Jump to content

Kopschuimen : zeep vs creme

HiFuMi

Recommended Posts

Na vele jaren alleen DVH op het gezicht met een varkentje geschuimd te hebben , nu een keuze uit vele soorten en geuren. :D

Al proberende bemerk ik dat het opschuimen van creme in een bakje heel gemakkelijk gaat. Met harde zepen wil dat wat minder. Na wat experimenteren lijkt het me dat als ik veel meer zeep laad , het wel beter lukt in een bakje. Maar ja , dan kost het en veel meer zeep en veel meer tijd. Wat ik me nu afvraag :

1. is het zo dat je met harde zepen veel meer gebruikt in een bakje dan op je gezicht ?

2. kun je crèmes ook gemakkelijk en effectief kopschuimen ? Hoe doe je dat dan. Ik heb wel eens direct uit de tube op het gezicht gesmeerd en dan gaan schuimen met de kwast en dat lukte ook wel goed vond ik.

ben benieuwd hoe anderen dat doen

ik doe nu crèmes in het bakje opschuimen en de harde zepen direct op het gezicht , dat geeft meteen een lekker dik en vol schuim en is met een beetje zeep ruim voldoende voor 3 gangen

Schuim zowel zeep als de crème direct met kwast op mijn gezicht op (rare zin maar van het woord kopschuimen krijg ik rillingen)..

Ben dit gaan doen toen een aantal zepen op mijn gezicht verdwenen na het opkloppen in een kom. Ik heb daar nu nooit meer last van, vooral Calani en Mystic Water waren een groot probleem. Gebruik weinig crème maar als ik het gebruik doe ik het in de kwast, een bol van pinda formaat.

Na vele jaren alleen DVH op het gezicht met een varkentje geschuimd te hebben , nu een keuze uit vele soorten en geuren. :D

Al proberende bemerk ik dat het opschuimen van creme in een bakje heel gemakkelijk gaat. Met harde zepen wil dat wat minder. Na wat experimenteren lijkt het me dat als ik veel meer zeep laad , het wel beter lukt in een bakje. Maar ja , dan kost het en veel meer zeep en veel meer tijd. Wat ik me nu afvraag :

1. is het zo dat je met harde zepen veel meer gebruikt in een bakje dan op je gezicht ?

Nee in principe laad je evenveel zeep om aan een bepaalde hoeveelheid schuim te komen, mits je natuurlijk wel een gelijke hoeveelheid water toevoegt natuurlijk

2. kun je crèmes ook gemakkelijk en effectief kopschuimen ? Hoe doe je dat dan. Ik heb wel eens direct uit de tube op het gezicht gesmeerd en dan gaan schuimen met de kwast en dat lukte ook wel goed vond ik.

Je kan wat creme in de kwast doen, ik vind het gemakkelijker om een beetje over het gezicht te verspreiden en dan met de borstel op te gaan schuimen.

ik doe nu crèmes in het bakje opschuimen en de harde zepen direct op het gezicht , dat geeft meteen een lekker dik en vol schuim en is met een beetje zeep ruim voldoende voor 3 gangen

In principe als je het proces van laden en opschuimen goed beheerst maak net niet uit en bepaald alleen je voorkeur welke methode je toepast.

Crèmes doe ik vaak in een kom. Zeep eigenlijk niet, hoewel dat ook geen probleem is. Met kopsoppen gewoon een kwakje in de kwast. Wordt wel wat rommelig in het begin, maar eerst het gezicht insmeren vind ik ook niks.

Helpt ook niet voor het scheerproces, een goede zeep of crème even laten inwerken voldoet compleet om de baardharen voor te bereiden op de scheerbeurt.

Ik gebruik ze meer voor het menthol effect en soms bij het komschuimen vind het dan wel onderdeel van het hele scheerritueel.

Nadeeltje van komsoppen is, dat de voorvreugde van het lekker een sopje kloppen op je gezicht ontbreekt aan het ritueel.

Ik heb je bericht wat gecorrigeerd Harrie :lol:

Uiteindelijk komt de zeep natuurlijk bij beide methodes op je smoelwerk terecht.

Eens met Harrie, btw Harrie, je tekst dat je de verleiding niet kunt weerstaan, dat staat ook al in je handtekening.

Tapatalk he.

Als je die in tapatalk uitzet blijft de forumhandtekening goed overkomen verwacht ik.

Eens met Harrie, btw Harrie, je tekst dat je de verleiding niet kunt weerstaan, dat staat ook al in je handtekening.

Tapatalk he.

Als je die in tapatalk uitzet blijft de forumhandtekening goed overkomen verwacht ik.

Klopt, moet in TT dat er even uitgooien, maar vergeet dat elke keer.

Nu geregeld.