Hanskoning Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 De geur van de TOBS Grapefruit vind ik door zijn frisheid en sterkte ronduit fantastisch. Om het echt echter tot de absolute top in de zomerzepen te laten behoren mis ik de verfrissende werking van menthol in de TOBS. Dus je gaat experimenteren door b.v. Chiseled Cryogen te mengen met de TOBS met als resultaat dat de twee niet matchen, het schuim op het gezicht terstond dood slaat en een nieuwe pot TOBS dus rijp is voor de vuilnisbak. Je gaat op zoek naar andere Grapefruit zeep met menthol dus vervolgens de Mama Bears Grapefruit Ice gekocht. Zit een verfrissende dosis menthol in alleen nu mis ik de geur van Grapefruit die voor MB zepen zeer zwak te noemen is, dus weer geen hoera stemming ten huize Koning. Bij Wim Kamp opgevraagd of de OSP zeep die verfrissende Grapefruit geur heeft en u snapt het antwoord al. Dus mijn vraag is wie kan mij aangeven welke merk zeep deze combinatie van een -zeer- sterke Grapefruit geur combineert met een plezierige dosis mentholkristalletjes?
Loei Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Ik heb dit kunnen vinden: http://www.gingersgarden.com/index.php/online-store/aftershave-splash/luna-naturalaftershave-detail Dit is wel een aftershave, de scheerzeep met grapefruit bevat geen menthol.
Snuff Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Dat krijg je nou als je iets fantastisch probeert te veranderen door er rommel in te gooien?
marco Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Gewoon weer tobs grapefruit kopen en daar tobs Peppermint doorheen roeren. Die kunnen elkaar niet bijten toch??
roland Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Menthol kristallen (die had je volgens mij in huis toch??) oplossen in menthol AS, aanvullen met glycerine en daarmee de TOBS opschuimen...
Hanskoning Posted September 1, 2016 Author Posted September 1, 2016 Ik heb dit kunnen vinden:http://www.gingersgarden.com/index.php/online-store/aftershave-splash/luna-naturalaftershave-detail Dit is wel een aftershave, de scheerzeep met grapefruit bevat geen menthol. Bedankt Loei maar ik ben denkelijk niet geheel duidelijk geweest, de vraag is puur gericht op gebruikerservaring(en) van leden die een dergelijke zeep in gebruik hebben of hadden. De omschrijving van zepen is vaak reden om een zeep aan te kopen om er vervolgens teleurgesteld achter te komen dat vooral de geur ernstig bij die van een TOBS achterblijft.
Hanskoning Posted September 1, 2016 Author Posted September 1, 2016 Gewoon weer tobs grapefruit kopen en daar tobs Peppermint doorheen roeren. Die kunnen elkaar niet bijten toch?? Ik heb ze allebei staan dus dat zal ik op zeker uitproberen, hoewel de Peppermint natuurlijk ook een vrij sterke geur heeft, maar als combi misschien een hele mooie. Menthol kristallen (die had je volgens mij in huis toch??) oplossen in menthol AS, aanvullen met glycerine en daarmee de TOBS opschuimen... Ik heb ooit de "menthol bomb" van the Shaveden gehad en daarmee diverse mentholloze zepen opgeschuimd, alleen het effect vond ik niet noemenswaardig.
onno Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Ik dacht eigenlijk direct aan Meissner Tremonia Pink Grapefruit waar een dosis eucalyptus aan toegevoegd is. Volgens henzelf: "Fruity, tangy, memorable. Grapefruit and eucalyptus smoothed out with fine Cananga oil and finest white porcelain clay."
efsk Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 ik zou zelf niet meteen de hele pot mengen maar er een flinke schep uitnemen en die in verhouding gaan mengen. Als het dan niet werkt ben je niet je hele pot kwijt, en als het wel werkt weet je wat je te doen staat. die pink grapefruit van meissner zou je met de meissner ice mint menthol kunnen mengen. dan heb je twee keer de min of meer gelijke zeep, maar of dat koud genoeg is voor hans waag ik twe betwijfelen.
Harkos Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Maak een verzadigde oplossing van glycerine en menthol kristallen, sterker kan niet. Neem een BEETJE zeep, die je wil aanpassen. Druppel de glycerine er in en prakken. Even laten staan om te vermengen. Dat zou toch het gewenste effect moeten geven? Als je weet hoeveel zeep, hoeveel druppels glycerine aan kan, kan je dat toch extrapoleren? Zo maak ik opgevoerde Proraso voor de warme tijd.
Marcel Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Bevat die TOBS creme van zichzelf niet genoeg olien om fijngemalen menthol in op te laten lossen?
Barbiere di Figaro Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Het lijkt me een mooie combi, zeker voor warme dagen. Bittere grapefruit en dan de mentholtinteling..... Wij spelen nog wel eens met de gedachte om een aantal typische fruit-achtige geuren onder ons eigen merk uit te brengen, dan zou grapefruit er zeker eentje van zijn. Maar, da's niet voor 2016 hoor.
