Jump to content

SOTD 22 augustus - 28 augustus 2016

cutthroat

Recommended Posts

- Gem Damaskeene

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

In drie soepele gangen weer zo glad als een aal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Victoria Super Daxer

TOBS Eton College

Mühle R41 Twist

Rapira Swedish Supersteel (6x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

De begroeiing van een week gesnoeid en dat deed het mesje redelijk goed. Wel wat trekkerig en de AS gaf behoorlijk wat prik, maar dat was wel te verwachten. Toch eens kijken hoe ver dit mesje komt in het gewone schema.

Plisson_Fibre,

Queen Charlotte Soaps_Vostok,

Blackbird,

Voskhod 3e x,

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

Nivea Men_Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Plisson_Fibre en Queen Charlotte Soaps_Vostok:

De Plisson, mijn minst favoriete fibre, doet het prima met de Vostok. Mooi schuim vol. Vochtig mooi vet schuim. Daar kan dat kwastje dus goed mee uit de voeten. Ook makkelijk opbrengen en mooi egaal afstrijken. En koud natuurlijk, maar wel geurige kou.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 3e x gebruikt. Het mesje had in de BB absoluut geen verrassingen. Gewoon tadeloss scheren. Eigenlijk is de BB helemaal niet kieskeurig met mesjes. Gewoon elke keer weer betrouwbaar gedrag, op basis van het gebruikte mesje. Mesje slecht, slechter resultaat, goed mesje goed resultaat. Heb wel wat weemoed, dat de vogel vandaag vliegt met de wolfjes. Maar ja misschien wat te wensen over?? Resultaat BBS.

Eerst even mijn verjaardag afwachten, want dat cadeautje, de ATT SE1 staat ook al in de kast, daarna de onderhandelingen met mijn wederhelft maar weer even openen.

OK, afgewerkt met de Osage Rub en standaard Nivea, weer helemaal klaar voor deze dag, die wel sterk in het kader van scheergerelateerde onderwerpen zal staan, vanwege bezoek van de wolvenfluisteraar.

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Semogue Lavendel met een drupje glycerine,

Timeless OC,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Met de glycerine was er een beter glijdend schuim te kloppen.

Heerlijk glad weer!

Is het slim om je te scheren als de huid zich ernstig recalcitrant gedraagt?? Het antwoord is een volmondig nee en dan toch zo ontzettend eikelig zijn om het te doen, ja dan is de afstraffing daar met onnoemlijk veel irritatie en rode plekken :(

Aan de gebruikte goederen lag het niet ik bedoel de Haslinger Coconut gaf een mooi schuim na met de Simpson Tulip SB op het gezicht opgeschuimd te zijn.

De R41 met een vers Captain Red mesje extra voorzichtig laten glijden en deed zijn werk naar behoren.

De aluin brandde vervolgens als een kampvuur, welke op zijn hoogtepunt is, bij een gezellige scouting bijeenkomst en het gebeurt niet vaak maar na de Speick stond de Nivea balm reeds gereed.

Nu op weg naar Harrie om op het platteland de roedel weer op te halen, hoop wel dat hij ze met deze regen op stal heeft staan en na gisteren een welkome afleiding

.IMG_0784.thumb.JPG.80f5eb1d082c967325623b8f396abc33.JPG

Timeless OC

Met een verse Feather en het Stork greepje is dit een weergaloze combinatie.

Ik heb je wel door hoor! Hoe kun je hem dat nu aandoen? :lol:

Is het slim om je te scheren als de huid zich ernstig recalcitrant gedraagt?? Het antwoord is een volmondig nee en dan toch zo ontzettend eikelig zijn om het te doen, ja dan is de afstraffing daar met onnoemlijk veel irritatie en rode plekken :(

Voor Hans op het forum was ..... alles picco bello en nu ..... het lijkt wel een vodoo vloek waarbij alles heen en weer gaat tussen ons. Hij heeft wat ik ook en omgekeerd.

