cutthroat Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Na vier weken vakantie is het helaas weer tijd geworden om aan de arbeid te gaan, en dus ook weer voor dag en dauw onze gezamenlijke hobby te bedrijven. - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - Rose of Bulgaria - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Biodermal aftershave gel In mijn gebruikelijke drie gangen bijna zo glad als een biljartbal. Alleen de zijkanten van de hals bleven achter qua resultaat. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf een enkel prikje en de bekende gloed. Afgemaakt met de Biodermal aftershave gel.
Marcel Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Semogue Barbear Classico Texugo TFS LE Ambassador Pearl TTO open kam Captain Red Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem Een mooie en luidruchtige combinatie, de Pearl en het carbonstalen mesje. Dat moet ik vaker doen!
marco Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Onbekende das Groene Proraso Amerikaanse Tech Kai Blue Stratos aftershave Blue Stratos edt De edt die bij Action te koop is ruikt lang niet zo lekker als de aftershave.
Harkos Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Mühle Silvertip Fibre® 21mm, The Art of Shaving Ocean Kelp, Wolfman WR1 DC, Rapira_Platinum Lux 7e x, Proraso AS, Nivea Men_Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Mühle Silvertip Fibre® en The Art of Shaving Ocean Kelp: De Ocean Kelp, sample van Laurens meegekregen, met de kleine Mühle Fibre leveren een luxerieus schuim. Veel citrus geur en erg verzorgend, maar helaas, weer is in de schuim uiteindelijk tijdens het scheren weinig terug te vinden van de op zich prima geur. Over de scheerkwaliteit kan ik duidelijk zijn. Die is goed en hoeft niet beter, volvet, hydraterend schuim. De krabber glijdt dan ook prima. Nieuwsgierig geworden, net even gekeken in de ingrediënten lijst op de site van The Art of Shaving. Dat is niet niks wat er in zit en veel van wat ik lekker vind. Citrus, kruiden en veel toevoegingen, die een schuim consistentie garanderen. Afgezien van de prijs is het een aanrader en ach voor een dergelijk product, vind ik het ook nog wel waard. Mesje en krabber: De Rapira_Platinum Lux voor de 7e x gebruikt. Het mesje blijft gaan, alweer 7x. Maar dat verwacht ik ook van de Rapira Platinum Lux. In de WR1 DC weer moeiteloos zo glad als glad kan zijn. Ik merk echt, dat er gewoon minder te scheren is met deze krabbers. Eigenlijk dus wel jammer vanuit het perspectief, dat scheren leuk is met het juiste spul en gereedschap. Resultaat BBS. Frisse Proraso er op, die past wel bij de Ocean Kelp. De standaard Nivea, want er is niets aan overgevoeligheid, die geremd moet worden. Groeien baard!
Loei Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Mooi dat die is bevallen Harrie, had ik wel verwacht. Ik vond de geur tijdens het scheren nog wel voldoende aanwezig zelf, meer dan met de Sharp Dressed Man en de Davy Jones Locker.
Frog Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Lord L6 Rapira platinum lux Semogue 620 Arko Ice Mint Proraso asl
Tjebbe Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, Dr. Harris - Windsor, Timeless OC, Captain Rood (3), Tunney aluin, Pitralon Polar.
Johan Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Schick Krona krabber PPC mesje Whipped Dog mega kwast Tabac zeep HEMA Sensitive ASB L.T. Piver "A la Reine des Fleurs" cologne
Hanskoning Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 De in Duitsland gekochte Mango badzeep in gebruik genomen en daar past dus prima de I Coloniala scheerzeep bij die opgeklopt met de J&T KS 2 bander weer een kom vol heerlijk iets verfrissend schuim opleverde. En dan na 8 dagen iKon vandaag weer de Blackbird met een vers Rapira Platinum Lux gebruikt en wat een verschil in scheergenot en resultaat bemerk je dan. Met veel minder halen behaal je gewoon een superglad bekkie en ook zeer prettig met nul komma nul irritatie doordat met elke gang de reductie zo sterk is dat er veel minder nabewerking nodig is t.o.v. andere krabbers. Bijkomend voordeel is als je haast hebt de scheerbeurt sneller afgerond is. Ik denk dat in bovenstaand verhaal de Wolf, Blackbird en zoals ik verwacht ook de Timeless gebruikers zich wel herkennen. Dus wil je opnieuw versteld staan van de uitzonderlijke kwaliteiten van deze krabbers gewoon jezelf weer eens een week met een andere krabber scheren succes gegarandeerd. De afwerking met de Witch Hazel, Speick aftershave en Bodyshop balm verzorgde het huidje compleet.
Kingjack Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Gillette New Improved Voskhod (3) Whipped dog 30 mm TOBS Sandalwood zeep Arko cool balsem Eigenlijk een overbodige beurt, er waren na het scheren met de TL OC en een Japans mesje afgelopen weekend nog maar weinig stoppels te bekennen. Dus even snel met de New over het gezicht waaien en klaar is Kees.
Tony Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Candidius 15/16 met Spike point. Gezien de krassen op mijn gezicht een reserve mes erbij voor het geval dat.
ChrisA Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Een prachtig mes inderdaad, maar zo'n spike is voor mij voor voorlopig toch een brug te ver.
Loei Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Cowboy 5/8 Jan Zoethout custom syntheet Proraso wit DVH Aluin Aqua Velva De eerste gang was het schuim wat droog. Het mes ging trekkerig over het gezicht, had ik niet goed gestropt? Voor de 2e gang wat water bij het schuim gedaan, eventjes doorgeklopt en daarna ingezeept, perfect! Dat ging een stuk fijner, en vooral sneller. Geen probleem meer om het hele gezicht in 1x in te zepen, de gang is zo klaar. Voor de ATG gang op de hals had ik mij verdiept in de "scythe" beweging. Volgens mij had ik er over gelezen op Straight Razor Place. Voor mijn gevoel hielp het goed! Alleen met mijn linker hand ging het wat minder goed, maar toch goed glad op dit moment. Al had de gladheid wel iets verder tot de kaaklijn mogen zijn. 2 kleine bloedpuntjes, de aluin prikte nauwelijks en de Aqua Velva helemaal niet. DFS.
ChrisA Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Goed bezig. Oefening baart kunst. Heb je ook wat te baren.
Loei Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Jazeker, oefenen met de Feather heeft ook erg geholpen.
marco Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 De watte beweging?? Is dat Oud Vlaamsch of Oud Hollandsch voor "schijt"?
Loei Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Ja zeis Marco Het stond daar mooi omschreven dat stugge baardharen het mes kunnen "stoppen". Daar heb ik dus last van. Door de zeis beweging maak je nog een licht snijdende beweging dat het stoppen van het mes moet voorkomen. Met rechts ging het goed, links wat minder. Het lijkt me een beweging die je moet oefenen en waar je wat gevoel bij moet krijgen.
efsk Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Wat door cutthroat in het verleden wel de ruitenwisserbeweging is genoemd, en aldus ook meermaals is aangeraden aan mensen op het forum. Werkt uitstekend en is de wijze waarop ik op de vleug scheer: het mes overdwars op de hals past niet namelijk. Wat je eigenlijk doet is de plaatst het mes en draait als het ware rond de as, de de punt zwiept sneller over de huid dan de hiel.
Loei Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Haha, dat is wel een mooie benaming ervoor. Ik blijf nog even oefenen met die beweging, ik zie anders niet hoe prettig ATG over hals moet gaan, althans de stukjes waar ik moeite mee heb. De hele hals gaat eigenlijk goed, behalve de kleine plekjes links en rechts van mijn kin.
moxie66 Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 merkur 37c polsilver si plisson fibre nss - bamboo & grape thayers lemon ben zeer blij met deze zeep. de geur is geweldig, niet heel sterk maar prettig aanwezig. de scheerkwaliteit is erg goed naar mijn mening..
Snowmiss Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 - Whipped Dog 24mm syntheet met TFS Eucalyptus - Lord L6 met Gillette Nacet (2*) - Cien ASB met als resultaat DFS
cutthroat Posted August 16, 2016 Author Posted August 16, 2016 - ERN Ator 6/8 - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Floid suave - The Shave Doctor aftershave gel Een prima scheerbeurt met een VLS resultaat na drie gangen. Een enkel prikje van de aluin, de Floid hield zich koest. Afgemaakt met de aftershave gel.
Recommended Posts