Jump to content

De grote geuren van de afgelopen tijd.

Simson

Recommended Posts

Heren, dames,

Welke geuren slaan nog echt een deuk in een pak boter? Welke bleven er over na de waan van alle dag? Voor de heren kom ik er tot 4, in chronologische volgorde :

1. Old Spice . Dit deed mijn opa nog op, bij wijze van spreken. Nog steeds een topgeur.

2. Tabak Original. Hiermee verleidde mijn vader mijn moeder. Mijn favoriet, nog steeds.

3. Brut original. Dit was de geur eind jaren 70, toen mijn neef K. ging stappen. "De hele straat rook naar Brut" vertelde hij over zijn stap avonturen.

4. Blue stratos. Jaren 80 geur. Onze winkelbediende rook ernaar.

En daarna raakte ik het spoor bijster qua herengeuren. Maar jullie mogen het zeggen. Welke herengeur hoorde biij een bepaald tijdperk, en is het nog verkrijgbaar?

Ik weet wel eind jaren 80 rook iedere studente in Groningen naar Loulou..

Wat zijn de grote geuren, en bij welke tijd horen ze?

Ik gebruikte eind jaren 70 begin jaren 80 wat ik nog weet: Fresh-up, Old Spice, Amando. Eind jaren 80 gebruikte ik veel van Gils in de zwarte geribbelde verpakking.

Een vriend van me werkte toen op het lab bij Sanders parfum fabrikant.

Ook Yves san Laurent gebruikte ik toen veel.

Weet niet meer welke. En midden jaren 80 ook veel Musk geuren.

En al die jaren ook de Vergulde Hand zeep gebruikt.

Drakkar Noir, eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Ik heb me ooit laten verleiden om hiervan een flesje te kopen. Veel te veel geld gezien mijn studentikoze inkomsten destijds.

Ik vond er uiteindelijk geen bal aan :D

Harley Davidson aftershave in mijn jonge jaren. Ook Amando en zelfs Axe.

Soms de wat betere edt's zoals Cartier, Hugo Boss, JP Gaultier etc.

Oh ja, ook nog een heerlijke geur van Tom Tailor. Wordt nu niet meer gemaakt.

Tegenwoordig veel (klassieke) aftershaves en zo nu en dan een flesje van de betere edt.

(Bvlgari, Viktor&Rolf, Armani etc)

• 1 month later...

Ik wist niet dat er nog een DALI was, Salvador claimde altijd dat hij "unique" was. (Dali is unique, unique is Dali) Heel toffe geur, niet van die zoete zooi, ook buitengewoon getalenteerde kunstenaar, maar zo gek als een deur.

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Mijn favoriete geur was Russisch Leder. De originele geur is niet meer te krijgen. Het was een witte glazen glazen fles met een bruin etiket. De fabrikant was Farina Gegenuber (als ik het goed heb). Nu gebruik ik Aqua Velva, Pitralon, Musgo Real en Eau Savage.

Van de nieuwe geuren vind ik Chanel Bleu en Valentino niet te versmaden. Er zijn nog een aantal geuren, o.a. Alt Innsbruck die ik wil hebben. Ik kan echter nog een paar maanden verder met mijn voorraad.

• 1 month later...
Mijn favoriete geur was Russisch Leder. De originele geur is niet meer te krijgen. Het was een witte glazen glazen fles met een bruin etiket.

Kruidvat verkoopt van hun eigen lijn "White Leather" eau de toilette. Die zou je eens kunnen proberen.