Enkele weken terug was er vermoeden dat ik huidkanker had, gelukkig na bioptie en dergelijke bleek van niet maar toch een huidconditie waarvoor ik in behandeling ben met medicijnen en zalfjes.

Vandaar Hans zijn opmerking heb je onlangs nog wel SOTD's gezien van snuff de laatste tijd :lol:

Waar ik normaal tweemaal daags scheer moet ik nu tevreden zijn met af en toe want een en ander heeft erg invloed op mijn huid.

Minste last heb ik nog met volgende opzet:

Wolfman SB met Iridium mesje

Plisson synthetisch borsteltje

Baume scheercreme

Baume aftershave balm

EJ DE89 Knurled

KAI

Razorock Plissoft

DVH Extra Fris

DVH Aluin

Blue Stratos

Kwast en zeep:

Een standaard zeepje, maar met de lekkere natte Plissoft toch een bult schuim!

Mooi nat en glad schuim, ik had er ook met het open mes overheen gekunt.

Nu nog een keer proberen met een kletsnat varkenskwastje, ik ben benieuwd. Teveel water gebruiken lijkt haast niet mogelijk. Fijne combinatie dus.

Krabber en mesje:

Ik heb Harrie al mijn KAI mesjes gedaan tijdens zijn bezoek, behalve eentje die ik uit de verpakking had gehaald en in mijn krabber deed.

Zojuist nog maar even gebruikt, maar dit is een verassend fijne combinatie.

2 gangen over het gezicht en 3 op de hals, en die laatste is echt BBS, niks meer te bekennen.

Ik heb het idee dat de KAI mesjes wat breder zijn waardoor ze elke krabber wat agressiever maken, iets wat de DE89 makkelijk kan hebben.

De aluin nog even gebruikt ter referentie, een paar kleine beetjes maar verder niks.

De Blue Stratos liet zich niet voelen, gelukkig wel ruiken. 8-)

De KAI mesjes i.c.m. een milde krabber zou ik meer mensen aanraden, ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

DFS!

Ron: dat minder kunnen scheren is dan wel minder fijn, maar ik beschouw het geheel toch wel als goed nieuws eigenlijk.

+1

Voor Hans op het forum was ..... alles picco bello en nu ..... het lijkt wel een vodoo vloek waarbij alles heen en weer gaat tussen ons. Hij heeft wat ik ook en omgekeerd.

En toch blijven we door dik en dun vrienden Ron dat is toch heel wat waard en als ik dan je mail van vandaag lees dat je met mij niet alleen de sores wil delen maar ook de helft van de loterij als je die wint wel dan kan deze toch al zo mooie dag helemaal niet meer stuk.

A propos even een reminder: vergeet je deze maand geen loten te kopen en even een kleine tipje, hoe meer loten je koopt hoe meer kans op de hoofdprijs dus laat je gaan als ...................... :lol:

Mijn geloof verbied me te gokken, ik schreef mocht één van ons de lotto winnen dan delen we die toch, je leest selectief mijn beste :mrgreen:

Al klaarstaan voor morgenvroeg:

ATT bronze M1 met iridium mesje

Baume crème en balm

Plisson borsteltje

Ik heb Harrie al mijn KAI mesjes gedaan tijdens zijn bezoek, behalve eentje die ik uit de verpakking had gehaald en in mijn krabber deed.

Zojuist nog maar even gebruikt, maar dit is een verassend fijne combinatie.

2 gangen over het gezicht en 3 op de hals, en die laatste is echt BBS, niks meer te bekennen.

Zei nog zo van: weet je het zeker, want ik vind het fijne mesjes. Denk trouwens niet, dat ze breder zijn. Heb ik tenminste nog nooit wat van gemerkt in diverse krabbers.

Dat is goed nieuws Ron! En inderdaad: liever wat minder scheren dan heel niet meer.

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

Probleemloze scheerbeurt en in drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van de aluin, de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de aftershave gel.