cutthroat Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Floid suave - The Shave Doctor aftershave gel In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.
Edsel Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 (edited) Muhle r41 Grande Rapira super stainless (3) Vintage Omega varken Arko moist Madre Labs Witch Hazel unscented De Vergulde Hand ASB Edited September 5, 2016 by Guest
Frog Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Kai Captain Feather Pro Omega 10019 Ingram Alcolado Glacial
Wimmie Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword(3x) Razorock plissoft Wimmie bowl Dr harris sandalwood Nivea balm Paco Rabanne XS Een heerlijke sandalwood scheerbeurt. Fijne dag allemaal
onno Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Castle Forbes Pre ATT R1 met Polsilver (2) Martin de Candre Unscented Castle Forbes 1441 ASB En aluin...nam ik zomaar een hap uit mijn weg met mijn slaperige kop. Lekker pittig fris geurtjes van de Castle Forbes: mijn eerste beleving een soort cool water met een bite Een mooie dag!
Hanskoning Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Zeker zonder voetje?? ja daar ga je rare dingen van doen.
Harkos Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Mama Bear_Bear Ice, Ikon_X3, Max Herder_Swedish Steel (carbon 0,08 mm) 3e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Semogue SOC Bristle Cherrywood en Mama Bear_Bear Ice: Het varken in de glycerine zeep is een goede combi. In de Poolse kom in een mum fris geurend, vochtig schuim. Leuke frisse tinteling op de bakkes, weer helemaal in de stemming voor een mooie scheerbeurt. Mesje en krabber: De Max Herder_Swedish Steel (carbon 0,08 mm) voor de 3e x gebruikt. De Max Herder had wat extra aandacht nodig. Leek of de snit wat zoek is. Ook wat kleine scheerhoek voor handen. Tot ik me realiseerde, dat dit wel eens aan die X3 kan liggen. Daar eenmaal rekening mee houdend en me even op het scheren focussend, ging het in eens een stuk beter. Morgen maar eens in een Gillette Fat Boy proberen, kijken of dat natuurlijker gaat. Resultaat DFS. De eigen AS en ASB er op. Zo zien dat we deze dag achter de rug krijgen.
Tjebbe Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Nogmaals sterkte, Harrie! Jojobaolie, Stirling Kong, Dusy Kabinett, Timeless OC, Kai (3), Tunney aluin, Eigen Toco Tholin aftershave balsem 1.2 Op de verjaardag van mijn vriendinnetje moet er natuurlijk geschoren met iets met rozen! Prima scheerzeep, prima scheerbeurt...
Hanskoning Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Gefeleciteert Tjebbe en eeh kleine tip ik denk dat ze liever een echte mooie bos rozen overhandigd krijgt
marco Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Sterkte Harrie. Wat je straks gaat doen is niet alleen zwaar en verdrietig, maar ook moedig en eervol.
Jan Zoethout Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 SOTD 20160905 Kwast: custom finest 2-band. Opschuimbakje: Epsilon. Scheercreme: Derby Lavender. Krabber: Merkur 39C. Mesje: Gillette Silver Blue (4). After shave: Via Barberia 5 Aquae (Omega sample). Voor de verandering eens een andere kwast, krabber en after shave. De 39C scheert (voor mij) toch een stuk fijner dan de iKon 102 ... VLS++ resultaat. Fijne dag, iedereen !
DannyVG Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Razorock Plissoft G&F Gentle shaver oc, Titanium handvaatje Personna blauw St James of London Black Pepper & Lime Aluin pinaud lime sec Nivea originals Hm die G&F scheert perfect. In 3 gangen BBS
Hanskoning Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Jammer, jammer heeft de huid er weer helemaal geen zin meer aan en is sinds gistermiddag weer aan het opspelen. De OSP menthol zeep opgeschuimd met de WSP das gaf een mooi verkoelend schuim en zorgde voor het glijdend aspect. De iKon X3 met een vers Feather mesje uitgerust en net zoals het scheve zusje de 102 scheert zij hier absoluut fantastisch mee. Echter gisteren al de bovenlip iets aangeraakt waarop het mesje vandaag dacht laat ik dit nog eens iets aandikken en jawel daardoor van een schaafwondje in een snee die behoorlijk bloedde. Ook de aluin was een minder feestje vandaag dus maar als compensatie één van de heerlijkste frisse geuren op gedaan van Pinaud en wel de Citrus Musk.
