efsk Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Gebruik je na het scheren nog wel een fijne aftershave of geeft dat geur conflicten met het geurende mesje.
Simson Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Nee want de Turkse winkel voorziet in "Tabac" eau de Cologne. Ben jij al geweest Rolf?
Hanskoning Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Gisteren en vandaag weer geschoren met het be - alcohol-de mesje, still going strong na 6 scheerbeurten. Normaal was ik er al mee opgehouden. Financieel kan het er uit met Turkse eau de cologne. Het is na deze post gestopt heeft het niets geholpen?
Kingjack Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Stel dat ik mij, 10 min na het laatste glas whisky, scheer met een DE. Zou dan de alcohol walm vervolgens het roesten van het mesje en de krabber ook tegengaan?
Snuff Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Stel dat ik mij, 10 min na het laatste glas whisky, scheer met een DE. Zou dan de alcohol walm vervolgens het roesten van het mesje en de krabber ook tegengaan? Als je zoveel drinkt wel ja Het zal wel van de soort mesjes afhangen maar zelfs na 10 beurten is er nog nooit een mesje geroest hier en ik drink geen whisky (meer).
Kingjack Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Stel dat ik mij, 10 min na het laatste glas whisky, scheer met een DE. Zou dan de alcohol walm vervolgens het roesten van het mesje en de krabber ook tegengaan? Als je zoveel drinkt wel ja Het zal wel van de soort mesjes afhangen maar zelfs na 10 beurten is er nog nooit een mesje geroest hier en ik drink geen whisky (meer). Ohw gelukkig, Ik begon wat zorgen te krijgen dat mijn mesjes een beurtje minder mee zouden gaan . Maar serieus, ik heb zelden gezien dat een mesje roest ging vertonen. Als je de zaken goed schoon en droog maakt is er mijn inziens weinig aan de hand. De levensduur van mesjes is bij mij niet consistent, soms gaan ze gewoon een paar keer meer of minder mee, dus vind ik het zeer lastig om te beoordelen of de externe omstandigheden in de badkamer de scheerkwaliteiten van het mesje beïnvloeden. Vanwege het regelmatig afwisselen tussen krabbers en open messen kan een mesje soms wel even liggen voordat ik het weer gebruik en daar heb ik geen negatieve ervaringen mee. Een goed mesje scheert glad en comfortabel een slecht mesje doet dit niet.
Hanskoning Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Helemaal mee eens Kingjack hoewel ik bijna geen recht van spreken heb omdat ik na drie beurten gewoonlijk mijn mesjes vervang. Maar het idee om met alcohol de levensduur van mesjes te kunnen verlengen vond ik tamelijk absurd, als was het alleen maar omdat het doodgewoon zonde van de gebruikte alcohol is. Dat brengt me terug op de één na laatste post van je want ik neem aan dat je dus hier een single malt Whisky in je proef betrokken had en nu zou ik toch wel graag willen weten of je met een blended Whisky eenzelfde resultaat bereikt
Harkos Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Het komt bij mij wel voor, dat ik na gebruik van alcohol een mesje minder vind scheren.... Echter de volgende dag kan het mesje zonder alcoholgebruik weer beter scheren. Nu zit ik met de grote onzekerheid, ligt het aan de alcohol, ligt het aan het mesje, of.....
Hanskoning Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Interessante these Harrie, dit opent weer een nieuwe set vergelijkingen die we dienen te onderzoeken, want waar Jaco dus van de Whisky is wil jij -naast de Whisky- toch ook nog wel eens aan een exquise wijntje nippen en bemerk je dan verschil in het gedrag van het mesje, oftewel is de samenstelling waarin zich de alcohol bevindt ook van invloed op de wel of niet aanwezige corrosie vorming
Harkos Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Interessante these Harrie, dit opent weer een nieuwe set vergelijkingen die we dienen te onderzoeken, want waar Jaco dus van de Whisky is wil jij -naast de Whisky- toch ook nog wel eens aan een exquise wijntje nippen en bemerk je dan verschil in het gedrag van het mesje, oftewel is de samenstelling waarin zich de alcohol bevindt ook van invloed op de wel of niet aanwezige corrosie vorming Sterker nog na voldoende nippen 's avonds, merk ik 's ochtends verschil bij hetzelfde mesje tussen rood en wit...
Simson Posted September 30, 2016 Author Posted September 30, 2016 Er was eens een arts die gevraagd werd om voor een groep alcoholisten te spreken om hen op de gevaren van alcohol te wijzen, in de hoop dat ze zouden stoppen met drinken. Terwijl hij zich aan het voorbereiden was op zijn speach, bedacht hij een demonstratie, waardoor men echt zou stoppen met de drank. Hij besprak de demonstratie met een aantal collega’s, die erg enthousiast waren. Dat ze daar nog nooit eerder aan hadden gedacht. Wat een idee! Op de bewuste avond stond de arts voor een volle zaal met mensen. 'Dames en heren,' begon hij, 'ik wil u iets laten zien. Voor mij ziet u twee glazen staan; in dit ene glas zit water....' Hij pakte uit zijn zak een blikken sigarendoosje, deed het open en haalde er een grote regenworm uit. Deze liet hij in het glas met water vallen. Doodse stilte in de zaal. De worm zwom wat rond en kroop over de rand. De arts pakte de worm op en zei: '... En in dit andere glas zit alcohol, dames en heren.' Hij liet de worm in het glas vallen en onmiddellijk begon het beestje te kronkelen. Van boven en van onderen spoot er van alles uit. Ineens bewoog de worm niet meer en bleef dood in het glas hangen. Een gespannen stilte in de zaal. 'Wel, dames en heren, wat leren wij hiervan?' vroeg de arts triomfantelijk. Iemand achterin de zaal zei meteen: 'Als je maar genoeg alcohol drinkt krijg je nooit last van wormen.' Dit verhaaltje plukte ik van Internet, maar het toont grote gelijkenis met de opening van het boek "niet morgen maar nu" van Wayne W. Dyer.
Recommended Posts