Hanskoning Posted September 1, 2016 Author Posted September 1, 2016 Eric je bent een kerel naar mijn hart, dit is voor mij samen met menthol en Eucalyptus de mooiste variant met menthol en wat zou het dan prachig zijn als de Grapefruit geur heerlijk sterk in de zeep aanwezig blijft bij het opschuimen zeg maar gelijk TOBS. En niet voor 2016 ach met nog 4 maanden te gaan kan ik wel tot januari 2017 wachten
Barbiere di Figaro Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Allerminst zeker Hans! Is niet anders als een gedachte; TFS moet ook nog even meedoen.... Je begint al net als die gasten op B&B, die telkens bij nieuwe producten hun sabbatical tot eind van het jaar aanhalen. Gelukkig behoor jij tot de groep die zich weinig tot niets gelegen laat liggen aan zo'n sabbatical.
Hanskoning Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 In dit geval refereer ik aan jouw opmerking "Maar da's niet voor 2016 hoor" Wel hier kan ik mee leven, maar dat sluit op voorhand een introductie op 1 januari 2017 niet uit. Helaas dus net te laat voor de kerstkado's ( het laatste op verzoek in de nieuwe spelling)
efsk Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 kado's ( het laatste op verzoek in de nieuwe spelling) Hier dien ik even mijn excuus aan te bieden. Blijkens het Genootschap Onze Taal is de officiele spelling daadwerkelijk cadeau, met als meervoud cadeaus. Kado is informeel, cadeaux is gewoon fout. Ik heb jelui hierover dus, bij wijze van uitzondering, verkeerd voorgelicht en deze ene keer Hans onterecht terechtgewezen. Hier kan Hans dan weer een jaar of wat op teren, dat is ergens jammer, maar hem ook wel gegund. (Hier moet ik opeens denken aan de collega die nog steeds gaat glimmen van plezier als hij terugdenkt aan de keer, ergens 2006 of 2007, dat hij met mij aan de telefoon zat en mij "Oeps." hoorde zeggen.)
Hanskoning Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 [en deze ene keer Hans onterecht terechtgewezen Deze ene keer Zoiets noemen wij een gotspe
Marcel Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Sorry voor de interruptie heren, maar heeft iemand nog concrete suggesties voor Hans' oorspronkelijke vraag?
Hanskoning Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Ik ben bang dat er bij de ons bekende merken geen zeep is die aan beide wensen voldoet en dat stemt treurig Heel even dacht ik een tijdje geleden met de volgende zeep van Maggard het gevonden te hebben tot de recensies het meer als een bittere sinaasappel geur omschreven en niet de zuivere Grapefruit geur. http://www.maggardrazors.com/product/maggard-razors-platinum-soap-northern-moss-4oz-jar/ Dus moet ik een nieuwe pot halen en opnieuw gaan experimenteren maar nu wel volgens de methodiek van Harrie voordat ik weer een nieuwe volle pot compleet verknal.
onno Posted September 3, 2016 Posted September 3, 2016 Je kan altijd nog een kleine zeepfabrikant aanschrijven toch. Ik kan me voorstellen dat ops of de man uit Barcelona best bereid is tot een experiment.
Hanskoning Posted September 5, 2016 Author Posted September 5, 2016 OPS heeft een zeep Grapefruit & Menthol alleen volgens Wim heeft deze absoluut niet de heerlijke frisse Grapefruit geur zoals TOBS in zich heeft.
onno Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Toch lijkt het me niet onmogelijk om samen met een kleine zeepfabrikant een nieuwe geur te krijgen / ontwikkelen. Er zijn op dit forum veel betere zeepkenners, maar ik heb de indruk dat er eerst zeep wordt gemaakt en dat er daarna essentieel oliën doorheen worden gemengd. In het laboratorium zullen ze ook met kleine volumes werken. Misschien heeft onze huisleverancier een idee?
Hanskoning Posted September 5, 2016 Author Posted September 5, 2016 De vraag maar eens gesteld aan Rod de eigenaar van Stirling zepen had een tijdje geleden e-mail contact met hem en zijn Glacial zepen zijn geweldig dus wie weet?
Kamp Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 ben ik toch wel benieuwd naar zijn reactie Hans, en inderdaad de OSP is een lekkere zeep maar niet zo fris als TOOBS meer een beetje kruidige ondertoon vindt ik. Maar Bram heeft er ook 1 hij moet dit kunnen beammen.
Marcel Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Ik heb gisteren een klein beetje mentholpoeder, echt heel weinig, laten vallen bovenop op de TOBS Grapefruit crème, waarna ik met m'n kwast aan de slag ging. Baat het niet dan schaadt het niet. Ondanks dat menthol slecht oplost in water, was het effect zeker merkbaar. Een volgende keer maal ik een kristal fijn in de vijzel, kijken wat dat met de creme doet.
Recommended Posts