Jump to content

Recommended Posts

Posted

a>a>

Ik heb mij altijd goed kunnen scheren met de Merkur 37C, diverse mesjes getest..... eigenlijk mijn fijnste krabber tot nu toe ( naast de Gillette Slim Adjustable).

Gisteren geschoren met een Super Iridium extra stainless mesje, dit liep al niet zo fijn, zal wel aan het mesje liggen dacht ik. Vanmorgen enorm veel irritatie met name in de halsstreek. De 37C vandaag gecontroleerd, wat blijkt.... er zit een soort knik ik het mesje, zie foto's. Is dit een slant eigen of is er iets mis met de 37C. Ik kan mij niet herinneren dat het mes heb laten vallen, of aan de kraan heb gestoten.

Heeft iemand ook ooit deze ervaring gehad?

Posted

Verkeerde subforum, een 37c is geen open mes ;-)

Je afbeeldingin zijn niet zichtbaar, je links zijn wat verneukt. Geeft niet, ik heb ze hieronder gerepareerd. Kort antwoord: Neen, dit hoort niet, is niet normaal, en geen van mijn 37's en varianten heeft hier last van.

Meneer Kwast zijn knik:

T54AkRJ.jpg

MvwdJA4.jpg

Posted

Thankx, klopt, ik zat op het verkeerde subforum, kan iemand dit nog verplaatsen, of moet ik het opnieuw maken onder Safetyrazors

Posted

Je bovenplaat lijkt geknikt. Dat is niet normaal en ik kan me voorstellen dat dat enigszins irritatie oplevert :)

Posted

Het viel op. dat verplaatst :-)

Vraag ik me af opeens: is dit aan de andere kant van de kop ook? En, andere vraag, is het ook met een ander mesje?

Posted

Stuur je foto's aan Merkur en vraag of ze een oplossing kennen. Als Pieter gelijk heeft en je bovenplaat geknikt is (dat zou je moeten kunnen zien trouwens) heb je kans dat ze je een nieuwe sturen.

Posted

Goed idee om Merkur te mailen, ga ik zeker doen. Nu ik de bovenlaag beter bekijk lijkt het inderdaad of er een minimale knik in zit. Vreemd..... Maar goed ik heb drie mooie en lieve, maar doch o zo puberende dochters rondspringen in onze badkamer, zal waarschijnlijk een keer gevallen zijn, ik ga Merkur mailen, uitslag volgd!

Dank voor de tips.

Posted

Mijn ervaring met Merkur is goed wat de service betreft. Had een kop van een 39c, waar corrosiepuntjes opzaten en kreeg per omkerende post na een mailtje met foto's een nieuwe kop gratis thuis gestuurd.

Posted

De nieuwe bovenplaat kwam zojuist per post.... Merkur scoort punten op het gebied van service.

Volgens mij is er ergens een draadje over de kwaliteit van Merkur, maar deze bovenplaat is veel beter afgewerkt dan de vorige, dus bij Merkur hebben ze een inhaalslag gemaakt op het gebied van kwaliteit!

Posted

Merkur heeft vorig jaar de mallen vervangen (en het model iets aangepast, met name de vertanding op de safetybar). Tegelijk hebben ze bedacht dat betere KwalitätsKontrolle wellicht ook een goed idee was.

Posted

Ik stuurde gisteren ook een mailtje naar Merkur (Dovo) met de vraag of ze een topplaat voor een 11C konden vervangen en het enige dat ik terug kreeg was de vraag hen te bellen. Dat zal ik dan eerstdaags maar eens doen.f4820faf3c021a011e27e0dfb082241a.jpg

Posted

Mijn ervaring met Merkur service is ook top.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk