Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tijdens het bezoek van een scheervriend kwam dit ter sprake en toen dacht ik wellicht zijn er hier nog mensen aanwezig die houden van niet scheer gerelateerde zeep, gewoon heerlijk ruikende hand of toiletzeepjes zoals ze hier genoemd worden in Belgie?

Behalve die van Martin De Candre liggen er hier nog een heel deel afkomstig uit de Toko's die we wel eens bezoeken, onleesbare opschriften maar gezien mijn vrouwtje ze heel lekker vind ruiken .....

c70c15149a8b4d2e8d5af47ed0ff7549.jpg

Posted

Dit herinnert me eraan dat mijn oma altijd van die Spaanse zeepjes meenam van vakantie en niet om haar handen te wassen ze vond het zo lekker ruiken dat ze het tussen haar kleren in de kleerkast deed om er voor te zorgen dat de gewassen kleren lekker lang lekker bleven ruiken. :)

Posted

Maar op de markt hier in de stad is ook zo'n zeepkraam met zepen uit de provance ruikt inderdaad erg lekker en neem soms wel eens een stukje mee voor de handjes te wassen. :)

Posted

Zoals dus besproken met Snuff ben ik een uitgesproken liefhebber van zepen i.p.v. Douchegels.

Dus ook hier een paar van op voorraad.

IMG_0840.thumb.JPG.55037fc84d215ee0bb61cd16af234cb1.JPG

Posted

Eerst gebruikte ik Marseille zeep alleen zit daar weinig geur aan, of in ieder geval 'n niet zo'n lekere geur...

Tegenwoordig bestel ik vaak bij Iherb, daar hebben ze erg veel keus in zulke zepen.

Zijn er meer (web)adressen met 'n ruime keus, bij jullie bekend?

Posted
Ja maar geen fijne scheerzeep dat is iets wat de Werfzeep absoluut niet kan.

Nou, de zeep die ik van Scheer Tuig heb is anders erg fijne zeep. Het schuim is wel wat "soppiger", net als die van Paul en Marseille-zeep, maar het is wel prima spul. Glijdt erg goed en verzorgt ook nog eens prima.

Maar goed, handzeep ging het over.

Posted

Nog één toevoeging: na contact met Hessel van Scheer Tuig blijkt de zeep wel naar eigen recept te zijn gemaakt. Dat maakt misschien het verschil.

• 1 month later...
Posted

Inderdaad, de mdc handzeepjes zijn heel lekker, had ze maar verstopt toen Hans kwam, gelukkig maar want ook deze verzameld meneer de Koning :-)

Posted

Deze even gemist maar correct naast scheerzeep verzamel ik ook badzepen en het probleem is dat deze veel gemakkelijker te vinden zijn dan scheerzepen. Dus op de bovenstaande foto wat ik thuis heb en ook hier op de camping een kleine voorraad. ;)

Posted

Bij deze een oproep, wie nog badzeep heeft liggen van goede kwaliteit waar ie niks mee doet, één adres! :mrgreen:

Vraag ik me af ..... zou er ook menthol badzeep verkrijgbaar zijn? ;)

Posted

O jawel Snuff, ik heb ooit toen ik bij Queen Charlotte de Voskot aanschafte ook de badzeep en aftershave erbij genomen en dat was me toch heerlijk koud, vooral de schaamstreek liet zich (met de badzeep voor de minder deducerende lezertjes) gevoelig voelen.

Maar tegenwoordig is de enige douchegel die ik nog gebruik de Ice Shower van Rituals die ook heerlijk koud is en zich wat gemakkelijker laat bewaren voor de echt tropische dagen.

Posted

Ik ben ook een fan van vaste zeepjes in plaats van dat vloeibare spul. Kappus heeft ook een paar fijne zepen in het assortiment, maar meestal loop ik gewoon bij Dille & Kamille naar binnen om de voorraad aan te vullen.

Net zoals bij scheerzeepen hebben citrus- en lavendelgeuren mijn voorkeur.

• 2 weeks later...
Posted

Net een heel groot stuk handzeep Fougere van Martin de Candre gekregen als cadeautje voor mijn vrouwtje van DannyVG, helaas lag vrouwtje geveld in bed door griep sedert gisteravond maar ze vond het o zo heerlijk ruiken. Eén van de katten trouwens ook, hij leek wel stoned en ging liggen rollen :-) Nogmaals dank Danny!

• 3 weeks later...
Posted
Ik ben ook een fan van vaste zeepjes in plaats van dat vloeibare spul. Kappus heeft ook een paar fijne zepen in het assortiment, maar meestal loop ik gewoon bij Dille & Kamille naar binnen om de voorraad aan te vullen.

Net zoals bij scheerzeepen hebben citrus- en lavendelgeuren mijn voorkeur.

Daar liggen idd lekkere zeepjes.