Ga naar inhoud
Snuff

RVS verstelbare krabber

Aanbevolen reacties

Barbaros en Rocnel hebben een samenwerking aangegaan om een roestvrij stalen verstelbare krabber uit te brengen.

Er staat een markering op van 1 tot 8 maar je kan twee keer doordraaien dus heb je 16 standen, blijkbaar is dat slechts een indicatie want je kan traploos het hele bereik doorlopen.

Er zijn nog andere makers die plannen hebben voor een verstelbare RVS krabber maar deze is dus de eerste die blijkbaar zal verschijnen. Er zal vast heel wat interesse zijn, zelf heb ik niet echt wat met verstelbare toestanden dus ik laat deze maar aan me voorbijgaan.

13658528_856259131141043_1524232765_n.jpg?ig_cache_key=MTMxNjE3MjI4NDEyNTU5ODQ0Nw%3D%3D.2

E26PMdM.jpg

UvEgGwm.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik het handvat in verhouding te dik vind, vind ik het wel een geslaagd concept.

De kop lijkt qua werking erg op die van de Merkur Progress, althans, voor zover zichtbaar op de laatste foto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die opmerking hebben er al een aantal mensen gemaakt Marcel, ik sluit me daar bij aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verstelbare krabbers zijn net als zoomlensen ... je blijft maar draaien.

Mooi initiatief, maar niets voor mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb meerdere verstelbaren, maar blijkt dat ik vaak dezelfde stand gebruik. Soms iets bij regelen als een mesje niet lekker loopt, maar dat is meestal met de hoek ook op te vangen. Meer baat bij goede mesjes, dan verstelbaarheid. Neemt niet weg, dat ze me wel bevallen, omdat ik me er goed mee kan scheren. Heb meer baat bij keus uit krabbers, die erg goed samen gaan met bepaalde mesjes. Dit gezegd hebbende, wil ik toch de verstelbaren niet kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook met de Progress ondervonden dat na een scheerbeurt of 5 de juiste stand gevonden is en dat hierna deze niet meer veranderde.

Hoewel dit concept natuurlijk een alternatief is voor al de krabbers die nu in mijn bezit zijn want die gaan van heel mild, zoals de Merkur 25C, tot zeer diep uitscherend als het Wolfje met de grote mond en de Blackbird en als je met deze kranber door kan blijven draaien valt dus elke mesgat te creëeren.

Het is in ieder geval wel een mooie krabber om te zien maar met 131 gram zeker een zware jongen, ben zeer benieuwd trouwens wat de aanschafprijs gaat worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kvind hem wel mooi. En het gewicht zal ook wel een indicatie zijn voor de prijs. Ook hoog :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.