Jump to content

SOTD 29 augustus - 4 september 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De Gem-combinatie had er weer zin in. In drie gangen reduceerde zij de baard tot een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de TFS asb.

Plisson_Fibre,

The Art of Shaving Ocean Kelp,

Ikon_X3,

Trig 3e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Plisson_Fibre en The Art of Shaving Ocean Kelp:

De Oceaan Kelp en de Plisson doen het goed samen. Het laatste restje van de sample opgemaakt. Deze technisch goede zachte zeep zal niet een van mijn favorieten worden. De geur blijft niet in de schuim zitten. Zo te ruiken is de zeep wel aardig, maar niet mijn richting. Ik heb meer met bloemen en sterke geuren.

Mesje en krabber:

De Trig voor de 3e x gebruikt. De Trig doet het voor de 3e x prima. In de Ikon X3 een prima samenspel. Wat scheert die X3 zacht en soepel. Vanmorgen op een kort handvat, het geheel iets lichter, niet mis. Loopt glad over het vel. Blijf het scheergevoel wat zacht en ongevoelig vinden, maar hij doet zijn werk prima. Resultaat BBS.

Zo de eigen Bay Rum AS en ASB er op.

Straks op de brommer naar het westen voor laatste gesprek met de huisarts van mijn vader.

Sterkte vandaag Harrie.

Fatip Grande

Shark super stainless (3)

Vintage Omega varken

Omega Crema da Barba

Madre Labs witch hazel

La Toja ASL

Mijn vakantie is nu voorbij. Heerlijke scheerbeurt en een goede start voor de nieuwe werkweek.

Het weer bepaalde vanmorgen de keuze van de zeep die gelet op de koelte geen verfrissende kristalletjes in zich hoefde te hebben. Ik heb vorige week drie fantastisch ruikende TFS samples van Harkos mogen ontvangen, echter de nieuwsgierigheid naar een voor mij geheel onbekende zeep en wel de MDC kon ik niet weerstaan.

En ik zeg niet nieuws als ik beweer dit een top kwaliteit zeep is met een mooie aardse Lavendel geur die in het schuim iets sterker voor mij had mogen zijn. Maar de scheereigenschappen zijn werkelijk waar uitmuntend en de huidverzorging is ook dik in orde.

Met de Simpson Tulip SB op het gezicht opgeschuimd om de zeep kwaliteit niet te mengen met een pre-shave verkreeg ik een mooie glijbaan.

Het Wolfje met haar grote mondje en het Rapira Platinum Lux 3x mesje deed haar werk weer naar tevredenheid. De huid is zeker herstellende en alleen nog de plekken op de wangen vraagt scheerattentie.

De aluin liet zich bijna niet meer voelen en nu het wat frisser is de gelegenheid om de ietwat zwaardere geur van de Irisch Moos ruim over het gezicht uit te laten vloeien.

IMG_0797.thumb.JPG.60957e1628fc5d7de8c888afa0f0ff11.JPG

SOTD 20160829

Kwast: custom silvertip

Opschuimbakje: Epsilon

Scheercreme: Arko Men Ice Mint (is nu op)

Krabber: SSSeygus black met lange greep

Mesje: 7 O'Clock Super Platinum (5)

Aftershave: Arco Men Ice Mint

De komende dagen weer een SOTD met plaatje - en weer de iKon 102 proberen ... :mrgreen:

Lekker op vakantie nu ...

Een heel fijne maandag, iedereen ! ;)

Kokosolie,

Chinese syntheet,

De Vergulde Hand Extra Fris,

Gillette Rocket HD,

Rapira Platinum Lux (4),

Tunney aluin,

Pitralon Polar.

Wederom een heerlijk makkelijke campingscheerbeurt!

(ja, de vakantie heeft waarlijk toegeslagen; nog maar een keer, nu in de goede week)

Tuckmar 6/8"

Razorock Plissoft

Hasslinger Schafmilch

Nivea ASB

De Tuckmar lijkt iets beter te scheren na 10x over de CrOx te zijn geweest.

De Hasslinger zeep is erg lekker , het mes glijdt er goed over een hij geeft een mooi schuim

lekker geschoren

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Rose of Bulgaria

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Biodermal aftershave gel

Drie gangen en een prima VLS resultaat. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf iets prik. Afgemaakt met de aftershave gel.