Jump to content

SOTD 12 september - 18 september 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

De nieuwe werkweek is weer aangebroken, en ik moet vandaag even eerder naar het werk. Vandaag dus een keer twee gangen. Met de groei mee en er tegenin. Het resultaat is gladder dan verwacht. Niet spiegelglad, maar wel een hele goede VLS. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

V3RhXfm.jpg

Deze morgen even geen scheerbeurt ivm nachtje doorbrengen in het ziekenhuis bij pa maar gisteravond was het

Wolfman WR1-SB 0.74mm blade gap

Edwin Jagger XL Synthetic 25mm

Truefitt & Hill Authentic No. 10

Clubman Special Reserve Cologne

Muhle r41 Grande

Shark super stainless (1)

Omega 10017

Mon Savon

Pitralon Original ASL

Een hele fijne manier om de maandag te starten. Het Shark mesje had geen enkele moeite met de stoppels. Zonder bloed of irritaties lekker glad in twee gangen.

Nu ontbijten en dan op de fiets naar kantoor.

Merkur Progress (Voskhod)

Semogue 2000

Proraso groen

Proraso groen AS

Proraso groen Balsem

Het wordt de komende dagen warm, de Proraso groen weer uit de kast gehaald. Deze mag de komende dagen aan (op) de bak(kes).

Prima scheerbeurt, de Proraso blijft het bij mij altijd erg goed doen.

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Martin de Cendre,

Wolfman Titanium op iKon Bulldog greep,

Kai (1),

Tunney aluin,

Antica Barbieria Colla - Tabacco Verde.

De Wolfman met een Kai-mesje is een fijne combi en levert serieuze gladheid op!

Zowaar de foto vergeten te maken :oops:

Timeless SB 0,95 met Stork Aristrocat greep (en wat is dat toch een mooie combi) met een Voskhod mesje 3x

Prep pre-shave

Trendy Barber zeep

Plisson syntheet

Speick aftershave

Body Shop Arber balm

De Timeless vandaag voor de 2e keer gebruikt en als een zonnetje over het gezicht heen.

Je hebt zeep merken die met weinig zeep/creme een volle bak schuim produceren en je hebt zepen waar heel veel water bij kan.

Wel de Roeselaarse Trendy Barber is het tegengestelde van bovengenoemde, heeeel veeel laden met een klein beetje water geeft een redelijke kom schuim. Maar voor de derde gang moest de kwast toch nog echt even door de zeeppot.

Wel de Timeless moet helaas terug naar de rechtmatige eigenaar en daar hij alle grensposten in verhoogde staat van paraatheid heeft laten opschalen zullen wij onze vriend toch maar met een bezoek vereren, kan ik hem nog even wakker houden ;)

Muhle synteet

ATT M1 met polsilver (3 denk ik)

Meissner T Salty Sage

Castle Forbes ASB 1441

Met de m(-ellow) kop -voel me dan toch een watje ;) - is het heerlijk relax scheren. Helaas niet zo glad als de R1 kop of de Merkur Slant maar zeker goed toonbaar.

Een mooie dag.

Merkur Progress

Gillette Wilkinson Sword

Wimmie Bowl

Omega kwast

Golddachs Sandle wood

Thayers Witch Hazel

Nivea Balm

Calvin Klein ONE

Vandaag eerst twee afspraken in de vroege ochtend en dus gekozen voor een wat latere scheerbeurt.

Merkur Progress met Gillette Wilkinson Sword mesje, deze mesjes blijven mij verbazen en ben ook erg benieuwd naar de review van Harrie en of deze mij mening deelt?

De Golddachs Sandle wood is een prima zeep en gebruik ik graag wanneer in de stemming voor sandlewood, afgewisseld natuurlijk met de sandlewood van Dr Harris.

En hoe graag ik ook wilden was een derde pass niet nodig, spiegeltje glad dus met de derde maal insoppen de zeep opgemaakt voor de vorm.

Thayers en Nivea voor de verzorging en CK ONE voor de finish. Een heerlijke scheerbeurt!

Fijne dag allemaal.

2O0CMWD.jpg

Whipped Dog 24mm syntheet

Stirling Glacial Wintergreen

Merkur wit pollopas Schrägschnitt (s)

Vskhod (2)

Tunney aluin

Fijn schuim geklopt, lekker aan het werk en ik meen de vorige keer al gezegd te hebben dat je op moet passen voor het hoekje en inderdaad die zet ik zo in mn neusvleugel. Klein sneetje, maar het leek wel ee slagaderlijke bloeding. Toch glad in twee.

merkur 34c

astra sp

grooming co.

arko

myrsol lemon

voor het eerst arko stick gebruikt, kwam deze vandaag tegen op de albert cuyp.

vroeger ging ik af en toe op bezoek bij mijn oma (vaders kant, gescheiden ouders..)

ze woonde in een flat waarvan de overloop waarschijnlijk op de dagen van mijn bezoek werd schoongemaakt (citroen, chloor).

precies de zelfde geur als deze zeep... geen slecht spul maar de geur is niet voor mij.

astra sp's waren 4 jaar geleden mijn mesjes. gek hoe dat ze nu niet meer werken. niet vergelijkbaar met de nu favoriete Polsilver of Gillete Silver Blue.

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS Italian fern

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

In drie gangen weer nagenoeg zo glad als een aal. Geen prik van de aluin, een enkel minuscuul prikje van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Muhle r41 Grande

Dorco Platinum (1)

Vintage Omega varken

Prorasso groen Sapone

Madre Labs Witch Hazel

Pitralon Original ASL

Wederom een prima scheerbeurt nu in combinatie met een Dorco mesje. In twee gangen weer lekker glad.