onno Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 (edited) Een hap uit je wat? weg = wang Eigenlijk klapte het apparaat op de wang. Van die dagen dat ik maar beter een cartridge systeem kan pakken. Het is overigens toch eens mijn plan om -met de veel betere zeepjes en drie gangen- te kijken wat vijf messen tegelijk doen met de baard en huid. Edited September 5, 2016 by Guest
Snuff Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Jammer, jammer heeft de huid er weer helemaal geen zin meer aan en is sinds gistermiddag weer aan het opspelen. Het is me opgevallen dat je ontzettend veel menthol gebruikt bij het scheren, al eens geprobeerd om een week niet te gebruiken? (ps. heeft niks te maken met mijn afkeer voor menthol maar mogelijks is de combi huid-menthol momenteel niet het meest aan te raden?)
onno Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Zeker zonder voetje?? ja daar ga je rare dingen van doen. Nee, nee ik hoor bij de voetjesclub
mhharsta Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Filarmonica 13 Muleta, Medallon Taurino J&T custom silvertip Proraso rood W. scuttle Pitralon Zedern AS
efsk Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Een hap uit je wat? weg = wang Eigenlijk klapte het apparaat op de wang. Van die dagen dat ik maar beter een cartridge systeem kan pakken. Het is overigens toch eens mijn plan om -met de veel betere zeepjes en drie gangen- te kijken wat vijf messen tegelijk doen met de baard en huid. Mijn KWC heeft het mesje zo scheef en ver uitstekend zitten dat als dat mesje je hapt het zich ook in je gezicht begraaft en dan omklapt. Pijnlijke toestand waar een aluinblokje niet tegen helpt. Ik verwachtte eigenlijk dat dat met ATT niet mogelijk zou zijn.
Hanskoning Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Jammer, jammer heeft de huid er weer helemaal geen zin meer aan en is sinds gistermiddag weer aan het opspelen. Het is me opgevallen dat je ontzettend veel menthol gebruikt bij het scheren, al eens geprobeerd om een week niet te gebruiken? (ps. heeft niks te maken met mijn afkeer voor menthol maar mogelijks is de combi huid-menthol momenteel niet het meest aan te raden?) mijn lieve parelachtige heldere twinkelende heerlijk koelende mentholkristalletjes slecht voor mijn huidje weet je wel wat je zegt Snuff, dit is hetzelfde advies als geen Whisky meer drinken, niet langer meer op dit forum zijn, mevrouw Koning eens iets minder lang tuchtigen, mijn scheermesjes niet meer in de aftershave leggen zodat ze gaan roesten, mijn Wolfjes tegelijkertijd met de Blackbird uitlenen, de kinderen het huis uit zetten, ons chalet te koop zetten, geen Grapefruit menthol zeep inkopen zodra hij ergens te koop is, mijn sabbatical en dus ijzeren discilpine opgeven voor het aankopen van een paar zeepjes, moet ik nu nog meer zeggen Maar zoals mijn moeder altijd zei: luister naar de raad van -in dit geval zeker- oudere mannen, dus Snuff morgen een scheerloze dag daar we de camping verruilen voor het Utregse en dan zal ik het advies eens opvolgen Misschien is bij het opvlammen van de ziekte de huid wel extra gevoelig voor die verfrissende diamantjes
Snuff Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Is ook maar een idee hé Hans, je weet nooit waar je mooie strakke jongerenvelletje niet tegen kan, zoiets kan zomaar omslaan tengevolge van bepaalde omstandigheden en producten. En ja ik weet hoeveel je ervan houdt maar soms moet je een vinger afhakken om een hand te redden Te veel van iets is nooit goed he... En als je nou eens teveel geld zou hebben scheerbroeder? Blackbird met iridium mesje EJ XL synthetische borstel Salter Sublime Citrus Floid aftershave
onno Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Een hap uit je wat? weg = wang Eigenlijk klapte het apparaat op de wang. Van die dagen dat ik maar beter een cartridge systeem kan pakken. Het is overigens toch eens mijn plan om -met de veel betere zeepjes en drie gangen- te kijken wat vijf messen tegelijk doen met de baard en huid. Mijn KWC heeft het mesje zo scheef en ver uitstekend zitten dat als dat mesje je hapt het zich ook in je gezicht begraaft en dan omklapt. Pijnlijke toestand waar een aluinblokje niet tegen helpt. Ik verwachtte eigenlijk dat dat met ATT niet mogelijk zou zijn. Dat geeft vooral aan hoe onhandig deze kantoorklerk is geweest.
Recommended Posts