Bartmen Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Zoals de titel als aangeeft. Hoeveel jaar zijn de mesje nog goed als ze verpakt zijn? Misschien is die vraag al een gesteld. Zou het graag willen weten als ik bv tegen de 1000 ga bestellen
KugelFanger Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Mits ze goed droog blijven, heel lang (ik denk niet onbeperkt) maar 100 jaar minimaal wel. Je hoef je er in jou leven niet druk om te maken
Hanskoning Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Tja ik heb meer dan 1000 mesjes hier al vele, vele jaren op voorraad liggen opgeslagen in een laatje in de badkamer en tot nu toe nog nooit een verroest of aangeslagen mesje uit de verpakking gehaald en ook de mesjes in de caravan die hier ook in de winter met kou en vocht verblijven zijn nog spic en span. Misschien zorgt het dunne laagje olie ervoor dat ze niet gevoelig zijn voor vocht.
Snuff Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 mesjes van vijftig jaar geleden zijn hier nog altijd prima
Harkos Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Zoals de titel als aangeeft. Hoeveel jaar zijn de mesje nog goed als ze verpakt zijn?Misschien is die vraag al een gesteld. Zou het graag willen weten als ik bv tegen de 1000 ga bestellen Waarom zoveel in 1 x bestellen?? Je hebt nog ongeveer nog 2920 scheerbeurten te gaan schat ik in. 40 jaar, 365 dagen, 5x per mesje = 2920. Dan komt er nooit eens afwisseling. Ik heb 2456 op voorraad en dat is 1206 te veel, als ik 95 wordt. Dan blijft er weinig over, als je ze allemaal van 1 soort hebt. Gelukkig is dat bij mij verdeeld over 83 verschillende merken. Je kan beter op zoek gaan naar een range van mesjes, die zich verschillend gedragen, maar je wel prettig vind. Althans zo zie ik dat
Bartmen Posted August 30, 2016 Author Posted August 30, 2016 @Harkos Wat afwisseling in de mesjes is altijd leuk idd. Soms denk ik wel dan heb ik ze maar vast en hoef ik nooit meer nieuw te kopen. Ik heb eigenlijk vanalles voskhod, astra, shark, supermax. Ben altijd wel gek geweest op voskhod , maar schoor me gisteren weer eens met een supermax dat ging ook prima. Heb zelf niet zo n moeilijke huid en scheer me overal wel goed mee. Dus als ik je rekensom klopt kom ik nog wel wat mesjes tekort als ik me nog 40 jaar nat scheer
Harkos Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 @Harkos Wat afwisseling in de mesjes is altijd leuk idd. Soms denk ik wel dan heb ik ze maar vast en hoef ik nooit meer nieuw te kopen. Ik heb eigenlijk van alles voskhod, astra, shark, supermax. Ben altijd wel gek geweest op voskhod , maar schoor me gisteren weer eens met een supermax dat ging ook prima. Heb zelf niet zo n moeilijke huid en scheer me overal wel goed mee. Dus als ik je rekensom klopt kom ik nog wel wat mesjes tekort als ik me nog 40 jaar nat scheer Heb van een aantal forumleden mesjes gekregen, die erg oud zijn. Zelf mesjes gekocht ooit geproduceerd in de DDR. Dat spul scheert allemaal goed. Zo goed als je van een dergelijk type mesje mag verwachten. Denk dus, dat bewaren van nu geproduceerde mesjes zeker geen probleem is. Als ze maar redelijk droog bewaard worden. Maar ja 1000 van 1 soort? Als je gemiddeld 5x met een mesje doet klopt mijn aanname, als je 92 wordt en tot dan DE doorgaat.
efsk Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Mijn afwisseling zit in de krabbers en de open messen. Dus ik koop Voskhods in bulk, en verder probeer ik soms eens een mesje wat ik krijg van iemand. Daar zitten trouwns soms best goeie bij.
Hanskoning Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Mijn afwisseling zit in de krabbers en de open messen. Dus ik koop Voskhods in bulk, en verder probeer ik soms eens een mesje wat ik krijg van iemand. Daar zitten trouwns soms best goeie bij. Zie je nu wel dat die Gillettes Super Platinum Indian Black met terugwerkende kracht tot je favoriet is gaan behoren
efsk Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Nou, nee, die indian blacks staan nog steeds hoog op de lijst "NOOIT MEER". De Kai daarentegen kan ik me indenken ook eens een paar honderd van in te slaan, en ook een bepaalde Lord en een Rapira stonden me absoluut niet tegen.
Marcel Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Ik heb Schick DE mesjes van een jaar of 40 à 50 oud. En die scheren nog als een malle. Verder heb ik ook wat oudere Gillette en Schick injector mesjes die al flink lang liggen, die doen het eveneens nog bijzonder goed.
Bartmen Posted August 31, 2016 Author Posted August 31, 2016 Mooi dat ik het weet. Kan ik wat extra inslaan en heb weer een reden om wat DE spullen te kopen
Hanskoning Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Mooi dat ik het weet. Kan ik wat extra inslaan en heb weer een reden om wat DE spullen te kopen Dan is het dus wel jammer dat ze zo lang onaangetast blijven want dat geeft dus weinig reden voor voor een extra toekomstige aankoop.
Bartmen Posted August 31, 2016 Author Posted August 31, 2016 Vaak heb ik ook wel dat ik de drie keer norm niet haal. Dus is het ook wel prettig om wat meer in huis te hebben
Recommended Posts