Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou mannen mijn Titan is binnen, dus hierbij een poging tot wat getailleerde foto's.

Ik heb ze gemaakt met een nieuwe videocamera, maar de kwaliteit van de foto's valt me wel wat tegen.

Ik zal het morgen met daglicht opnieuw proberen.

Kan iemand me trouwens vertellen of ik mij zorgen moet maken om de bocht in het mes vlak aan de schouder?

Bedankt voor het kijken. :)

DSC00015.thumb.JPG.796644fe127216c0293674f94cf614cf.JPG

DSC00014.thumb.JPG.fbd7879f0c6919ca6120e62f8895b5b3.JPG

IMG_20160921_165330062.thumb.jpg.dfb53127644a49054b71cedae4b1acf8.jpg

Posted

Zorgen niet, maar iemand moet daar effe wat slijpen om er een mooie doorlopende snede van te maken.

Verder ziet het er best ok uit en lijkt het allemaal wel een tandje netter dan een GD. Het zal niet het lichtste zijn schat ik zo in?

Je camera heeft wat licht nodig. Of meer licht, of de gebruiksaanwijzing lezen. Net een koter zeker, dat je een nieuwe videocamera hebt ;-)

Posted

Haha ja, daar hebben we de camera wel voor gekocht. :) Ik zal morgen nieuwe foto's maken bij meer licht. Wie zou mij kunnen helpen dit mes scheer klaar te krijgen?

Ik was er al vanuit gegaan dat dit nodig zou zijn.

Het mes is ook inderdaad best gewichtig.

Posted (edited)

Zojuist het mes gestropt, en met het inklappen van mijn mes in mijn vinger gesneden. :lol:

Erg klein sneetje gelukkig.

Het mes kan nu een losse haar van mijn vriendin door snijden, dus goed scherp denk ik.

Denken jullie dat ik er nu al mee kan scheren ondanks de bocht bij de schouder?

Hierbij nieuwe foto's met meer licht.

DSC00029.thumb.JPG.9e361d123dd43aef030e56dccd4a244c.JPG

DSC00028.thumb.JPG.b564f024020676b7775d2d47ac349900.JPG

DSC00026.thumb.JPG.d41e22dbbfd7ca7749690590eb81f7ce.JPG

Edited by Guest
Posted

Er mankeert best nog wat aan de snede, op verschillende foto's is te zien dat er groefjes zijn in de mesrand, op de derde foto zelfs een kapje in het blad.

Posted

Je kan toch altijd proberen??

Wie weet valt het wel mee. Je hebt genoeg ervaring om jezelf niet te snijden.

Posted

Nou, als er een hapje uit is, en daar lijkt het wel op op de foto, dan zou ik dat ten zeerste afraden.

Posted

Ik zou je graag helpen het mes scheerklaar te krijgen Laurens, maar ik ben bang dat naast het zetten van een nieuwe, goede snede er ook wat slijpwerk aan het mes zelf nodig is, en juist dat is me nog een stap te ver. Mogelijk dat een van de meer ervaren slijpers je daar bij van dienst kan zijn. Verder wat Richard zegt, niet scheren met het mes zoals je het nu hebt.

Posted (edited)

Ik heb onlangs een Titan van Maurice in handen gehad en die had een vergelijkbare delletje in de snede bij de hiel als deze in de laatste foto. De hiel loopt niet rond omdat de stabilisator in de weg zit.

Dit wil overigens niet zeggen dat je je niet kan scheren met dit mes als het scherp genoeg af fabriek is.

Edited by Guest
Posted (edited)

Ik heb het mes van Maurice gelaten voor het was en alleen bijgeslepen omdat de hoek van de snede inmiddels groter dan 21 graden was door slijtage.

Edited by Guest
Posted

Als je het laatste stukje bij de hiel niet of voorzichtig gebruikt bij het scheren lijkt me het geen probleem

Posted

Nou, na 1 wang kan ik concluderen dat het mes niet scheerklaar is.

Het is oncomfortabel, ik kan niet zeggen hoe onbruikbaar de snede van het mes is.

Ik vind hem nog wel elke cent waard, hij ziet er ontettend vet uit!

Wie zou dit mes voor mij onder handen willen nemen en wat moet daar tegenover staan?

Sent from my P85HD双核(K6N2) using Tapatalk

Posted

"Zou het mes van Laurens scheerklaar te krijgen zijn zonder te dremelen Tony?"

"Als je het laatste stukje bij de hiel niet of voorzichtig gebruikt bij het scheren lijkt me het geen probleem"

Als je geen probleem hebt met het "hielstukje" (ik waag me niet aan dremelen) wil ik wel een nette snede op je Titan zetten Laurens. Als je zorgt voor verzending in een bubbeltjesenveloppe en wat postzegeltjes dan zou ik hem begin volgende week wel kunnen slijpen.

Posted

Ik heb daar op zich geen moeite mee. Wordt de gehele snede dan mooi recht tot aan de schouder?