Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stirling Orange Chill

Whipped Dog 24mm silvertip

iKon 102

Gillette Wilkinson mesje

Aqua Velva

Wat een heerlijke zeep! Ik moest me inhouden om geen lik van het schuim te nemen. Ruikt echt naar verse sinaasappel. Heerlijk!

Posted
Manufrance, vers van de Charnley Forest

Mooi groot mes! Dat is nu eens een steen waar ik totaal geen ervaring mee heb zie.

Posted

De Charnley Forest geeft met wat olie een enorm fijne gepolijste snede Ron. Ik weet dat er een aantal leden zijn die deze steen als finisher gebruiken. De Manufrance deed het in elk geval prima vandaag zonder prik van aluin en AS.

Posted

Blackbird v1

Voskhod (2)

Whipped dog 30 mm

Salter Sublime citrus

Arko cool balsem

Wars classic splash

De Blackbird is aan zijn afscheidstournee bezig en dat maakt de dag wat somber.

Posted

Satin Tip the Purist Black

Gillette Super Speed

Gillette Bleue Extra (5x)

Palmolive Classic

Nivea Aftershave Balsem

Heerlijk comfortabel geschoren. Niet superglad, waardoor ik het mesje heb weggegooid. Gelukkig stuiterde het mesje niet over mijn huid.

Posted

Edwin Jagger DEL8914BL

Gillette 7o clock super platinum (3)

Hjm syntheet

BdF distinto

Aluin

Pinaud Clubman AS

Proraso wit ASB

e3e1166b82cc13e6294c624078507a2f.jpg

Zo heerlijk als de vorige scheerbeurt zo verschrikkelijk is deze. Had bij de 2de pass het idee dat het mesje toch minder is nu. Schuim was flink meer maar denk ik toch te nat. Bij de aluin ging ik door de grond en de club man verzorgde als minuut een grote rode vlek in hals die als een malle brand. Volgende keer maar weer beter.

Voordeel is wel dat het glad is.

Posted

Hmmmmmmmm Weekend..... eindelijk

eerst een hetedouche vervolgd door een scheersessie.

weet niet of het nou aan mij lag vandaag of aan het nieuwe mesje maar wat voelde het ruig, maar ach spekjesglad maakt het goed.

tijdens het splashen werden we er even aan herinnert dat het er ruig aan toe ging en kreeg ook nog eens de fantasie om wat crystallen aan de 4711 toe te voegen.

en dan nu een biertje? of toch een rosetje ik weet het nog niet ik zeg fijnweekend

14317438_10157418767080142_917434381793662892_n.jpg?oh=aaf26d97f906afdee946e10dbbec7c39&oe=583D2893&__gda__=1480385266_8e9cf02cd947ef42100339301b90b132

Posted

Bolzano mesjes zijn niet echt gekend om een soepele en zorgeloze scheerbeurt, één van de mindere mesjes die ooit bij mij in de krabber heeft gezeten.

Posted

weet niet of het nou aan mij lag vandaag of aan het nieuwe mesje maar wat voelde het ruig, maar ach spekjesglad maakt het goed.

en dan nu een biertje? of toch een rosetje ik weet het nog niet

Hier is het iedere dag weekend dus ik merk het verschil niet ;)

De Bolzano was voor mij een heel slechte ervaring, nooit meer!

En aangaande de keuze, niet doen, gewoon alle twee nemen!

Posted
Bolzano mesjes zijn niet echt gekend om een soepele en zorgeloze scheerbeurt, één van de mindere mesjes die ooit bij mij in de krabber heeft gezeten.

nou ik heb het gemerkt ja.

achja ik had ze al een jaar in de kast dacht vandaag moet het er maar eens van komen maar ik heb het geweten :lol:

Posted

en dan nu een biertje? of toch een rosetje ik weet het nog niet

Hier is het iedere dag weekend dus ik merk het verschil niet ;)

De Bolzano was voor mij een heel slechte ervaring, nooit meer!

En aangaande de keuze, niet doen, gewoon alle twee nemen!

