Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omega 80067

TOBS Eton College

Parker 90R

Ladas Super Stainless (4x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Ook in de Parker doet de Ladas aangenaam z'n werk. Aangenamer in ieder geval dan in de R41,die combinatie is geen match made in heaven voor mij.

Posted

Vanavond de tweede scheerbeurt van vandaag. Ik heb van Hans vandaag twee (flinke!) samples Stirling mogen ontvangen. Een Chill en een Glacial, om het verschil te mogen ondervinden voor de volgende Stirling bestelling. Net dus de Stirling Spearmint gebruikt.

Een enkele ronde met de groei mee.

Sodeju, allemachtig, mozeskriebel, jeetjemina, potverdulleme, wat is die zeep koud!! Lekker hoor, toen ik beneden mijn huid aan mijn eega liet voelen, voelde ze nog hoe koud het was.

Werkelijk waar fantastisch!

En de geur is ook echt heerlijk.

Hoe ruikt die Wintergreen Hans? De site zegt dat het naar Wintergreen ruikt, dus daar heb ik niet veel aan...

Voor de rest van de beurt:

Whipped Dog 22mm silvertip

G&F

Gillette Wilkinson stainless

Aluin

Posted

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

De Lord combi mocht vandaag weer eens aan de gang. In twee gangen een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Slim Adjustable (Rapira)

RazoRock Plissoft

Proraso groen

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Gisteren de Slim Adjustable binnengekregen, vanochtend begonnen op standje 5. Kan niet anders zeggen dan dat deze uitstekend scheert. Stuk lichter dan de Progress die ik gewend ben, maar dat maakt voor het uiteindelijke resultaat niets uit. Superglad.

Posted

Muhle r41 Grande

Lord Captain (2)

Vintage Omega varken

Prorasso groen Sapone

Madre Labs Witch hazel

Pitralon Or iginal ASL

De Lord Captain vormt een hele goede combi met de r41. In twee gangen weer spiegelglad en wederom geen bloed of irritaties achteraf. Geen prik van de Pitralon.

Posted

Satin Tip the Purist Black

Gillette Super Speed

Gillette Bleue Extra (4x)

Monvason Scheerzeep

Nivea Cool ASB

Een prima scheerbeurt met een goed resultaat en geen prik van de aluin. Alleen stuiterde het mesjes over mijn gezicht. De zeep gaf genoeg, maar zorgde dat het mesje niet gleed dit is de tweede keer met de Monvason dat hij stuiterde over mijn gezicht. Iemand een idee waardoor dit komt?

Posted

Merkur 37c met Voskhod (3)

Semogue 830

Proraso groen

Myrsol lemon

444 balm

3 vlotte gangen en zalig glad. De slant met de Voskhod mesjes is een topcombinatie (voor mij dan toch).

Posted

Had net zo goed een Yuma kunnen zijn natuurlijk maar die heb ik niet in bezit, een mens kan niet alles hebben nietwaar ;)

Jz9a8OY.jpg

Posted
Had net zo goed een Yuma kunnen zijn natuurlijk maar die heb ik niet in bezit, een mens kan niet alles hebben nietwaar ;)

:lol::lol::lol:

Marco: de wintergreen ruikt naar mastiek. Verder is het een heel gewoon plantje

Posted (edited)
Hoe ruikt die Wintergreen Hans? De site zegt dat het naar Wintergreen ruikt, dus daar heb ik niet veel aan...

Ken je de gezegdes: spijt als haren op mijn hoofd, jezelf voor de kop slaan, als het kalf verdronken is dempt men de put enzovoort.

De Wintergrren is een meer dan dan fantastische geur die aan vroeger doet denken ik had tandpasta in die geur, lul ik uit mijn nek laat Richard het dan maar zeggen die in het bezit is van deze fantastisch mooie geur :P

Edited by Guest
Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Arko,

Blackbird v2,

Kai (4),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Oei, weer zo makkelijk glad!

