Wimmie Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Natuurlijk heb je je ook geschoren met een elektrisch scheerapparaat maar met een mesje en zeep vind je een schoner gevoel geven. Je laat je leiden door reclames en de massa en koopt Gillette cartridges en een bijpassende spuitbus zeep. Iets voelt niet goed, het is ‘het’ gewoon niet en je gaat je inlezen op internet over alternatieven. Het ‘echte’ natscheren. Link na link kom je op een Nederlands forum “Shaving society”. Waar je vele uren doorheen bladert en besluit te registreren. En je post dezelfde ‘beginners’ vragen die al vele malen voor jou zijn gesteld. Om ook net als de vele voor en na jou met een humoristische ondertoon antwoorden te krijgen en goed advies. Een Edwin Jagger 89, Derby mesje, Simpele kwast en Proraso zeep, prima om de techniek eigen mee te maken, voorlopig mee vooruit te kunnen en je glad te scheren. Je leest de ervaringen van forum leden aangaande zepen, kwasten, safety razors, mesjes enz. enz. Er kriebelt weer iets, ik ben toe aan een volgende stap, dat wil ik ook ervaren, uit proberen, hebben! Je post je besluit, ik denk dat ik een ….. ga aanschaffen. En dan krijg je advies, van een ‘wild’ vreemde aangeboden om een krabber een tijdje uit te proberen. Kosten-en belangeloos! Opgestuurd en wel. Daarmee behoed voor een ‘verkeerde’ aankoop, schaf je wel overwogen een juiste krabber aan. Zo ook met zeep samples, mesjes enz. Om aan alles plezier te kunnen beleven. Ongewild wordt er lief en leed gedeeld, het verlies van een dierbare, aankoop van een woning, de aanschaf van en nieuwe auto (om maar niet die kapotte koplamp te hoeven maken), een verslag van de vakantie, die je iedere avond weer naar het blog laat gaan nieuwsgierig welke stadje is aangedaan, of wat er is gegeten. Wetend dat morgen de uitslag bekend is van een medisch onderzoek, en hiervoor misschien een beetje zenuwachtig zijn als aangaande het een familielid betreft en middels een PB even nog een hart onder de riem te willen steken. Het proberen niet te vergeten van verjaardagen, bruiloften, te feliciteren bij mooie momenten als wederom vader worden enz. Ondanks dat dit alle aangaande “vreemde” is ervaar ik dit alles als warm en fijn. Een verstandhouding zijnde zoals ik die privé maar met een zeer geselecteerd aantal mensen heb. Het is een utopie en zou getuigen van arrogantie te denken dat ik, na pas 2 jaar ‘nat scheren’ en lid van het forum, andere advies kan geven. Want ondanks dat het gevoel van ‘razor burn’ niet meer herinnert kan worden, de keren dat aluin (uiteraard) zonder voetje in mijn SOTD voorbij zijn gekomen op drie vingers te tellen zijn staat mijn kennis in schril contrast met de know how van een Scheve Professor Richard, aangaande slants ed. Mentol (en ondertussen alle andere variaties) zepenKoning, Hans, Buitenlandse forum en Shavingsites expert Snuf en niet te vergeten DE mesjes goeroe Harrie om er maar een paar te noemen. Blij was ik dan ook dat ik ‘mijn’ bijdrage aan het forum kon leveren door een inkoop te organiseren voor eerst de scuttles en daarna de scheerbowls. En ondanks dat bestellen, verpakken en het verzenden van bovengenoemde soms meer werk was dan voorzien alsook dat het organiseren en afhandelen van de inkopen een aantal ervaringen en daarmee anekdotes heeft opgeleverd welke zeker niet verwacht, vond ik het leuk om te doen en zou het wanneer nodig direct weer doen. Met betrekking tot de verpakking/verzending; is het wellicht niet ondenkbaar en enigszins tot de mogelijkheid behorend dat er mensen zouden kunnen zijn die e.a. als zijnde ‘over the top’ hebben ervaren. Ik heb mijn taak serieus genomen en ze zijn toch allemaal goed aangekomen OF NIET SOMS?? Dus……… Net terug van nog even een weekje Duitsland om de vakantie af te sluiten blijkt dat volgens planning de postbode aan de deur is geweest en er enkele pakjes gereed liggen om opgehaald te worden. Enkele zakelijk, enkele privé. Dan wanneer op het postkantoor ook een pakje wordt aangeboden van Shaving Station afkomstig uit Groot-Brittannië is de nieuwsgierigheid