Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoelang staan jullie gemiddeld in de douche voor het scheren?

Mijn vrouw vind namelijk de 45min die ik nu nodig heb veel te lang :shock:

Zal dat nog sneller worden naarmate ik vorder?

Posted

Ik douche meestal in 5 minuten, scheren duurt ongeveer 15 tot 20 minuten.

Ik scheer me exclusief nog met koud water, gebruik geen pre shave of andere ongein en doe het in 2 gangen.

In het begin duurde het wel langer ja en als ik echt snel moet dan lukt het scheren wel in 5 tot 10 minuten.

Posted

Ik vindt 4 minuten ruim voldoende om lekker schoon te worden onder de douche.

Dan scheren met open mes in ongeveer 8 minuten.

Ik heb de kinderen er ook altijd na 5 minuten uit gejaagd, anders is het einde zoek.

In de wintersport is het weleens nodig wat langer te douchen, om al die oude spieren weer op gang te krijgen.

Posted

In die 45 minuten douche, scheer en reis ik naar mijn werk ;)

Douchen 5 minuten en scheren 15 minuten. Ik sta om 6 uur op, dus ik moet nog langzaam wakker worden.

Posted

Ik sta tussen 4 en 5 op, steek mijn hoofd onder de kraan en begin dan met mijn dagelijkse routine van yoga, meditatie en scheren. Dat laatste duurt tussen de tien en twintig minuten al naargelang. Geen douche of pre shave vooraf, ik ga hierna naar de gym om te sporten en douche/sauna daarna. 's avonds wordt voor een tweede keer geschoren, een mens mag ondanks dat ie op rust is niet te lui worden hé ;-)

Posted

Douchen, scheren en mes afdrogen, stroppen duurt totaal 15 tot 20 minuten. Dan is er koffie.

Posted

Van bed tot kleren zonder douche 30 minuten, met douche 40 minuten, waarbij ik alles behalve het scheren zo snel mogelijk doe, zodat ik zo'n 20 tot 25 minuten heb om me te scheren en het gereedschap schoon op te bergen.

Posted

Volgend mij ook 20 minuten. Open mes of krabber verschilt inmiddels weinig. Zal er eens op letten

Posted

Hier is in totaal een klein uurtje de badkamer alleen voor de man maar dan heb je ook een gedouchte, glad geschoren, tanden gepoetste en vooral frisse man en ook niet onbelangrijk voor de vrouw de zeepresten en het scheergerief is opgeruimd.

Posted

Een half uur voor het hele scheerritueel met open mes of krabber inclusief stroppen, schoonmaken enz. Dat kan veel sneller, maar dat wil ik niet. Het kan trouwens nog wel langer duren als ik de tijd er bij op tel die ik soms besteed aan het maken van de keuze welk open mes het wordt (messen openklappen, inklappen, loepje erbij...). Het blijft wel een hobby natuurlijk.

Posted

Hoelang is een chinees.

Douchen doe je zolang je zin hebt. Scheren zo snel als je plezierig ervaart. Haasten is niet goed, dralen ook niet.

Posted

Binnen een half uur is het douchen en scheren hier afgerond. Dat mediteren ( hier in huis ook wel mediwattesen genoemd vooral als het niet zo verheven verloopt ) gebeurd nooit in de badkamer :roll:

Posted

Ik scheer me zo veel mogelijk 's avonds. De tijd die ik dan bezig ben ligt tussen de 20 en 30 minuten. Ik haast me niet. Heb een rustig muziekje opstaan en doe rustig de voorbereidingen. Dwz gezicht natmaken/haren in laten weken, mes goed stroppen, schuim opkloppen en baardharen inwerken met de zeep, weer stroppen en dan twee of drie gangen scheren. Vervolgens alles netjes afwerken en opruimen en mijn lief laten ruiken waar ik mee bezig ben geweest.

• 5 weeks later...
Posted

Om toch maar even terug te komen op het onderwerp. Omdat het nu heel goed gaat duurt de hele handeling, douchen en scheren 25 min met opruimen.