Jump to content

Recensie Shaving Dutchmen Scheer Tuig cedarwood & lemon scheerzeep

marco

Recommended Posts

d0e2b8f011fd386e603d0a8ad0013428.jpg

Shaving Dutchmen is een nieuw Nederlands merk. Behalve de scheerzeep zijn ze ook druk bezig met een open mes en een cartridge systeem.

Deze scheerzeep wordt naar eigen recept geproduceerd door Werfzeep in Utrecht.

Het is een pure, natuurlijke zeep met de volgende ingrediënten:

Kokosolie, cacaoboter, olijfolie, zonnebloemolie, water, aroma, wonderolie en de gebruikelijke geurolie.

Het wordt geleverd in een ruim blik, waardoor er genoeg ruimte is om de kwast te laden.

De geur is sterk aanwezig en je ruikt vooral het cederhout. De citroen is wat moeilijker te ontdekken, maar komt na een aantal keer gebruiken al beter naar voren. Ik moest wat wennen aan de geur, maar kan deze steeds beter waarderen.

Het is een behoorlijk harde zeep en het kan geen kwaad om er even een heel klein laagje water op te laten drijven voor een minuutje. De kwast laden is geen probleem, dat gaat aardig makkelijk. Maar het makkelijkst wanneer je het dus even kort laat weken.

Opschuimen gaat zonder moeite, maar verwacht geen vol, dik, slagroom-achtig schuim. Het is wat “soppiger” dan je gewend bent van andere zepen. Laat dit je echter niet afschrikken, want er is heel goed mee te scheren. Vooral de tweede en derde ronde is het schuim beduidend dunner. Ook al zie je geen schuim, er zit toch een laagje op je huid. Een prettig, verzorgend en goed glijdend laagje dat prima zijn werk doet. Boosdoener van het minder stabiele schuim is de olijfolie en ik heb zo'n vermoeden dat de zonnebloemolie daar ook aan bijdraagt.

Maar zoals gezegd, er is echt heel goed mee te scheren. Verrassend goed zelfs.

Het is op dat punt vergelijkbaar met de zeep van Dutch Barbershop (Paul Kox).

Deze maakt ook minder dik schuim, maar wel van uitstekende kwaliteit. Zo ook deze. Wat een fijne scheerzeep.

Na het scheren voelt de huid glad, zacht en gezond. Een verzorgend product na de aftershave of aluin is ook eigenlijk niet nodig.

Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. Te verkrijgen voor €14,95. Link: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/shavingdutchman/a-44959330/over-ons/scheerzeep-in-blik/

Facebook: https://m.facebook.com/scheertuig

Ik ben erg tevreden over deze zeep en kan deze ook zeker aanraden.

Vooral voor de open mes gebruikers, die juist baat hebben bij een niet al te dikke laag schuim.

Zoek je een goed, natuurlijk, Nederlands product, welke goed verzorgt en je mes uitstekend over je huid laat glijden? Deze zeep zou dan niet misstaan in je collectie.

10dc54dc8856a71ec0a6801f72a1a888.jpg

Edited by Guest

Mooie recensie Marco en gemaakt bij Werfzeep maar dan gelukkig wel volgens eigen recept.

De scheerzeep van Werfzeep daarvan verdwijnt het schuim als sneeuw voor de zon na het opbrengen en is dus voor mij geen optie.

Dat heeft deze zeep dus beter voor elkaar echter met de zeep van Paul heb ik ook de tweede en derde gang voldoende schuim op het gezicht.