Jump to content

Voorstellen en newbie

mezzin

Recommended Posts

Hallo,

Even kort voorstellen net begonnen na jaren prutsen (naar blijkt) met scheren.

Woon nu net in wieringerwaard. Verhuizing net achter de rug. Dus alles nieuw. Ik werk als freelance developer in Amsterdam.

Ooit begonnen met een weggooi mesje om die lastige enkele baardhaar weg te werken. Ouders wisten van niets en maar afvragen waarom ik maar geen baard kreeg. :lol: Maar goed die ene haar werd helaas natuurlijk meer en dus viel het wel op en tja. Maar goed nooit uitleg gehad hoe of wat je moet doen met scheren dus deed ik maar wat.

Heb wat omzwervingen gedaan van weggooimes naar scheerapparaat. Eerste braun maar dat werkte wel goed maar al snel niet meer (iets te lastige baard haren) dus overgestapt naar een philips cool ding met balsem werkte super goed alleen de prijs van de refils was gewoon te veel en toch miste ik de korte scheerbeurt van een wegwepmesje.

Dus weer terug naar het weggooimes na een paar pogingen en aardig wat bloed over op de Wilkinson Sword wat super ging alleen die verstopte eigenlijk alleen maar dus naar Gillette zonder grill en daar maar bij gebleven. Van mach 3 naar fusion en aardig tevreden. (dacht ik) tot voor kort de laatste 2 weken was mijn scheerschuim op (van sabon prima spul). Nog wat na prutsen met olie wat ook aardig ging maar wel meer irritatie te laatste maanden.

Dus tijd voor een upgrade naar het echte scheren. Dat doe ik even.. dat viel wat tegen merkte ik. Dus vanuit het werk (zit grappig genoeg percies om te hoek van HIS amsterdam na wat kijken en uitleg. Een Muhle R89 gekocht met kwast (large) en taylor sandalwood zeep kost wel een hoop maar goed komt wel terug binnen een jaar. Nu nog even met fusion om eerst goed zeep te maken en dan door met de DE om echt te scheren. Kan de fusion mooi door naar vrouw lief die vind het wel prima (misschien stapt zijn ook wel over naar een DE maar goed eerst zelf)

Misschien gelijk een goed moment om wat rust in de week te bouwen om echt goed te scheren met als resultaat dat iedereen thuis ook weer happier is dan er geen geprik meer is.

Dus de switch is gemaakt nu alleen nog een hoop leren.

Edited by Guest

Maar goed nooit uitleg gehad hoe of wat je moet doen met scheren dus deed ik maar wat.

Dus de switch is gemaakt nu alleen nog een hoop leren.

Zou verplicht moeten zijn voor vaders dat ze hun zoon voorlichting geven over scheren! Hopelijk heb je andere voorlichting wel gehad :lol:

Van hieraf aan kan het alleen maar beter worden, niet te veel verschillende dingen door elkaar gaan proberen maar eerst de goede techniek ontwikkelen, oefening baart kunst en als je tegen iets aanloopt wat niet zo goed lukt gewoon op het forum gooien, welkom!

tnx all!

Zou verplicht moeten zijn voor vaders dat ze hun zoon voorlichting geven over scheren! Hopelijk heb je andere voorlichting wel gehad :lol:

Welke andere :shock::lol: Maar goed wijze les van toen dat ik mijn kids wel leren scheren als ze de leeftijd hebben. Had ook een hoop geld gescheeld als ik gelijk op DE was gegaan ipv alle duren apparaten en systemen.

Van hieraf aan kan het alleen maar beter worden, niet te veel verschillende dingen door elkaar gaan proberen maar eerst de goede techniek ontwikkelen, oefening baart kunst en als je tegen iets aanloopt wat niet zo goed lukt gewoon op het forum gooien, welkom!

Precies kan alleen maar beter worden. De eerste keer schuim maken was geen groot succes maar goed tweede keer ging stukken beter veel doen zal helpen en hopelijk een beter resultaat :)

Hoi!

Het scheelt helemaal geen geld.

Hmmmm aantal schuim bussen + 2 verschillende scheer apparaten + ik weet niet hoeveel mach 3 fusion mesjes en wat ik al niet over de jaren gekocht heb. Had vervangen kunnen zijn met een DE mes en zeep dat goedkoper en fijner is..... Punt nu is alleen niet te veel uitgeven aan alle andere minder noodzakelijke items zoals meer dan 1 mes (oeps) of kwast etc.

Welkom hier. Veel lees en natuurlijk scheerplezier.

Begin is moeilijk omdat je van de fusion komt die zelf de juiste hoek pakt, spreek uit ervaring.

Ik moet me er nog toe zetten om het mes te gaan gebruiken maar goed ga het proberen na en lange douche en dan rust opbouwen.