Jump to content

SOTD: 26 augustus 2013 - 1 september 2013

DoubleB

Recommended Posts

preshave met spaanse scheercreme van 1 euro

scheren met dezelfde spaanse scheercreme

inzepen met Wilkinson borstel van 4 euro

Open scheermes Dovo

Afspoelen met warm en koud water

Gezicht insmeren met aluin

gezichtscrème gebruiken van carrefour (groot warenhuis in Belgie)

Vervolgens talk aanbrengen van het Kruidvat…

Zaaalig, en morgen herbeginnen we weer…

:D:D:D:D

Wat een scheerbeurt, ik ben redelijk tevreden. Ik heb mezelf eens goed ingezeept met Mitchell's Wool Fat, een goed voelende zeep met een plezante geur. Opschuimen vereist wel enige kunde, maar een volle kwast biedt genoeg zeep voor 5 passes. Na enige overwegingen heb ik de Mühle R41 in combinatie met een Astra SP-mesje uit de kast gehaald. Toen ik net begon met scheren heb ik dit mes gekocht, maar ik was te overmoedig. Het mes was me toen te agressief, maar nu kon ik het beestje wel temmen. Eerst een pass WTG, ik wist niet wat ik voelde na afloop. Het mes ligt zo dicht op je huid dat een pass XTG/ATG weinig meer hoeven te doen. Omdat ik geen enkele snee had besloot ik om nog een pass WTG te doen, om vervolgens een XTG te doen. Wat een voldoening. Het enige minpuntje met dit mes is dat de bovenlip wat moeilijker te bereiken is vanwege de hoek die je moet hebben. Hoewel ik geen irritatie of razor burn heb, sloeg de aluin wel flink aan. Ik zal even aan moeten zien hoe mijn huid er zometeen uit gaat zien. Ik heb geen aftershave gebruikt, het voelt eigenlijk wel goed zo en ik hoef de deur ook niet uit.

Het enige wat deze scheerbeurt maar 'redelijk' maakt is te wijten aan het feit dat het mes uit mijn handen glipte en zo een flinke snee in mijn teen heeft gemaakt. :|

foto-2.jpg

Voor het eerst met m'n straight een echte BBS, ik begin er nu echt in te raken. En ik begin de groene bodem van m'n proraso potje te zien, beetje raar want de zeep krijgt nu een groenig tintje...

Vanmorgen heb ik de Palmolive zeep maar weer eens gepakt.

Omega 10019 kwast

Palmolive Classic scheerzeep

Feather Popular krabber

Personna Platinum Chrome mesjes

Nivea Sensitive aftershave

Naar aanleiding van dit topic, m'n te lang niet gebruikte Barbasol Floating Head maar weer eens tevoorschijn gehaald. Boy, dat ding is inderdaad agressief, maar minder dan de R41 (2011) die ik heb en smoother.

Simpson Douglas (=Simpson '57 in 2 band)

TFS Bergamotto, Amaroli & Spice (oude sample die maar eens op moet)

Barbasol Floating Head

Iridium Super (1e keer)

Proraso groen splash

2 pass, zo goed als BBS.

Naar aanleiding van dit topic, m'n te lang niet gebruikte Barbasol Floating Head maar weer eens tevoorschijn gehaald. Boy, dat ding is inderdaad agressief, maar minder dan de R41 (2011) die ik heb en smoother.

Barbasol Floating Head

Iridium Super (1e keer)

Proraso groen splash

2 pass, zo goed als BBS.

Ik word nu toch wel heel benieuwd naar je Simpson 2-band collectie :)

Barbasol Floating Head

Iridium Super (1e keer)

Proraso groen splash

2 pass, zo goed als BBS.

Ik word nu toch wel heel benieuwd naar je Simpson 2-band collectie :)

Als je 2 Simpson 2 band kwasten een collectie kunt noemen ;)

Ik heb deze Douglas en een Tulip 2. De Douglas is een Limited edition van een aantal jaren geleden, zie http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/161370-Coming-Soon-The-Simpson-s-Douglas voor meer details hierover. Deze kwast heb ik vorig jaar in bijna nieuwstaat over kunnen nemen. Een geweldige kwast!

De Tulip 2 heeft een wat hogere dichtheid en het haar is niet hetzelfde als de Douglas, deze kwasten verschillen behoorlijk van elkaar. Ook deze kwast heb ik 2e hands gekocht. Beiden zijn/waren nieuw knap aan de prijs, daar had ik het geld niet voor over gehad of uberhaupt gehad.

Klinkt goed hoor! Heb helaas nooit een Simpson 2-vand geprobeerd. Heb wel de Tulip 3 in Manchurian. Geweldige kwast!

Op Shavenook zit een kerel met een grote collectie Simpson 2 banders. Volgens mij heeft ie alle Simpson soorten in 2 band!

Vond de tulip 2 2band een heel goede borstel, helaas voor mij aan de kleine kant, had die overgekocht voor 30 euro, zal nu niet meer lukken denk ik. Een tulip 3 of 4 zou me wel liggen maar ja .....

Manchurian ligt toch vrij dicht bij 2 band? Maar dan weer wat exclusiever, als ik het goed begrijp.

Van wat ik begrepen heb ligt het idd redelijk dicht bij elkaar, maar heeft Manchurian wat meer scrub, terwijl de 2-band zachtere haarpunten heeft. Schijnt te komen, omdat Manchurian wat dikkere haren heeft. Heb een TGN 2-band, maar geen idee in hoeverre die overeenkomt met en Simpson 2-band.

Snuff, 30 euro voor een Tulip 2 2-band...dat is geen geld. Vrees dat je dat niet meer gaat vinden.

centerhttp://i.imgur.com/DAQun82.jpg[/img]

Shaving Society

Vandaag maar weer eens een Shave Of The Day MET een foto!

Setup van vandaag:

Mekur Futur met Feather op stand 3 (3)

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

Tabac scheerzeep

Ogallala Bay Rum aftershave

Vandaag weer lekker 3 passes gehad. Echt weer superglad geschoren.

De SOC begint ook al lekker in te werken, ding word al mooi zacht. Ding klopt de zeep met de keer makkelijker. Erg fijne kwast.

Zeep deed ook vandaag prima zn werk

De Ogallala was ook weer lekker, met zn flink branderige gevoel en daarna lekker dat verzorgende rustige......heerlijk.

Looking good, smelling good....what do you want more on a morning like this?

Vandaag voor de 2e keer geschoren met de Gillette black handle (standje 9) verder heb ik gebruikt...

Proraso Preshave

Proraso (groen)

En om dit af te maken een heerlijke proraso splash :) Smelling good! ;) We kunnen er weer tegen aan vandaag!