Simson Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Heren, dames, Welke geuren slaan nog echt een deuk in een pak boter? Welke bleven er over na de waan van alle dag? Voor de heren kom ik er tot 4, in chronologische volgorde : 1. Old Spice . Dit deed mijn opa nog op, bij wijze van spreken. Nog steeds een topgeur. 2. Tabak Original. Hiermee verleidde mijn vader mijn moeder. Mijn favoriet, nog steeds. 3. Brut original. Dit was de geur eind jaren 70, toen mijn neef K. ging stappen. "De hele straat rook naar Brut" vertelde hij over zijn stap avonturen. 4. Blue stratos. Jaren 80 geur. Onze winkelbediende rook ernaar. En daarna raakte ik het spoor bijster qua herengeuren. Maar jullie mogen het zeggen. Welke herengeur hoorde biij een bepaald tijdperk, en is het nog verkrijgbaar? Ik weet wel eind jaren 80 rook iedere studente in Groningen naar Loulou.. Wat zijn de grote geuren, en bij welke tijd horen ze?
peto Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Ik gebruikte eind jaren 70 begin jaren 80 wat ik nog weet: Fresh-up, Old Spice, Amando. Eind jaren 80 gebruikte ik veel van Gils in de zwarte geribbelde verpakking. Een vriend van me werkte toen op het lab bij Sanders parfum fabrikant. Ook Yves san Laurent gebruikte ik toen veel. Weet niet meer welke. En midden jaren 80 ook veel Musk geuren. En al die jaren ook de Vergulde Hand zeep gebruikt.
Simson Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Amando was een Nederlands product in Latino verpakking. Ik zie geen enkele buitenlandse link op internet.
Marcel Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Drakkar Noir, eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Ik heb me ooit laten verleiden om hiervan een flesje te kopen. Veel te veel geld gezien mijn studentikoze inkomsten destijds. Ik vond er uiteindelijk geen bal aan
Simson Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Ik nu nog niet...laat het mijn vriendin niet horen, zij kocht het op Schiphol.
marco Posted August 16, 2016 Posted August 16, 2016 Harley Davidson aftershave in mijn jonge jaren. Ook Amando en zelfs Axe. Soms de wat betere edt's zoals Cartier, Hugo Boss, JP Gaultier etc. Oh ja, ook nog een heerlijke geur van Tom Tailor. Wordt nu niet meer gemaakt. Tegenwoordig veel (klassieke) aftershaves en zo nu en dan een flesje van de betere edt. (Bvlgari, Viktor&Rolf, Armani etc)
efsk Posted August 16, 2016 Posted August 16, 2016 De afgelopen tijd, dan denk ik aan de laatste paar jaar. Blijkbaar zie ik dat fout want de jaren 80 (en nog ouder) zijn zwaar oververtegenwoordigd tot nu.
Johan Posted August 17, 2016 Posted August 17, 2016 Kouros en Van Gils waren erg populair in de jaren '80. Armando ook (in zo'n zwart flesje). AXE kwam pas ergens in de jaren negentig volgens mij.
greyzer Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Paco Rabanne pour Homme is ook een tijdloze klassieker uit de jaren 70.
LookOut Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 De enige in mijn collectie die tot de klassiekers behoort (blijkbaar zijn jaren 80 geuren mijn ding niet echt), is Cool Water.
Loei Posted August 20, 2016 Posted August 20, 2016 Ik lees dat Cool Water toendertijd wel wat sterker rook, die tijd heb ik helaas niet mee mogen maken.
MeneerKrab Posted October 9, 2016 Posted October 9, 2016 Armando heb ik gebruikt in de jaren 90 toen ik net begon met scheren. Met ene opa gebruikte freshup en de andere old Spice. Dat spul bestaat dus nog steeds want het lag bij ons bij de drogist zag ik gister.
merwtje Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 In de jaren '90 vaak Cacharel pour Homme gebruikt.
Loei Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Ik wist niet dat Danish Audiophile Loudpseaker Industries een geurtje had.
Wolf Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Ik wist niet dat er nog een DALI was, Salvador claimde altijd dat hij "unique" was. (Dali is unique, unique is Dali) Heel toffe geur, niet van die zoete zooi, ook buitengewoon getalenteerde kunstenaar, maar zo gek als een deur.
Loei Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Haha oke, interessant. Ook geschikt voor een 26 jarige? Bij DALI moet ik altijd meteen aan luidsprekers denken.
Thorical Posted November 15, 2016 Posted November 15, 2016 Mijn jaren 80 geurtjes eau sauvage van Dior en Brut. De eerste vind ik nog steeds een topgeur maar als ik Brut ruik dan draait mijn maag zich bijna om.
rekro Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Mijn favoriete geur was Russisch Leder. De originele geur is niet meer te krijgen. Het was een witte glazen glazen fles met een bruin etiket. De fabrikant was Farina Gegenuber (als ik het goed heb). Nu gebruik ik Aqua Velva, Pitralon, Musgo Real en Eau Savage. Van de nieuwe geuren vind ik Chanel Bleu en Valentino niet te versmaden. Er zijn nog een aantal geuren, o.a. Alt Innsbruck die ik wil hebben. Ik kan echter nog een paar maanden verder met mijn voorraad.
dulac66 Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Aqua Velva? Verstuurd vanaf mijn MX_Base met Tapatalk
dulac66 Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Heb hem hier ook staan ja, Marco [THUMBS UP SIGN] Verstuurd vanaf mijn MX_Base met Tapatalk
dulac66 Posted January 15, 2017 Posted January 15, 2017 Hahaha, zou niet durven [WINKING FACE] Verstuurd vanaf mijn MX_Base met Tapatalk
Johan Posted January 15, 2017 Posted January 15, 2017 Mijn favoriete geur was Russisch Leder. De originele geur is niet meer te krijgen. Het was een witte glazen glazen fles met een bruin etiket. Kruidvat verkoopt van hun eigen lijn "White Leather" eau de toilette. Die zou je eens kunnen proberen.
Recommended Posts