gewekt. Wanneer bij thuiskomst blijkt dat deze verpakt een Razorock Plissoft (22mm Synthetic) scheerkwast en Le Pere Lucien (200g Cologne Fougere) scheerzeep ben ik meer dan aangenaam verrast. Maar echt aangedaan ben ik wanneer ik lees; “Wim, Hartelijk dank voor het regelen en verzorgen van de vele scuttle’s en scheerkommen. Hierbij een blijk van onze dank. De scuttle en scheerkomgebruikers van Shavingsociety.” Had ik dit verwacht, NEE. Heb ik het hierom gedaan, NOOIT. Ga ik schrijven, ‘dit hadden jullie niet moeten doen’? Ik ben toch niet gek, moet ik ze dadelijk terug geven!!!! Mannen wat kan ik deze geste waarderen, als ook hetgeen wij hebben op het forum, onbetaalbaar en slechts uit te drukken in de woorden; Top jongens, dank jullie wel. Hgr, Wim http://i.imgur.com/k07ie0I.jpg[/img
fireshrimp Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Kijk en dat is nu ook het forum.. Veel plezier ermee en het is je gegund. Helemaal mee eens Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
efsk Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Ha!llo! Wim! Je hoeft nu ook niet meteen je afwezigheid van de afgelopen weken in éen post in te halen hoor! Man wat een lap tekst! Veel plezier ermee Wim, hopelijk bevallen ze je zo goed als de kommen en de scuttles ons.
Hanskoning Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Kunnen we dus elkaar bedanken top man veel plezier ermee
Harkos Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Veel plezier er mee, er gaat al zoveel vanzelf en wordt vanzelf gevonden in de huidige tijd
Kogel Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Hee Wim, veel plezier ermee en laat ons weten of het lekker kwast. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hanskoning Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Zo het bedanken voor " die Blumen uis Holland" is voorbij en dan blijft de vraag volgende vraag over: Wie is er dan zo scheitlollig of beter gesteld wie heeft er op dit forum zo'n grote hekel aan jou dat hij en hier het citaat: Om ook net als de vele voor en na jou met een humoristische ondertoon antwoorden te krijgen en goed advies. Een Edwin Jagger 89, Derby mesje, jou dit mesje geadviseerd heeft En daarnaast, en gelukkig schreef je hetzelf al, is het waar dat je na na slechts 2 jaar scheren nog niet tot een echte expert gerekend kan worden daar is je uitrusting dan ook naar, want u bedient zich bijvoorbeeld nog van een amateuristisch blokske aluin zonder voet, hiermee bent u in de ogen van menig professionele scheerder niet meer dan de beginnende krabber, die meer ligt te dweilen dan te schaatsen, op glad ijs
efsk Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Ach Hansje toch ... Hebben we eens een scheerder die zich niet als de gemiddelde 9-jarige door iedere zinloze hype mee laat slepen en dan ga je het afkraken ...
Snowmiss Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Als niet scuttle of scheerkom gebruiker gun ik je dit toch van harte en dank voor de mooie verwoording Wim. En aan sommigen die reageerden; dankjewel voor de lach op mijn net geschoren smoel
Wimmie Posted August 20, 2016 Author Posted August 20, 2016 En daarnaast, en gelukkig schreef je hetzelf al, is het waar dat je na na slechts 2 jaar scheren nog niet tot een echte expert gerekend kan worden daar is je uitrusting dan ook naar, want u bedient zich bijvoorbeeld nog van een amateuristisch blokske aluin zonder voet, hiermee bent u in de ogen van menig professionele scheerder niet meer dan de beginnende krabber, die meer ligt te dweilen dan te schaatsen, op glad ijs Hans, ik mij terdege bewust van mijn plek op de hierarchise scheerladder en zal mij daarna passend opstellen en gedragen. nb. Ik heb de beheerder van Algemeen scheren, onze aller Lampuhkap een mail gestuurd met het verzoek voor aanpassing van jouw profiel. Waarschijnlijk een fout bij de provider met de instelling o.i.d geeft hij aan. Lid geworden: 16 Sep 2015, 10:59 kan namelijk niet goed zijn jij hebt altijd gezegd dat je rond 09.00 had geregistreerd!
Recommended Posts