Jump to content

Nieuweling meldt zich

Straight1

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ongeveer twee jaar geleden ben ik begonnen met scheren met een open scheermes aangezien ik klaar was met Gilettecartridges e.d. Dit beviel ontzettend goed en ik scheerde met plezier totdat het mes minder scherp werd en ik actie moest ondernemen. Ik heb toen een coticulesteen van een vriend overgenomen, waar ik het mes in dat jaar twee keer mee heb geslepen. Jammer genoeg was het resultaat hiervan niet goed te noemen, dus heb ik daarnaast een DE gekocht waar ik me tot vandaag de dag met plezier scheer. Nu wil ik me weer eens klassiek scheren en wil ik mijn straight graag door iemand laten slijpen die verstand van zaken heeft, vandaar dat ik op dit forum terechtkwam.

Iemand tips waar dit het beste kan gebeuren in Amsterdam en wat dit zou kosten? Heb eens contact gezocht met een barbier in de Pijp, maar wanneer ik het mes daar zou laten slijpen ben ik vijfentwintig euro lichter, een hoop geld voor een student. Het betreft een Dovo Prima Klang Redwood 5/8".

Alvast bedankt,

Thijs

Welkom, je zal vast gecontacteerd worden door een van de zeer kundige slijpers alhier. Vijfentwintig euro is afzetterij!

Blij dat er weer een open mes fanaat bij is gekomen, ze blijven in de minderheid, welke krabber gebruik je momenteel?

Er staan hier vaak mooie goed geslepen messen op het marktgedeelte (moet je 15 berichten voor geplaatst hebben voor je toegang krijgt tot dat onderdeel).