DoubleB Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Kom maar op met die SOTD's =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Weber Polished met Wave Handle Simpson Tulip 3 Manchurian Martin de Candre Williams After Shave Baume.BE After Shave Balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Shaving Society Mijn SOTD van vandaag zonder foto en zonder verhaaltje: Merkur Futur met Feather op 3 (1x gebruikt) Reknotted HardRight kwast met een 2 band finest knot TFS Tabacco Verde Ogallala Bay Rum BAUME.BE ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Tradere OC met personna mesje Semogue Il Rasoio Limited Edition Calani Oriental Plum zeep Kouros after shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 preshave met spaanse scheercreme van 1 euro scheren met dezelfde spaanse scheercreme inzepen met Wilkinson borstel van 4 euro Open scheermes Dovo Afspoelen met warm en koud water Gezicht insmeren met aluin gezichtscrème gebruiken van carrefour (groot warenhuis in Belgie) Vervolgens talk aanbrengen van het Kruidvat… Zaaalig, en morgen herbeginnen we weer… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Wat een scheerbeurt, ik ben redelijk tevreden. Ik heb mezelf eens goed ingezeept met Mitchell's Wool Fat, een goed voelende zeep met een plezante geur. Opschuimen vereist wel enige kunde, maar een volle kwast biedt genoeg zeep voor 5 passes. Na enige overwegingen heb ik de Mühle R41 in combinatie met een Astra SP-mesje uit de kast gehaald. Toen ik net begon met scheren heb ik dit mes gekocht, maar ik was te overmoedig. Het mes was me toen te agressief, maar nu kon ik het beestje wel temmen. Eerst een pass WTG, ik wist niet wat ik voelde na afloop. Het mes ligt zo dicht op je huid dat een pass XTG/ATG weinig meer hoeven te doen. Omdat ik geen enkele snee had besloot ik om nog een pass WTG te doen, om vervolgens een XTG te doen. Wat een voldoening. Het enige minpuntje met dit mes is dat de bovenlip wat moeilijker te bereiken is vanwege de hoek die je moet hebben. Hoewel ik geen irritatie of razor burn heb, sloeg de aluin wel flink aan. Ik zal even aan moeten zien hoe mijn huid er zometeen uit gaat zien. Ik heb geen aftershave gebruikt, het voelt eigenlijk wel goed zo en ik hoef de deur ook niet uit. Het enige wat deze scheerbeurt maar 'redelijk' maakt is te wijten aan het feit dat het mes uit mijn handen glipte en zo een flinke snee in mijn teen heeft gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Mijn scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Voor het eerst met m'n straight een echte BBS, ik begin er nu echt in te raken. En ik begin de groene bodem van m'n proraso potje te zien, beetje raar want de zeep krijgt nu een groenig tintje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Vanmorgen heb ik de Palmolive zeep maar weer eens gepakt. Omega 10019 kwast Palmolive Classic scheerzeep Feather Popular krabber Personna Platinum Chrome mesjes Nivea Sensitive aftershave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Simpsons pre shave oil Mitchell's Wool Fat Simpson Duke 3 in best Tradere OC met Polsilver mesje Kai folding met Kai mild mesje Kruidvat after shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Naar aanleiding van dit topic, m'n te lang niet gebruikte Barbasol Floating Head maar weer eens tevoorschijn gehaald. Boy, dat ding is inderdaad agressief, maar minder dan de R41 (2011) die ik heb en smoother. Simpson Douglas (=Simpson '57 in 2 band) TFS Bergamotto, Amaroli & Spice (oude sample die maar eens op moet) Barbasol Floating Head Iridium Super (1e keer) Proraso groen splash 2 pass, zo goed als BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Voor mijn scheerbeurt van deze ochtend stond de kleur rood centraal. Semogue 1250 Vintage Shaving Company scheercrème Trad Gillette Red Tip + dorco mesje Dermalogica Post Shave Balm Nice & smooth Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Naar aanleiding van dit topic, m'n te lang niet gebruikte Barbasol Floating Head maar weer eens tevoorschijn gehaald. Boy, dat ding is inderdaad agressief, maar minder dan de R41 (2011) die ik heb en smoother. Simpson Douglas (=Simpson '57 in 2 band) TFS Bergamotto, Amaroli & Spice (oude sample die maar eens op moet) Barbasol Floating Head Iridium Super (1e keer) Proraso groen splash 2 pass, zo goed als BBS. Ik word nu toch wel heel benieuwd naar je Simpson 2-band collectie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Naar