Jump to content

Dollar Shave Club gekocht door Unilever


Barbiere di Figaro

Recommended Posts

€ 1 miljard US$ voor deze recente succesvolle scheer-onderneming. Volgens mij was het al weer aan het afnemen, het enthousiasme, maar Unilever denkt daar anders over.

 

Wat zijn jullie gedachten over de kansen van Dollar Shave Club op de lange termijn? Zouden de enthousiastelingen niet doorstappen naar wat Dollar Shave Club niet aanbiedt en anderen afhaken, omdat ze weer teruggaan naar de cartridges?

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-07-20/why-unilever-really-bought-dollar-shave-club

Link to comment
Share on other sites

anderhalf miljoen subscribers maal iets tussen de 1 en 9 dollar per maand is aan mesjes 18 tot 100 miljoen. Daarbij de zepen, wcpapiers, en andere meuk die ze verkopen met de verwachting groei te realiseren maakt dat het terugverdienbaar lijkt als het bedrijf het lang genoeg uithoudt. Schuif er nog wat unileverproducten onder die baat hebben bij het coole image en je bent er.

Link to comment
Share on other sites

Boldking (blijkbaar Nederlands en sinds 2013 actief) heeft het over 3,2 miljoen gebruikers voor DSC, waarbij ze omrekenen naar een bedrag van $ 312,50 per klant.

 

http://www.sprout.nl/artikel/boldking/boldking-oprichter-overname-dollar-shave-club-fantastische-erkenning

 

Alles draait blijkbaar om het zo veel mogelijk gebruikers krijgen, want dat bepaalt de waarde van de onderneming.

 

Denk dat we toch maar eens serieus moeten kijken naar een of andere abonnementsvorm...

Link to comment
Share on other sites

Boldking (blijkbaar Nederlands en sinds 2013 actief) heeft het over 3,2 miljoen gebruikers voor DSC, waarbij ze omrekenen naar een bedrag van $ 312,50 per klant.

 

http://www.sprout.nl/artikel/boldking/boldking-oprichter-overname-dollar-shave-club-fantastische-erkenning

 

Alles draait blijkbaar om het zo veel mogelijk gebruikers krijgen, want dat bepaalt de waarde van de onderneming.

 

Denk dat we toch maar eens serieus moeten kijken naar een of andere abonnementsvorm...

312 dollar winst per klant x 3,2 miljoen? Dan zouden ze na een jaar ofzo de investering al terugverdient hebben. In dat geval hebben ze een superdeal gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Boldking (blijkbaar Nederlands en sinds 2013 actief) heeft het over 3,2 miljoen gebruikers voor DSC, waarbij ze omrekenen naar een bedrag van $ 312,50 per klant.

 

http://www.sprout.nl/artikel/boldking/boldking-oprichter-overname-dollar-shave-club-fantastische-erkenning

 

Alles draait blijkbaar om het zo veel mogelijk gebruikers krijgen, want dat bepaalt de waarde van de onderneming.

 

Denk dat we toch maar eens serieus moeten kijken naar een of andere abonnementsvorm...

 

Als ze nou ook de kwaliteit toppie is en toppie blijft, dan lijkt het wellicht veel, maar zou het nog weleens goed terecht kunnen komen.

 

(Ik ken ook wat bedrijven die enkel en alleen en met oogkleppen op naar klantenaantallen keken en niet naar aantallen tevreden klanten. Detail)

Link to comment
Share on other sites

Boldking (blijkbaar Nederlands en sinds 2013 actief) heeft het over 3,2 miljoen gebruikers voor DSC, waarbij ze omrekenen naar een bedrag van $ 312,50 per klant.

 

http://www.sprout.nl/artikel/boldking/boldking-oprichter-overname-dollar-shave-club-fantastische-erkenning

 

Alles draait blijkbaar om het zo veel mogelijk gebruikers krijgen, want dat bepaalt de waarde van de onderneming.

 

Denk dat we toch maar eens serieus moeten kijken naar een of andere abonnementsvorm...

312 dollar winst per klant x 3,2 miljoen? Dan zouden ze na een jaar ofzo de investering al terugverdient hebben. In dat geval hebben ze een superdeal gemaakt.

 

Ze bedoelen dat met de deal een bedrag per klant wordt betaald van 312 US$. Inderdaad vergt dat dat je voor elke klant tenminste dat terugverdient om te gaan verdienen aan die investering.

 

Ik denk niet dat dat zo snel gaat hoor.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Soms is het goedkoper om meer te betalen voor een bedrijf dat een volgers heeft dan zelf iets uit de grond te stampen. En hoeveel mensen nu lid zijn is waarschijnlijk een fractie van de markt. Als de marketing van een Unilever er tegenaan gaat en het groots uitrolt over alle Unilever landen (dat is bijna de hele wereld) dan is het opeens een schattig bedrag wat ze betaald hebben. Dus verwacht vrij snel een DSC versie in nederland via unilever.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.