Elkedag weekend ja ? wat een genot! wil ik ook maarja dan heb ik sponsors nodig om mn scheerhobby te bekostigen.

nu ik jullie reacties lees denk ik toch dat ik ff een andermesje er in druk :lol:

zit nu aan de rose het bier komt straks :roll:

Posted

Na tweeënhalve dag schoolkamp van m'n oudste dochter, ik was mee als kookouder, was ik ernstig aan een scheerbeurt toe.

Simpson Douglas 2 band

Petal pusher fancies Black Tea

Gillette short handle Super Adjustable

Polsilver Super Iridium

Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Stirling Lavender & Bergamot

Phoenix Bakelite Slant (t)

Voskhod (4, weg)

Tunney aluin

Zeepje als sample meegekomen met mn twee Stirling slants maar toch nu al met de Phoenix gebruikt. Nogal zachte zeep, dus een kloddertje in de Poolse Wimmie Scheerkom en klotsen maar. Effe doorklotsen en huppelekee lekker fijnbellig goedscherend schuim wat flink naar Bergamot geurt met mooie Lavendel ondersteuning. Niks mis mee.

De Phoenix deed het deze beurt zo goed als de eerste, dus het koopadvies blijft. Serieus goede krabber.

Tunney liet zich iets voelen, en ik ben gladder dan glad.

Posted

Fatip Testina Gentile

Gilette 7 O Clock

Omega varken

Erasmic zeep

Floïd AS

La Toja ASB

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

Posted

Merkur 34C HD

Wilkinson Gillette stainless (2)

Vintage Omega varken

TFS Tobacco Verde forte

Madre Labs Witch Hazel

De Vergulde Hand ASB

Posted

Fatip piccolo met supermax platinum 5x of meer

Arko zeep

Syntheet de chinees

Florida water

Alles is gezegd over supermax . Maar deze supermax platinum bevalt me erg goed. Of het mesje valt goed uit dat kan ook. We gaan het meemaken de komende tijd

Posted

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng,

Lider,

Above The Tie_SE1,

Feather_Professional 10e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

J&T®_Padoek_finest 2-band badger Virginia Sheng en Lider:

De Poolse Lider vanmorgen gebruikt, samen met de J&T. Zo wat geeft dat spul een mooi schuim. Kan aardig wat water hebben en levert een mooi dicht, zei het vochtig, schuim. Goed smerend en na het scheren een goed huid gevoel. Moet wel even rectificeren, wat ik gisteren schreef bij Show je aankopen. Het geurt heel in de verte uit de tube als Pino en de groene kleur geeft een beetje gezichtsbedrog. Het schuim heeft een stevige geur, maar dan wel van goedkope citronella en groene zeep. Lijkt op een geur uit mijn jeugdjaren, die de illusie van schoon gaf zonder enige erotiek. Neemt niet weg, dat het dus prima spul is om mee te scheren. Er hoeven echter geen 20 tubes mee naar Nederland.

Mesje en krabber:

De Feather_Professional voor de 10e x gebruikt. Het mesje blijft doorgaan. Wat moet ik er nog van zeggen. Beurt na beurt prima. De combi is inmiddels zo voorspelbaar, dat het begint te vervelen. Niets uitdagends meer aan. Gewoon scheren, glad en niets meer te experimenteren. Resultaat BBS.

Omdat ik niets bijpassend bij de Lider bij me heb, gewoon de eigen Bay Rum er op en klaar is Harrie.

Posted

image.thumb.jpeg.f26cac7ffcede1bdaaf7900c6f317213.jpeg

* SWK xl scuttle

* Toyo the Schoene Burg 777

* Shavemac LE TSR 2016 DO1 2 band

* LPL rosé de pushkar

* Pinaud Citrus .musk

De eerste keer met de Toyo en mijn 4 dagen baard had geen kans, lekkere scheerbeurt.

Mijn vrouw moet onverwacht werken vandaag, dus lekker zometeen naar de kinderboerderij met mijn kleine dame

Een prettig weekend iedereen! :D