aanleiding van dit topic, m'n te lang niet gebruikte Barbasol Floating Head maar weer eens tevoorschijn gehaald. Boy, dat ding is inderdaad agressief, maar minder dan de R41 (2011) die ik heb en smoother. Simpson Douglas (=Simpson '57 in 2 band) TFS Bergamotto, Amaroli & Spice (oude sample die maar eens op moet) Barbasol Floating Head Iridium Super (1e keer) Proraso groen splash 2 pass, zo goed als BBS. Ik word nu toch wel heel benieuwd naar je Simpson 2-band collectie Als je 2 Simpson 2 band kwasten een collectie kunt noemen Ik heb deze Douglas en een Tulip 2. De Douglas is een Limited edition van een aantal jaren geleden, zie http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/161370-Coming-Soon-The-Simpson-s-Douglas voor meer details hierover. Deze kwast heb ik vorig jaar in bijna nieuwstaat over kunnen nemen. Een geweldige kwast! De Tulip 2 heeft een wat hogere dichtheid en het haar is niet hetzelfde als de Douglas, deze kwasten verschillen behoorlijk van elkaar. Ook deze kwast heb ik 2e hands gekocht. Beiden zijn/waren nieuw knap aan de prijs, daar had ik het geld niet voor over gehad of uberhaupt gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Klinkt goed hoor! Heb helaas nooit een Simpson 2-vand geprobeerd. Heb wel de Tulip 3 in Manchurian. Geweldige kwast! Op Shavenook zit een kerel met een grote collectie Simpson 2 banders. Volgens mij heeft ie alle Simpson soorten in 2 band! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Manchurian ligt toch vrij dicht bij 2 band? Maar dan weer wat exclusiever, als ik het goed begrijp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Vond de tulip 2 2band een heel goede borstel, helaas voor mij aan de kleine kant, had die overgekocht voor 30 euro, zal nu niet meer lukken denk ik. Een tulip 3 of 4 zou me wel liggen maar ja ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Een 2 band voor die prijs?! Wow, dat gaat je nu zeker niet meer lukken nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 Manchurian ligt toch vrij dicht bij 2 band? Maar dan weer wat exclusiever, als ik het goed begrijp. Van wat ik begrepen heb ligt het idd redelijk dicht bij elkaar, maar heeft Manchurian wat meer scrub, terwijl de 2-band zachtere haarpunten heeft. Schijnt te komen, omdat Manchurian wat dikkere haren heeft. Heb een TGN 2-band, maar geen idee in hoeverre die overeenkomt met en Simpson 2-band. Snuff, 30 euro voor een Tulip 2 2-band...dat is geen geld. Vrees dat je dat niet meer gaat vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 [align=center] 'Popular Orchid', Duke 3, Klar Kabinett, Williams, D.R. Harris Pink[/align] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brackpc Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Hete douche Proraso Preshave BdF Esclusivo T.N. Dickinsons Witch Hazel Floid Amber EJ DE89Lbl Feather (2) Baume.be Badger Brush Heerlijke scheerbeurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 http://i.imgur.com/DAQun82.jpg[/img] Shaving Society Vandaag maar weer eens een Shave Of The Day MET een foto! Setup van vandaag: Mekur Futur met Feather op stand 3 (3) Semogue SOC 2 Band Finest Badger Tabac scheerzeep Ogallala Bay Rum aftershave Vandaag weer lekker 3 passes gehad. Echt weer superglad geschoren. De SOC begint ook al lekker in te werken, ding word al mooi zacht. Ding klopt de zeep met de keer makkelijker. Erg fijne kwast. Zeep deed ook vandaag prima zn werk De Ogallala was ook weer lekker, met zn flink branderige gevoel en daarna lekker dat verzorgende rustige......heerlijk. Looking good, smelling good....what do you want more on a morning like this? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Calani Oriental Plum zeep Semogue SE 2012 borstel Weber DLC met Personna mesje Feather Japanese Style met Kai Mild mesje Vintage aftershave (etiket niet meer leesbaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Vandaag voor de 2e keer geschoren met de Gillette black handle (standje 9) verder heb ik gebruikt... Proraso Preshave Proraso (groen) En om dit af te maken een heerlijke proraso splash Smelling good! We kunnen er weer tegen aan vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brackpc Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Hete douche Proraso Preshave Ingram Creme T.N. Dickinsons Witch Hazel Proraso Splash Nieuw Feather mesje DE89L Baume.be badger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts