Jump to content

Trig Silver Edge Stainless Steel Blade

Harkos

Recommended Posts

Van Jan Zoethout een aantal mij onbekende mesjes ontvangen om te proberen. Hierbij zat de Trig_Silver Edge Stainless Steel Blade, een mesje van Pakistan Standards. Het mesje heeft me 7 goede scheerbeurten geleverd. Helemaal geen verkeerd mesje. Geen last van bijters, hoekgevoeligheid, of wat dan ook. Het is een gemiddeld goed mesje, voor mij geen reden om ze in bulk aan te schaffen, maar voor een nette prijs zijn ze zeker de moeite waard. Op internet krijg je voor $15 of £6 excl. verzending 100 mesjes. Dat is netjes

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig.

P_M_Trig.jpg.6bc4f2b19031dbab4c7605b7ea97e1cb.jpg

1- Krabber: Ikon B1

De Trig is een nieuw mesje en van af vandaag ga ik dan ook weer verder met het testen, wat voor mij scheerbare mesjes zijn.

In de B1 is dit mesje best in zijn element en kon ik makkelijk een 3 ronder scheren. Nog even wat bijwerken in de halsstreek en ik had weer een prima scheerbeurt. Geen rare fratsen met het mesje, gewoon strak scheerwerk zonder irritatie of wondjes.

2- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

Het mesje is weer in vorm. Heb hem gebruikt voor een testje, maar dat was een lekkere bezigheid.

De slant 39c stond op het programma, maar daar ik nog geen duidelijk beeld van de Ikon X3 heb, nu wel overigens, heb ik met hetzelfde mesje links 39c en rechts X3 geschoren. 3 rondjes, en een controle ronde. Nou de ik weet nu beter wat ik aan die X3 heb en nog steeds erg te spreken over de 39c. De 39c voelt zo effectief, als hij is en dat is goed. De X3 is zeker zo effectief, alleen voel ik dat minder, omdat de glij- of loopeigenschappen anders voelen. De X3 geeft een gladder glij gevoel en het mesje heeft een kleiner uitstekend randje. Na 3 rondjes half half nog eens een 4e x en dan de X3 links over de 39c kant en andersom. Ja de 39c deed niet aan de X3 kant en de X3 haalde nog een ietsie pietsie van de 39c kant. Conclusie, voor mij gelijkwaardige en effectieve krabbers met een verschillend gevoel. Wil ze beide voorlopig nog niet missen.

3- Krabber: Ikon_X3

De Trig doet het voor de 3e x prima.

In de Ikon X3 een prima samenspel. Wat scheert die X3 zacht en soepel. Vanmorgen op een kort handvat, het geheel iets lichter, niet mis. Loopt glad over het vel. Blijf het scheergevoel wat zacht en ongevoelig vinden, maar hij doet zijn werk prima.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Trig deed het weer prima. Mijn 5 norm gaat hij halen en de kwaliteit van de snit is nog prima in orde. Merk niets bijzonders aan het mesje, ondanks de met de oksels uitgebreide scheerbeurt, scheert het onder elke hoek.

In de Fat Boy op 7 in 3 rondjes, met licht bijwerken onder de kin, glad geschoren. Geen irritatie, sneetjes of wat dan ook.

5- Krabber: Above The Tie_S1

Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald. Morgen ga ik het nog eens proberen, maar het loopt wel op zijn eind met deze Trig. Scheert nog voldoende, maar het wordt wel minder.

In de S1 nog goed glad in 3 rondjes. Geen problemen met hoek, snit of irritatie, maar merkbaar net even minder, of ligt dat aan de directheid van de S1? Morgen weet ik het zeker.

6- Krabber: Apollo_OC

Dacht ik gisteren, dat de Trig vandaag de afmars zou blazen, ben ik verrast door de kwaliteit van vandaag!

In de Apollo OC nog een prima prestatie. Het mesje schuift dus langzaam richting mijn gemiddelde gebruik (op dit moment 7,5). Morgen nog een keer. Ook vandaag niets bijzonders te melden. De combi gedraagt zich als te verwachten van een klassieke OC, effectief, betrouwbaar en vlot scherend.

7- Krabber: Merkur_510 Progress

De Trig heeft me 7 goede scheerbeurten geleverd. Helemaal geen verkeerd mesje. Geen last van bijters, hoekgevoeligheid, of wat dan ook. Het is een gemiddeld goed mesje. In de 510 wat geëxperimenteerd met de stand en merk ik echt wel verschil tussen een kleine en grotere mes opening. Van zacht tot effectief laat het mesje zich goed gebruiken in de 510. Voor mij is het na 7x voldoende, dus gaat hij in de spaarpot, maar desnoods had het nog een keer gekund.

Naar index Harkos