Jump to content

Max Herder Elite Swedish Steel 0,08 mm

Harkos

Recommended Posts

De Max Herder carbon, door Tjebbe gegeven om te proberen is een oud niet meer te verkrijgen mesje. Op het www kon ik geen aanvullende informatie over dit mesje vinden. Het enige dat ik wel heb achterhaald, is dat het Nederlandse mesjes zijn.

P_M_MaxHerder.thumb.jpg.14c7d98cef4c5886e4196e307b395e85.jpg

Ze zijn voor mij goed goed bruikbaar, vergelijkbaar met andere carbon mesjes. 6,5 beurt voor dit NOS mesje is goed. Mijn oordeel in vergelijking met andere mesjes is hier niet zo belangrijk, want ze zijn toch niet meer te koop. Echter is het niet iets als Flying Eagle, die een belediging voor je krabber zijn.

1- Krabber: Ikon B1

Een leuk mesje staat nu op de rol. Niet meer te koop en echt oud. Toch kon ik me er prima mee scheren. Wel wat duidelijk aanwezig in trek en vibratie, maar het uiteindelijke resultaat was wel een gladde bakkes zonder schade in welke zin dan ook.

In de B1 erg duidelijk aanwezig, maar ook effectief in het doel waarvoor het mesje was gekozen. Een goede beurt. 3 rondes, licht bijwerken op de strot. Oh ja en ondanks, dat het mesje al erg oud is en dus eigenlijk gecorrodeerd moet zijn in de idee van een aantal forumgenoten, kan ik zeggen: nee. Er komt ook geen alcohol op.

2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Max Herder doet het prima. De eigenschappen komen voor mijn gevoel erg in de richting van de Red Captain.

In de Ikon 101 een duidelijk audio terugkoppeling, mooi zachte snit. De 1e 2 rondes dacht ik, dat het allemaal niet zo effectief was, maar tegen de vleug in was de baard weg en de bakkes glad. Oud mesje met verrassingen. Op de strot ook nauwelijks behoefte aan wat na werk.

3- Krabber: Ikon_X3

De Max Herder had wat extra aandacht nodig. Leek of de snit wat zoek is. Ook wat kleine scheerhoek voor handen.

Tot ik me realiseerde, dat dit wel eens aan die X3 kan liggen. Daar eenmaal rekening mee houdend en me even op het scheren focussend, ging het in eens een stuk beter. Morgen maar eens in een Gillette Fat Boy proberen, kijken of dat natuurlijker gaat.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Herder deed zijn werk weer erg prettig en had de baardharen vlot bij een gedreven. Blijft zich als een carbon mesje gedragen. Voelt net of het net niet vloeiend gaat, maakt lawaai en uiteindelijk heb je een prima zacht aanvoelende scheerbeurt. Wel een beetje opletten, dat de juiste hoek wordt aangehouden, anders is de effectiviteit snel zoek.

In de Fat Boy op 7 in 3 rondes mooi glad. Een klikje hoger dan gemiddeld, maar dat gaat prima met dit mesje. Die extra effectiviteit is net goed voor deze carbon. Vraag me wel af, hoe lang het mesje het nog volhoudt, maar dat is moeilijk te peilen met dit soort mesjes.

5- Krabber: Ikon_X3

De oude Herder blijft goed in vorm. Mijn 5 norm gehaald. Dit is een roestend soort ijzer. Echter niet bij mij. Alleen een licht bruin vlekje bij het grote gat in het midden. Blijkbaar kan ik goed blazen en levert mijn schuim zoveel vettigheid, dat het mesje geen krimp geeft.

In de X3 gaat het weer goed. Hoe meer ik die krabber gebruik, des te meer ga ik er van genieten. Het ontwerp stamt natuurlijk ook uit de tijd, dat carbon mesjes heel gewoon waren. Misschien vormen ze daarom wel zo'n goede combi. Nog even wat extra na de 3e ronde bijgewerkt. Gezien de missie van deze dag is een gladde bakkes zeer gewenst toch?

6- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Het mesje blijft gaan! 6 x en nog niet op. Het "carbon" gevoel wordt wel iets nadrukkelijker, maar het eind is weer prima. Morgen dus nog een keer.

De combi mesje en Ikon 101 is gewoon goed. Na de XTG nog wat duidelijk aanwezige stoppels, maar na de ATG een gladde bakkes. Gewoon echt een mesje voor mensen met vlot irritatie. Tja, dan moet je ze nog wel vinden! Ik kreeg ze van Tjebbe. Bedankt!

7- Krabber: Ikon B1

Het mesje is merkbaar aan zijn eind en heeft de 7e x dan ook niet afgemaakt. De ATG was niet in staat nog een glad resultaat te leveren. Dus spaarpot.

In de Ikon B1 leek het even een prima beurt te worden. De B1 op een alu handvatje van JZ geschroefd. WTG als normaal, XTG minder resultaat, ATG ging nog net aan. Afgewerkt met de Feather AC SS. Uiteindelijk dus wel weer glad, zoals ik glad wil zijn en dat is glad!

Naar index Harkos

Edited by Guest

Niet om het een of ander, maar de Herders kwamen bij mij vandaan ;-)

@Snuff (of iemand anders, met een voorliefde voor carbon) mocht je interesse hebben, ik heb nog wat pakjes!

Tja ik was even in de war en in mijn database had ik destijds de naam van Jan erbij gezet. Ik kreeg van jullie beide ongeveer tegelijk mesjes en heb dat waarschijnlijk verward. Aangepast. :mrgreen::oops:

Ik raak best benieuwd naar de achtergrond van Max Herder. Was het een naam van een ooit bestaand persoon? Er waren ook "elite" mesjes van dit merk, en rode "extra dun" mesjes.

Waar ik het over heb is het Elite mesje.