Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik scheer me al jaren met de Gillette cartridge systemen, maar was de prijzen een beetje zat. Na een zoektocht over het internet met vele resultaten als boldking en andere systemen kwam ik safety razors tegen. Zodoende kwam ik op deze site, B&B en andere.

Vier weken geleden heb ik via marktplaats een Gillette Super Speed en Slim Adjustable gekocht. Op de site stonden positieve reacties over de Gillette Extra Bleue (GBE) mesjes en Monvason. Aangezien ik toch in Frankrijk was gelijk maar 150 mesjes, de scheerzeep, Palmolive, kwast en aluin meegenomen. Ook heb ik een sample pakketje met mesjes via tryablade gekocht.

De eerste paar scheerbeurten vielen me ontzettend tegen veel irritatie in de hals en bloedplekjes op andere plekken.

De kwast begon al na een week uit te vallen en heb deze gelijk weg gegooid. De volgende dag naar de Trekpleister gegaan om een kwast te kopen. Gelijk daar achteraan twee kwasten besteld van Satin the Purest(STP). Door de positieve reacties en de looks van de kwast heb ik de gekocht en bevalt hij er goed.

Ik heb me eerst alleen, maar geschoren met de Super Speed in combinatie met de GBE. Gister voor het eerst geschoren met de Personna Blue, dit beviel uitstekend. Ik daarbij voor het eerst WTG geschoren op mijn hals wat veel comfortabeler was dan XTG op mijn hals. Ik scheerde eerst alleen van boven naar beneden, maar dit bevalt beter. Morgen gaan we weer een poging doen.

De nieuwe kwast bevalt me prima en voelt veel beter dan de Trekpleister kwast. Ik weet niet of dit de Omega kwatrijn is. Het overigens de kwast met het houten handvat van de Trekpleister zelf.

Ik heb er een nieuwe hobby bij gekregen. Alleen zal ik niet zover gaan met verschillende zepen, kwasten, razors, etc zo als andere leden.

Posted

Welkom. Denk niet dat je de eerste bent die niet 'te ver' wil gaan. Dat zei ik namelijk eerst ook haha. Zodra je de goede combi krabber mesje gevonden hebt gaat het steeds soepeler.