ik het idee dat jullie mij niet begrijpen en ik mij hier niet kan ontplooien!
efsk Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Volgens de vandale is wax oorsmeer. Ik weet niet hoe het met jouw productie zit, maar een gemiddeld mens zal niet veel verder komen dan wat details van zn car met zn jaarlijkse waxproductie, overdue of niet.
PI56 Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Mijn auto is om mee te rijden, niet om te poetsen.
Barbiere di Figaro Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Zo, leuk draadje! Alsof je een cartridge-mes introduceert..... Hier vooral poetsen, ik kan het geen detailen noemen. Wel vaak met een speciale polijst-was en recent een betere machine, hoewel dat niet bevalt. Is nog niet goed genoeg en ik heb ook niet de verschillende kleuren pads voor de verschillende waxes en behandelingen. Die foto's van mooi gedetailde auto's, met regendruppels erop en zo'n diepe, bijna natte glans, dat mag ik graag zien. Ervaring is dat het in- en uitpoetsen met de hand toch het mooiste is. Heb via youtube een keer gezien hoe een ruit weer helemaal mooi wordt gemaakt. Komen scheermesjes aan te pas (voor de link met de hier wel gewaardeerde hobby) Erg leuk om te doen en vooral ook het effect dat je bij regen de druppels vanzelf ziet verdwijnen. Nou, kom er maar weer in, leaserijders, wasstraat-luiaards en asbak-vol-inruil-figuren.... Ha ha ha ha!
Kogel Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Ik heb wel heel wat auto's maar ik heb ze nog nooit in de was of wax gezet. Mijn oudste auto is uit 1955 en heeft denk ik ook nog nooit was of wax gezien. En nu? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
altarf Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Mijn auto staat er over het algemeen netjes bij, al zeg ik het zelf. Regelmatig wassen en twee tot drie keer per jaar in de wax. Diverse merken detailling materialen in huis, waaronder Dodo Juice, Monello, Nanolex en Poorboys World. Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
roland Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Dan ben ik op mijn beurt wel benieuwd, welke merken en type auto's er onder handen worden genomen?
roland Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Meen je dat Roland Laat alle exotische automobiel merken maar horen!!
Hanskoning Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Trabant, DAF, Wartburg, Lada, Skoda, Simca, Matra genoeg zo
MeneerKrab Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Ik mijn auto wel eens gedetailed. Heb nog wat meguiar staan. Enige wat ik nu nog doe is door de wasstraat, ramen schoonmaken met wasbenzine en dan rain-x erop. Velgen met de hand en dan een velgenreiniger erover zodat die weer mooi glimmen. Gebeurd ook maar 1x in het half jaar, even eraf halen monello non-ferro erover en afspoelen.
marco Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Ik heb wel heel wat auto's maar ik heb ze nog nooit in de was of wax gezet. Mijn oudste auto is uit 1955 en heeft denk ik ook nog nooit was of wax gezien. En nu? Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Nu ben ik echt heel erg benieuwd naar al die auto's. Foto's??
Kogel Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Dat zijn er twee. En die kunnen wel een beetje liefde gebruiken Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Kogel Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 En mijn Heinkel Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Kogel Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Deze is af en is te koop En dit is de Traction Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hanskoning Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Fraaie collectie grande voitures vooal de Traction is een plaatje.
PI56 Posted September 24, 2016 Posted September 24, 2016 Hoewel ik niet van poetsen hou kunnen deze wagentjes mij wel bekoren. Mooi hoor. Ik ben ooit getrouwd in zo'n Traction Avant.
Recommended Posts