Jump to content

Voorstellen en newbie

mezzin

Recommended Posts

Hallo,

Even kort voorstellen net begonnen na jaren prutsen (naar blijkt) met scheren.

Woon nu net in wieringerwaard. Verhuizing net achter de rug. Dus alles nieuw. Ik werk als freelance developer in Amsterdam.

Ooit begonnen met een weggooi mesje om die lastige enkele baardhaar weg te werken. Ouders wisten van niets en maar afvragen waarom ik maar geen baard kreeg. :lol: Maar goed die ene haar werd helaas natuurlijk meer en dus viel het wel op en tja. Maar goed nooit uitleg gehad hoe of wat je moet doen met scheren dus deed ik maar wat.

Heb wat omzwervingen gedaan van weggooimes naar scheerapparaat. Eerste braun maar dat werkte wel goed maar al snel niet meer (iets te lastige baard haren) dus overgestapt naar een philips cool ding met balsem werkte super goed alleen de prijs van de refils was gewoon te veel en toch miste ik de korte scheerbeurt van een wegwepmesje.

Dus weer terug naar het weggooimes na een paar pogingen en aardig wat bloed over op de Wilkinson Sword wat super ging alleen die verstopte eigenlijk alleen maar dus naar Gillette zonder grill en daar maar bij gebleven. Van mach 3 naar fusion en aardig tevreden. (dacht ik) tot voor kort de laatste 2 weken was mijn scheerschuim op (van sabon prima spul). Nog wat na prutsen met olie wat ook aardig ging maar wel meer irritatie te laatste maanden.

Dus tijd voor een upgrade naar het echte scheren. Dat doe ik even.. dat viel wat tegen merkte ik. Dus vanuit het werk (zit grappig genoeg percies om te hoek van HIS amsterdam na wat kijken en uitleg. Een Muhle R89 gekocht met kwast (large) en taylor sandalwood zeep kost wel een hoop maar goed komt wel terug binnen een jaar. Nu nog even met fusion om eerst goed zeep te maken en dan door met de DE om echt te scheren. Kan de fusion mooi door naar vrouw lief die vind het wel prima (misschien stapt zijn ook wel over naar een DE maar goed eerst zelf)