Wolf Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Bij lokaal veiling huis komt dit volgende week te koop. Herkent iemand deze messen en zijn ze eventueel de moeite waard. Ik heb geen idee wat voor conditie ze in zijn. Kijkdag is volgende week mocht het de moeite waard zijn Sorry voor de slechte foto, komt van site van het veilinghuis.
efsk Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Boker is een prima merk. Afhankelijk van de staat van het mes dan nauurlijk. Dat doosje kan ik net niet lezen.
Snuff Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Je zult toch moeten wachten tot de kijkdag om de messen beter te kunnen bekijken, het is best mogelijk dat ze nog in goede staat zijn en dan zou je een gokje kunnen wagen.
Wolf Posted August 14, 2016 Author Posted August 14, 2016 Ik kon er ook niks van lezen maar ik dacht het kan zijn dat iemand het erkent. Gezien de rest van de artikelen lijkt het of het misschien van een kapper of barbier komt. Dan zou je misschien verwachten dat ze er "professioneel" mee omgegaan zijn. Misschien toch even langs gaan van de week, kijken hoe ze er uit zien en evt een paar fotos maken
Wolf Posted August 14, 2016 Author Posted August 14, 2016 Ik zal het laten weten hoeveel het er uiteindelijk zijn. Ik ben er inmiddels wel uit dat de 2 die ik zie liggen alletwee bökers zijn. (Heinrich Böker Baumwerk Solingen) zie ik nu op het doosje staan met bril.
Wolf Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Sorry voor kwaliteit van fotos. Er waren inderdaad 2 messen beide Heinrich Böker King cutter. De glimmende is een hapje uit het mes helaas, verder ziet hij er heel netjes uit. De doffe is behalve dat de ets afgesleten is verder helemaal gaaf. Repareren begin ik sowieso niet aan misschien dat ik degene die wel gaaf is kan gebruiken om te kijken of ik een mes scherp kan krijgen. Tenzij het nog bijzondere messen zijn dan ga ik ze niet verprutsen. Iemand enig advies voor wat ze misschien waard zouden kunnen zijn of wat ik er mee aan kan?
Tony Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Om ze kopen moet je waarschijnlijk het hele lot kopen. In Nederland komt daar nog veilinggeld en eventueel btw bij. Boker heeft goede messen in het topsegment, zelf vind ik de getoonde exemplaren niet beter dan de doorsnee Solingen mes.
Wolf Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Bedankt allemaal voor de inbreng, wordt gewaardeerd.
efsk Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Graag gedaan. Je bespaarde centen kun je overmaken naar
Wolf Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Graag gedaan. Je bespaarde centen kun je overmaken naar Je kunt ook gewoon een biertje komen drinken als je in de buurt bent.
Recommended Posts