Jump to content

Ik kwam even "dank je wel" zeggen.

Eelco

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik betwijfel of ik straks heel veel te vertellen heb, maar ik wilde jullie even bedanken voor de schat aan informatie die hier te vinden is :-)

Ik ben hier uiteindelijk terecht gekomen toen ik in een staat van uiterste frustratie besloten had me weer met een krabber te gaan scheren: de fabrikant van mijn cartridge houder had blijkbaar in zijn/haar oneindige wijsheid besloten de mesjes iets te verbeteren waardoor ze niet meer in mijn handvat pasten.

Ik heb me vanaf mijn 12e tot mijn 38e altijd met een veiligheidsscheermes geschoren totdat de mesjes echt nergens meer in een fysieke winkel te koop waren. Behalve de mesjes van de HEMA dan, maar die waren toen knap waardeloos.

Ik heb sindsdien aardig wat scheersystemen gehad (zowel nat als elektrisch) maar óf de cartridges werden uit de handel genomen, óf de apparaten begaven het.

Ik had al eens gehoord dat "ouderwets" scheren weer aan een opmars begonnen was en dat DE mesjes in ieder geval online te koop zouden zijn. Mijn oude krabber en scheerkwast kon ik niet meer vinden dus die moest ik ook opnieuw aanschaffen.

Ik ben dan ook blij dat ik bij mijn eerste internetsessies op dit forum terecht kwam: ik heb me een dagje ingelezen waarna ik een simpele Edwin Jagger DE87bl heb gekocht, samen met wat verschillende mesjes.

Als zuinige Hollander dacht ik eerst mijn bus scheerschuim op te kunnen maken, maar hoewel ik me jaren lang met een krabber had geschoren liep dat toch regelmatig op een bloedbad uit. Een Kruidvat scheerkwast (ik heb vroeger altijd liever varkensharen kwasten gebruikt) en een pot groene Proraso van een kapper (kende ik nog van vakantie in Italië) verhielpen ook dat ongemak. Ik scheer me nu al weer een maand met dit setje, en met meer plezier dan in de afgelopen twaalf jaar.

En nu? Eind volgende week komt er een Fatip Piccolo (omdat de Edwin Jagger soms nét te beschaafd is –en de Fatip is een mooi ding natuurlijk), en een fatsoenlijke kwast. Én een voorraad mesjes (just in case).

Een hobby gaat het echter voor mij niet worden. Ik ben een gewoontemens: ik gebruik de spulletjes maar ik geloof niet dat er straks nog meer bij gaat komen.

Maar zonder de informatie die ik hier kon vinden denk ik niet dat ik zo snel de spulletjes heb kunnen vinden. Daarom heb ik me in ieder geval geregistreerd om deze post te kunnen schrijven: dank jullie wel!

Hallo Eelco. Aardig van je, wordt gewaardeerd :-)

Ook al denk je weinig te vertellen te hebben: blijf rustig lezen, en schrijf soms hoe iets je bevalt. Met een beetje geluk maken we nog wel een hobbyist van je ;-)

• 2 weeks later...

Allemaal bedankt voor het welkom :-)

Ondertussen scheer ik me een kleine week met de Fatip en ik ben er erg blij mee, ondanks de kleine probleempjes om het mes recht in de kop te plaatsen (die op dit forum meermalen zijn geconstateerd). Het ligt fijn in de hand en geeft een gladder resultaat dan de Edwin Jagger.

• 2 weeks later...