Jump to content

Probeer een straight:nix13

Nix13

Recommended Posts

Ik had me als laatste ingeschreven voor de probeer een straight en had dus niet verwacht dat ik zo snel al aan de beurt zou zijn.

Totdat ik een PB kreeg met de vraag naar mijn adres met de melding dat ik wat eerder aan de beurt kwam.

Slik, dan moet ik er toch echt aan gaan geloven.

gelijk joetoep aangeslingerd en kijken maar, op B&B staat ook het een en ander dus veel lezen.

ik ben er klaar voor, laat maar komen dat mes.

Robbin heeft het mes gisteren op de bus gedaan, die kwam dus zoals verwacht in het begin van de middag (zaterdag) binnen.

Mijn vriendin werkt om de zaterdag en deze was ze vrij en dan proberen we wel samen iets leuks te doen.

De lekkere luie zaterdag ochtend shave dus maar even laten schieten want de post komt pas in de middag.

Dan kom je thuis en daar ligt dan een envelop in de gang, zou dat um zijn?? . Het klassieke maffia moordwapen.

De prep zoals gewoonlijk de wastafel met heet water gevuld met mijn scheermok erin alsook de scheerkwast.

Lekker douchen en extra goed/lang mijn gezicht gewassen.

Lekker zeepje geklopt en wat langer op mijn gezicht gekwast dan normaal.

Het mes voorzichtig opendoen en oppakken zoals je in de filmpjes en plaatjes hebt gezien. Nou dat valt best nog mee en zo onwennig is dat niet. Voorzichtig de juiste hoek zoeken en over de rechter wang. Mes overpakken in de linker hand en de linker wang. Dat gaat best wel aardig. De hals ging in het zelfde heel erg rustige tempo door. Toen de bovenlip... daar heb ik nu dus een klein sneetje in zitten.

Hierna nog een gang gedaan maar dan wat meer XTG en die ging ook lekker zeg.

Wat een super resultaat haal je met zo'n mes echt super BBS.

Ik vol trots met twee kleine sneetjes (toch ook een in de hals maar dat zag ik later pas) de badkamer uit en naar mijn vriendin toe.

Voel mijn gezicht is, waarop zij voelt en zegt dat lijken wel baby billetjes zo glad :lol:

Voor een eerste keer vond ik het om te beginnen best eng om een super scherp mes zonder bescherming op je gezicht te zetten.

En dat is het ook, maar het scheert wel lekker!!!

om de scheerbeurt kort samen te vatten, Genieten, Spannend en Ontspannend met een leermomentje.

24D19B77-8EBD-4AC0-9004-C96F66BE0DF1-24018-00001C48CCAA2F51.jpg

En vandaag was het weer scheerdag.

Lekker even ik tijd in de badkamer.

De tweede scheerbeurt met het open mes.

Het ging eigenlijk beter dan de eerste keer omdat ik me nu niet gesneden heb.

Al blijft de bovenlip net onder de neus erg lastig.

Wangen weer super glad alsook de hals.

De gekozen set-up van de dag:

46C2FD1F-0821-4B0B-81BF-D7213C28AFD1-24522-00001DA19A36D546.jpg

Blijft ook erg lekker spul die castle Forbes.

Lekker verzorgend na het scheren.

Vandaag weer geschoren.

Super relaxed gegaan al zeg ik het zelf.

Eerst weer een lekkere douche en dan lekker de groene Proraso opgeklopt tot een lekker schuim

Lekker geschoren. Eerst wtg dan xtg.

Echt ongeloofelijk hoe glad je dan al bent.

Maar dan denk je ineens, shit ik moet het mes weer terug sturen.

Dan nog maar een keer xtg.

Gewoon omdat het kan en ik ongetwijfeld een paar stukjes die ik eerder gemist heb.

Afgeblust met de groene Proraso splash.

Dat is wel even warm maar dat duurt nooit lang en dan heerlijk verkoelend.

46C2FD1F-0821-4B0B-81BF-D7213C28AFD1-24522-00001DA19A36D546.jpg

Maandagavond kwam de kapster nog langs en die weet dat ik me normaal met een DE scheer

En die vond dat het er altijd mooi glad uitzag. Vooral mijn bovenlip.

En toen hebben we het ook wel eens gehad over scheren met een straight.

Ik dus vol trots "mijn" straight laten zien. (gezegd dat die niet van mij is hoor)

Haha dat gezicht van haar echt zo van heb jij je daar mee geschoren, das echt stoer.

En ze vond mijn wangen echt lekker glad.

Vond ik wel een leuk momentje.

En natuurlijk:

Ik wil DoubleB nog even bedanken voor deze geweldige kans om het een keer te proberen.

Door dit soort verhalen zou je bijna die straight ook willen hebben :) Hoop dat er nog een ronde komt dus :)

Gezien de goede ervaringen, het enthousiasme en al enkele mensen die hebben aangegeven graag het mes te willen proberen komt er zeker een tweede ronde :)

• 3 weeks later...