Posted

Gillette Slim Twist

Gillette Wilkinson Sword

Wimmie Bowl

Razorock plissoft

Dr harris sandlewood

Nivea balm

Paco Rabanne XS

De plissoft scheerkwast, in combinatie met de Wimmie Bowl een prima combinatie die garant staat voor die lekkere dikke zeep waar ik zo gek op ben. De geur van dr Harris sandlewood deed mij

Vandaag de Slim Twist van mijn vader weer eens pakken. Gillette Wilkinson sword mesje gewoon een fijne scheerbeurt met de gedachtengang down memory lane....

Nivea voor de verzorging XS voor de finish.

Klaar voor de dag maar eerst een cappuccino met vandaag een Amandelbroodje!

Fijne dag allemaal.

Posted

Whipped Dog 24mm silvertip

Stirling Spearmint

G&F met Gillette Wilkinson

Osage Rub

Nivea sensitive cooling asb

Jemig, de zeep voelde vandaag nóg kouder. Lekker man! De geur vind ik eenmaal opgeschuimd niet bijzonder meer. Gaat dus toch een andere geur worden voor mij.

Nu hopen dat zepen zonder menthol straks niet saai gaan worden.

Het Gillette Wilkinson mesje gaat me steeds beter bevallen en lijkt qua comfort niet onder te doen voor een MEM mesje.

Na het scheren Osage Rub om het koude gevoel nog even vast te houden. Lekker!

Posted

Marco: de wintergreen ruikt naar mastiek. Verder is het een heel gewoon plantje

Richard en Hans, bedankt voor de hulp. Maar nu weet ik eigenlijk nog niks, want ik kan me even niks voorstellen bij de geur van mastiek.

Wikipedia informeerde inderdaad al over tandpasta en plantjes. Maar er zijn nogal wat soorten tandpasta en geuren.

Maar goed, de keuze gaat toch niet op deze vallen denk ik.

Posted

Vandaag een eerste scheerbeurt met deze 14 Las +++ cruses. Het mes ziet er schitterend uit en scheert absoluut top

a97dffb5e04c952f12f72583d247124f.jpg

Posted

Blij dat jij er wel mee overweg kan Tony! Voor mij voelde hij niet scherp genoeg aan en was hij ook wat groot, maar dat zal wel aan mijn techniek gelegen hebben.

Posted

De Timeless OC met het Personna Lab Bleu mesje 2x zorgde voor de ontharing en dat ging minder geslaagd dan gehoopt.

Koud en kouder wel de Chiseled Cryogen is op zeker vriezend koud en deed de warmte even verdwijnen.

De IJs Cologne en Lea balm rondde het koeleffect mooi af.

IMG_0845.thumb.JPG.b69d064bfdb1e2afba6871118c015604.JPG

Posted
Blij dat jij er wel mee overweg kan Tony! Voor mij voelde hij niet scherp genoeg aan en was hij ook wat groot, maar dat zal wel aan mijn techniek gelegen hebben.

Balans is goed, het mes was echter niet scherp toen ik hem kreeg. Ik heb de bevel reset en opnieuw geslepen. Ik ben er best blij mee.

Posted
@Tjebbe gaat heerlijk zo die V2, hoe vind jij hem uitscheren?

Ja, het is een fijne krabber! Ik vind het nog steeds wat vroeg voor een echte beoordeling..

Maar wat ik tot nu toe ervaar is bijzonder positief, ik heb me maar weer ingeschreven voor de nieuwsbrief..., maar als/dan dan zal ik zeker extra investeren en 'm hoogglanzend laten oppoetsen; soms voel ik een soort van stroefheid, die waarschijnlijk minder zal zijn door extra poetsen.

Het korte greepje vind ik wel fijn, het geeft je een goede controle en een fijne balans.

Posted

Gillette Rocket HD

Gillette 7 O'clock Sharp edge

WD 24mm syntheet

TBS Maca Root

Pitralon Classic AS

Vind deze krabber/mes combi niet prettig.

Wel weer lekker glad.